Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Trond HB skrev (8 minutter siden):

Ryktene sier at det ikke er 4K.

Er ikke det bra? Pga batteritid blir mye bedre, samt tror skjermen med Sony Bravia er super bra og lyssterk..

Usikker på om jeg skal kjøpe Sony Xperia 1V eller 1VI.

Hva tror dere? Jeg er jo hifi interessert også og denne gangen skryter de veldig av Jack lydbrikke/Dac.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Er ikke det bra? Pga batteritid blir mye bedre, samt tror skjermen med Sony Bravia er super bra og lyssterk..

Usikker på om jeg skal kjøpe Sony Xperia 1V eller 1VI.

Hva tror dere? Jeg er jo hifi interessert også og denne gangen skryter de veldig av Jack lydbrikke/Dac.

Jeg har bestilt 1 VI. Har hatt 1 V og synes den nye har bedre skjermformat, oppgradert kamera, høytalere og batteritid. Følger og med WH-1000xm5, noe som er en sweet deal.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Gouldfan said:

Er ikke det bra? Pga batteritid blir mye bedre, samt tror skjermen med Sony Bravia er super bra og lyssterk..

Usikker på om jeg skal kjøpe Sony Xperia 1V eller 1VI.

Hva tror dere? Jeg er jo hifi interessert også og denne gangen skryter de veldig av Jack lydbrikke/Dac.

4K er litt unødvendig på en såpass liten skjerm så det kommer nok ikke til å merkes. Pluss at batteritida blir bedre. Jeg er også veldig fornøyd med 1 V på det punktet. Musikk på 1 V fungerer helt topp bortsett fra 3.5 mm utgangen så det er flott hvis det kommer en oppgradering der.

 

 

2024-05-15_23-31-35.jpg

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

 

Ser ut som de har tatt bort litt Alpha funksjon, i Camera noe som skuffer litt. Er jo det som var kult med de siste modellene. Virker som AI og bilde prosess fortsatt er Sony sin med fokus på autofokus mer enn typ sminking? som i Samsung og Pixel.

Virker som Zoom er bra, 3 år Android oppgradering og 5 år software oppdatering høres bra ut.

Jeg er litt redd for at med så mye nye ting, at dette er en nybrottsarbeid og at vi kan vente enda bedre på neste modeller.

Også er jeg usikker på om de har gjort noe mer ut av Jack og høytaler Dacen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
larris skrev (2 minutter siden):

Han her får virkelig frem potensialet i kameraet.

https://youtu.be/OvNqBZwnM1E?si=1une70KjqjajRUEb

Bra det kun er en Camera app da, men håper de har litt Alpha funksjon. Og Cinema/Video pro film appen skal vist komme.

Jeg bruker mest standard video funksjoner.

Men spent på Jack og høytaler, de skryter av at de har gjort noe mer utav den nå. 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Musefella skrev (På 13.5.2023 den 12:42 AM):

Man kan se at de er tatt med et mobilkamera, dessuten så det Japan vi snakker om her.

Litt som at det var Japan man snakket om med Xperia Z i 2013, så viste det seg at om man skulle få bra bilder måtte man sitte å fikle med manuelle innstillinger, noe ingen gidder å drive med.

Føler Sony fremdeles er på samme sporet.. Ingen gidder å drive på med dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
_R2D2_ skrev (20 timer siden):

Litt som at det var Japan man snakket om med Xperia Z i 2013, så viste det seg at om man skulle få bra bilder måtte man sitte å fikle med manuelle innstillinger, noe ingen gidder å drive med.

Føler Sony fremdeles er på samme sporet.. Ingen gidder å drive på med dette.

 

Man lærer seg fint dette, jeg bruker mest auto funksjon i Pro eller basic i farta, og kona og jeg mener jeg klarer mye bedre bilder enn hennes nyere iPhone 13.

Det er Sony Xperia 1iii jeg har, feks ansikts focus er beste på markedet. Men selfie camera var litt dårligere, men dette er fikset på V og VI.

Jeg er derimot litt skuffa over Jack og at det ikke går filme 4k i basic video appen.

Video pro er altfor vanskelig mht lys osv. Må omtrent være utendørs med masse sol..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I mange generasjoner nå har 5 blitt lansert flere måneder etter 1 og 10. Dette er for å sikre at de alle får oppmerksomhet, istedenfor å drukne hverandre. Ikke ulikt hvordan feks Audi introduserer ny A6 i god tid før/etter A4 og A8, aldri sammen med dem.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 19.5.2024 den 6:37 PM):

Man lærer seg fint dette, jeg bruker mest auto funksjon i Pro eller basic i farta, og kona og jeg mener jeg klarer mye bedre bilder enn hennes nyere iPhone 13.

 

DU lærer seg fint dette. Folk flest er ikke interessert i å lære seg å ta bilder med telefonen. De vil bare peke og klikke. Og der er jeg lite imponert over Xperia modellene dessverre.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Sharpings skrev (3 timer siden):

DU lærer seg fint dette. Folk flest er ikke interessert i å lære seg å ta bilder med telefonen. De vil bare peke og klikke. Og der er jeg lite imponert over Xperia modellene dessverre.

Den nye 1vi er mye enklere point og shoot med optisk zoom linse med nærbilde 2-4 cm med stabilisert funksjon og endelig ekte nattbilde med ekte stor sensor.

Jeg venter på Jack anmeldelser, 50% mer effektiv og premium sound circutry høres bra ut som Dac.

Jeg er glad de droppet 4k og har normal skjerm og 2 dagers batteri.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg bestilte en 1 VI jeg fordi gamle 1III har mistet system oppdateringen.

Jeg fikk også en 5 serie hodetelefon på kjøpet og 1500 sek i pant mot min Xperia 1III.

 

Så jeg er mest spent på Jack hodetelefon stereo og stereo høytalere og Kamera natt foto og nærfoto av øl, gadgets og fugler og blomster og insekter.

Jeg kommer til å referere om lydkvalitet. Sony skryter av premium audio circuitry og 50% mer effektiv til hodetelefoner.

Jeg er glad for to dagers batteri og at de ditchet 4k skjermen. Som kun var brukbar til naturfilmer i 4k med Youtube.

Netflix var vistnok ikkevi 4k og vi har 4k tv mesteparten right?

Etter skrytet så må jammen lyden, batteri og camera være topp.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte 1 VI hos Telenor. Hodetelefonen blir solgt uåpnet. Gjorde det samme med 1 V og den havnet på 4000 kr. etter å ha solgt hodetelefonen, 1 III og 3000 kr. fratrekk etter prisgaranti hos Elkjøp. Mister prisgarantien nå da jeg kjøper hos Telenor.

Har bestilt Spigen deksel og PanzerGlass hos https://www.phonelife.no/kundeservice/om-phonelife

Ser dessverre ut som Spigen ikke lager skjermbeskytter til 1 VI. De har vært veldig enkle og sette på med den medfølgende ramma. Kan også anbefale PhoneLife på det varmeste. Bra utvalg, bra priser pluss hurtig og flott service.

Er kjempefornøyd med 1 V så det var under sterk tvil at 1 VI ble bestilt. Mest pga. størrelsen og oppgradert kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...