Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min siste bensin(fossil)bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Karltorbj skrev (12 minutter siden):

Syners du kan ta litt hensyn, til klimaet. den "naar den foerst er produsert. unnskyldningen, holder ikke.

Du mener altså at når en bil som ikke er en elbil er produsert, bør den vrakes asap? Ikke mye miljø-/klimavennlig holdning, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (5 minutter siden):

Den synes jeg du kan utdype litt mer.

Hva mener du her? Er det feil at jeg bruker en brøkdel av mine midler på et kjøretøy jeg har lyst på, og setter av det meste for fremtidig bruk? Det var du som først brukte begrepet misunnelse, men jeg ser ikke hvordan dette blir tema i en tråd om fossil- kontra elbiler.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 minutt siden):

Du mener altså at når en bil som ikke er en elbil er produsert, bør den vrakes asap? Ikke mye miljø-/klimavennlig holdning, spør du meg.

Har du oekonomi, til aa kjoepe en el bil, boer du stoette dette.

Ikke kjoepe en relativt ny bensinbil, som vil resultere i. at en til, blir produsert.

Paa grunn av produksjonen, forurenser en el bil, bare ett aar, De resterende 14 aarene, kjorerer du utslippsfritt.                                   ( Folkeopplysningen )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Lurer litt på denne. Ønsker du å fremstille meg som en komplett idiot, som waster spenn på å bytte til fossilbil etter å ha kjørt elbil i mange år? Eller er du misunnelig på meg som tar spranget tilbake (ja, jeg vet det ikke er fremover)?

Kjenner du denne igjen?

Der var det, ordet misunnelse, ble foerst nevnt.

Saa svarte jeg, "misunnelse??? Det der monsteret der?

 

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chris93 skrev (4 minutter siden):

Jeg ville personlig aldri kjøpt en SUV, men hvis man faktisk liker bil(i mot setning to til andre) og vil ha en for gledens skyld synes jeg det er bare å kjøre på. Grattis med ny bil!

Takk for det! De fleste kaller biltypen SUV, men for meg er det en crossover.

Utgangspunktet for tråden var å få tanker rundt å gå fra el til fossil etter mange år men (i hovedsak) el. 

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det er ett monster?

 

Er ikke alle som synes det er morsomt med en sprekere bil som høres ut som en symaskin, man skal høre lyd fra motorrom!

 

Om jeg velger å kjøpe meg ett skikkelig miljøsvin av en fosilbil, så betaler jeg avgift på det, og kjører det jeg vil uten å ha dårlig samvittighet.

 

Så får alle de som kjøper ny elbil bare føle att de redder verden.

 

 

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (16 minutter siden):

Har du oekonomi, til aa kjoepe en el bil, boer du stoette dette.

Ikke kjoepe en relativt ny bensinbil, som vil resultere i. at en til, blir produsert.

Jeg har, som mange andre, økonomi til å kjøpe den bilen jeg ønsker, men det er ikke det tråden handler om.

Mener du virkelig at hver gang noen kjøper en brukt/gammel fossilbil, så blir det på magisk vis produsert en ny?

Lenke til kommentar
durk skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at det er ett monster?

Er ikke alle som synes det er morsomt med en sprekere bil som høres ut som en symaskin, man skal høre lyd fra motorrom!

Om jeg velger å kjøpe meg ett skikkelig miljøsvin av en fosilbil, så betaler jeg avgift på det, og kjører det jeg vil uten å ha dårlig samvittighet.

Så får alle de som kjøper ny elbil bare føle att de redder verden.

Alle gjør sine valg. Jeg er i USA flere måneder i året, og koser meg med å kjøre en diger V8, selv om bensinen koster 5 $/gallon eller mer.

Lenke til kommentar
zanta skrev (2 minutter siden):

Jeg har, som mange andre, økonomi til å kjøpe den bilen jeg ønsker, men det er ikke det tråden handler om.

Mener du virkelig at hver gang noen kjøper en brukt/gammel fossilbil, så blir det på magisk vis produsert en ny?

Din er jo ikke gammel da. 

Og ikke helt bankers, men det vil jo paavirke bensinbilmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Lurer litt på denne. Ønsker du å fremstille meg som en komplett idiot, som waster spenn på å bytte til fossilbil etter å ha kjørt elbil i mange år? Eller er du misunnelig på meg som tar spranget tilbake (ja, jeg vet det ikke er fremover)?

For tredje gang, synes jeg du skal svare paa denne?

Kjenner du den igjen?

Det var her ordet "misunnelse", ble foerst nevnt.

Noe som jeg svarte paa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Jeg har dieselbil, men det er kjekt å komme seg hjem igjen. 

Kjørte 50 mil igår, uten noen stopp hvor en kan lade. 
Tanken var ikke en gang full når jeg startet, og jeg har ikke fylt ennå. 

Ja elbiler begynner å få god rekkevidde, men ikke nok til at det blir vurdert å kjøpe.

Jeg kjørte 475km i dag. Hadde 20% igjen på batteri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig folkens. Nå må vi slutte og tulle. La folk få kjøre AKKURAT det de vil. De som vil kjøre Diesel kjører Diesel, de som vil kjøre Bensin kjører Bensin, de som vil kjøre Hybrid kjører Hybrid og de som kjører El-Bil kjører El-Bil. Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig og forstå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Jeg har dieselbil, men det er kjekt å komme seg hjem igjen. 

Kjørte 50 mil igår, uten noen stopp hvor en kan lade. 
Tanken var ikke en gang full når jeg startet, og jeg har ikke fylt ennå. 

Ja elbiler begynner å få god rekkevidde, men ikke nok til at det blir vurdert å kjøpe.

Har også dieselbil og har kjørt med det i snart 20 år.
Ville normalt byttet til det igjen nå, men det er den usikkerhet da om hvordan det blir framover.
Så nå er jeg på gjerdet om hva jeg skal gjøre. Foreløpig fortsetter jeg å kjøre samme dieselbil inntil videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...