vidor Skrevet fredag kl 19:51 Skrevet fredag kl 19:51 Dere er klar over at Ozempic for mange er en "evighetsmedisin" og de aller fleste går rett tilbake til gammel vekt rimelig rask, og så gjerne over sin siste maksvekt om man slutter med den. Kroppen motsetter seg rask vekststunt man gjør uansett metode som ikke er basert på operasjoner som f.eks mageballong eller magesekk-kirurgi for å spise mindre etc. Rett og slett fordi kroppen anser dette som en trussel. Gikk selv ned 40 Kg via omentrent ren fasting. Spiste kun Omega-3 tabletter og litt Chlorella (blågrønn-alge som litt protein og vitamin- og elektrolytt-tilskudd) og vann. Når jeg begynte å spise igjen svarte kroppen med å gi meg en ulvehunger som var så sterk at jeg kunne spist en kamel rå mothårs. Hadde overhodet ikke noe sug etter mat før jeg begynte å spise igjen. Selv om medisin som Ozempic er fristende, så tror jeg de som ler best hele veien til banken tror jeg blir legemiddelindustrien. Høres dog ut som Aetius har klart å holde seg på fornuftige dose til nå og gått rimelig forsvarlig ned i vekt (selv om det vanligvis blir for mye uønsket muskelnedgang). Håper dette er på grunn av en høvelig fornuftig lege som er føre var og tenker seg om litt før han skriver resept. Spør du meg bør du vurdere å stå på den dosen du har og vurdere mer fysisk aktivitet siden dette forbruker glukose og vil motvirke muskelsvinn. 1 1
Shoxx Skrevet fredag kl 21:13 Skrevet fredag kl 21:13 "De fleste" bouncer rett tilbake til der de startet,bare endel kroner fattigere. Det VIL skje. Kjenner et par på Ozempic,de har ikke endret livvstil for å si det sån. Det går fortsatt i bade alt i smør,og blod cola,øl etc. Bare at nå blir de kvalme etter små mengder. Det vil endre seg med en gang de slutter på medisinen. Det finnes ingen quick fix for fedme,med mindre du virkelig vil spille russisk rullett med helsen,og fysisk fjerne fett fra kroppen din med operasjoner. Som kan være direkte farlig. 1
Aetius Skrevet fredag kl 21:29 Skrevet fredag kl 21:29 (endret) 2 hours ago, Woff said: @Aetius Og det målet bør du nå problemfritt! 86-88 kilo er vel idealvekta for din høyde så når du kommer ned de kiloene du mangler må du være litt obs på at vekta ikke fortsetter ned mye mer. Men du skal heller ikke kutte medisinen, den bør du gå på til du føler at du klarer å trappe ned og forhåpentligvis slutte med den på sikt! Du merker nok at matbudsjettet har blitt vesentlig redusert, det neste er å skifte garderoben.. GRATULERER med fin innsats så langt! 😊 Takk for det! I studietiden (25-30 år siden) var jeg nede i 72 kg og sleit med å få vekta OPP, så det skal nok gå greit dette. Endret fredag kl 21:42 av Aetius 1
Elgen-Hansi Skrevet lørdag kl 11:23 Skrevet lørdag kl 11:23 vidor skrev (15 timer siden): Dere er klar over at Ozempic for mange er en "evighetsmedisin" og de aller fleste går rett tilbake til gammel vekt rimelig rask, og så gjerne over sin siste maksvekt om man slutter med den. Kroppen motsetter seg rask vekststunt man gjør uansett metode som ikke er basert på operasjoner som f.eks mageballong eller magesekk-kirurgi for å spise mindre etc. Rett og slett fordi kroppen anser dette som en trussel. Gikk selv ned 40 Kg via omentrent ren fasting. Spiste kun Omega-3 tabletter og litt Chlorella (blågrønn-alge som litt protein og vitamin- og elektrolytt-tilskudd) og vann. Når jeg begynte å spise igjen svarte kroppen med å gi meg en ulvehunger som var så sterk at jeg kunne spist en kamel rå mothårs. Hadde overhodet ikke noe sug etter mat før jeg begynte å spise igjen. Selv om medisin som Ozempic er fristende, så tror jeg de som ler best hele veien til banken tror jeg blir legemiddelindustrien. Høres dog ut som Aetius har klart å holde seg på fornuftige dose til nå og gått rimelig forsvarlig ned i vekt (selv om det vanligvis blir for mye uønsket muskelnedgang). Håper dette er på grunn av en høvelig fornuftig lege som er føre var og tenker seg om litt før han skriver resept. Spør du meg bør du vurdere å stå på den dosen du har og vurdere mer fysisk aktivitet siden dette forbruker glukose og vil motvirke muskelsvinn. Absolutt en viktig side av Wegovy (og andre), men det handler også om hvordan man slutter. Poenget er at man må vende kroppen til den nye normalen, og det tar flere år. Etter en del tid trapper man ned ekstremt sakte, steg for steg, med lang tilvenning på hvert nivå. Da unngår mange "ulvehunger". På veien har man jo forhåpentlig vis vendt seg til en annen livsstil, og et nytt kosthold, ikke bare mindre av det samme. Det er jo også en stor del av det. 1
Elgen-Hansi Skrevet lørdag kl 11:27 Skrevet lørdag kl 11:27 Shoxx skrev (14 timer siden): "De fleste" bouncer rett tilbake til der de startet,bare endel kroner fattigere. Det VIL skje. Kjenner et par på Ozempic,de har ikke endret livvstil for å si det sån. Det går fortsatt i bade alt i smør,og blod cola,øl etc. Bare at nå blir de kvalme etter små mengder. Det vil endre seg med en gang de slutter på medisinen. Det finnes ingen quick fix for fedme,med mindre du virkelig vil spille russisk rullett med helsen,og fysisk fjerne fett fra kroppen din med operasjoner. Som kan være direkte farlig. Nå virker det som du generaliserer kraftig basert på noen få du kjenner som bruker medisinen HELT feil. Da kan de takke seg selv når de mislykkes... Forøvrig helt enig i at det ikke finnes noen enkel eller rask fiks på fedme! Noe wegovy heller ikke er, brukt riktig! 1
Gjest 92b6f...b79 Skrevet lørdag kl 11:38 Skrevet lørdag kl 11:38 Woff skrev (16 timer siden): @Aetius Og det målet bør du nå problemfritt! 86-88 kilo er vel idealvekta for din høyde så når du kommer ned de kiloene du mangler må du være litt obs på at vekta ikke fortsetter ned mye mer. Jeg er 187,3cm, så nesten samme høyde. Er på 84kg nå (109kg på det meste) og har nok planer om å gå ned til rundt 80kg. Det avhenger selvsagt av kroppsbygning og muskelmasse, men 86-88kg blir for mye mage for min del. 80kg gir en BMI på 22,8, som jeg tenker er rimelig optimalt. Trener 6-7 dager pr. uke så det går fortsatt sakte nedover. Anonymous poster hash: 92b6f...b79
Woff Skrevet lørdag kl 11:49 Skrevet lørdag kl 11:49 Gjest 92b6f...b79 skrev (7 minutter siden): Trener 6-7 dager pr. uke så det går fortsatt sakte nedover. Helt greit det, du skal jo ikke rase ned der du er nå. Og trene hele uka gir jo ikke kroppen tid til å bygge nødvendige muskler, så om du legger inn to 'fridager' i uka er vel bare fornuftig! 😊 Du skal ikke slite deg ut heller da!
del_diablo Skrevet lørdag kl 11:51 Skrevet lørdag kl 11:51 15 hours ago, vidor said: Dere er klar over at Ozempic for mange er en "evighetsmedisin" og de aller fleste går rett tilbake til gammel vekt rimelig rask, og så gjerne over sin siste maksvekt om man slutter med den. Kroppen motsetter seg rask vekststunt man gjør uansett metode som ikke er basert på operasjoner som f.eks mageballong eller magesekk-kirurgi for å spise mindre etc. Rett og slett fordi kroppen anser dette som en trussel. Gikk selv ned 40 Kg via omentrent ren fasting. Spiste kun Omega-3 tabletter og litt Chlorella (blågrønn-alge som litt protein og vitamin- og elektrolytt-tilskudd) og vann. Når jeg begynte å spise igjen svarte kroppen med å gi meg en ulvehunger som var så sterk at jeg kunne spist en kamel rå mothårs. Hadde overhodet ikke noe sug etter mat før jeg begynte å spise igjen. Selv om medisin som Ozempic er fristende, så tror jeg de som ler best hele veien til banken tror jeg blir legemiddelindustrien. Høres dog ut som Aetius har klart å holde seg på fornuftige dose til nå og gått rimelig forsvarlig ned i vekt (selv om det vanligvis blir for mye uønsket muskelnedgang). Håper dette er på grunn av en høvelig fornuftig lege som er føre var og tenker seg om litt før han skriver resept. Spør du meg bør du vurdere å stå på den dosen du har og vurdere mer fysisk aktivitet siden dette forbruker glukose og vil motvirke muskelsvinn. Reversen av argumentet er at vektøkning er en permanent tendens. Og det er skremmende, med tanke på at det er en hel industri med folk som ønsker å motivere folk.
Woff Skrevet lørdag kl 11:58 Skrevet lørdag kl 11:58 (endret) Elgen-Hansi skrev (29 minutter siden): Noe wegovy heller ikke er, brukt riktig! Veldig fornuftig svar! Jeg er selv i fasen hvor jeg skal tilpasse hverdagen uten å gå opp i vekt og helst kutte helt ut bruken av Insulin og Ozempic. Insulin bruker jeg nå KUN 10 enheter av om morgenen hver dag og Ozempic bruker jeg fortsatt 1 mg i uka, siste dose tatt nå i dag. Når jeg har kuttet ut Insulin så begynner en forsiktig nedtrapping av Ozempic for å se.. Min venn vekta kunne fortelle at jeg var på 70,85 kilo i går kveld, det tilsbvarer vel en morgenvekt på 69,5 kilo tipper jeg. Har holdt meg under 72 kilo i over ett år nå, Endret lørdag kl 11:59 av Woff 1
Olsenhower Skrevet i går, 13:18 Skrevet i går, 13:18 Jeg er på 1,7 mg nå, men tror jeg skal gå ned til 1 igjen, kanskje til og med ned til 0,5. Jeg blir dårlig av ingenting, virker det som. To pærer, en banan og 4 skiver med kaviar i løpet av en dag = svovelraper, oppkast og diaré et døgn etter. Har hatt mange slike tilfeller i sommer, og tror jeg bør roe ned dosene. Så lenge vekten går ned og ikke opp bør jeg jo være fornøyd, uansett om det er et halv eller ett kilo i uken. 1
Thor. Skrevet i går, 13:36 Skrevet i går, 13:36 16 minutes ago, Olsenhower said: Jeg er på 1,7 mg nå, men tror jeg skal gå ned til 1 igjen, kanskje til og med ned til 0,5. Jeg blir dårlig av ingenting, virker det som. To pærer, en banan og 4 skiver med kaviar i løpet av en dag = svovelraper, oppkast og diaré et døgn etter. Har hatt mange slike tilfeller i sommer, og tror jeg bør roe ned dosene. Så lenge vekten går ned og ikke opp bør jeg jo være fornøyd, uansett om det er et halv eller ett kilo i uken. Drikker du nok vann om dagen? 1
Olsenhower Skrevet i går, 14:50 Skrevet i går, 14:50 Thor. skrev (1 time siden): Drikker du nok vann om dagen? Nei, langt i fra. Kan det være en grunn til elendigheten?
Woff Skrevet i går, 15:02 Skrevet i går, 15:02 Olsenhower skrev (4 minutter siden): Kan det være en grunn til elendigheten Absolutt! Og vær obs på å ikke spise 'for mye' i ett måltid, del opp godene i flere måltider. 4 skiver med kaviar blir jo litt.. 😝 Selv spiser jeg 1,5 brødskive (oftest med baconost) til frokost med en kopp te til, kveldsmaten er en brødskive med forskjellig pålegg som kjøttpålegg, fisk eller ost og med et glass lettmelk til. Drikke ut over dette er opp til en liter med 'lett'saft samt opp til 2 liter 'lett'brus (Cola sukkerfritt). 1
Olsenhower Skrevet i går, 15:12 Skrevet i går, 15:12 Woff skrev (8 minutter siden): Absolutt! Og vær obs på å ikke spise 'for mye' i ett måltid, del opp godene i flere måltider. 4 skiver med kaviar blir jo litt.. 😝 Selv spiser jeg 1,5 brødskive (oftest med baconost) til frokost med en kopp te til, kveldsmaten er en brødskive med forskjellig pålegg som kjøttpålegg, fisk eller ost og med et glass lettmelk til. Drikke ut over dette er opp til en liter med 'lett'saft samt opp til 2 liter 'lett'brus (Cola sukkerfritt). For ordens skyld, jeg hadde ikke klart fire skiver på en gang 😅 Var i løpet av en dag. Men skal drikke mer 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå