Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Integrert kjøleskap - enorme prisforskjeller


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt integrert kjøleskap (kombi), og til de målene jeg skal ha så er det 6 varianter hos Elkjøp (som et utgangspunkt). 3 av kjøleskapene er helt uaktuelle da de koster koko 140.000-150.000 kroner (hva skjer her liksom), som gjør at valget står mellom resterende tre modeller. Her er prisgapet fra 9300 til 16500 - men jeg klarer ikke skjønne hva forskjellen er.

Er det noen som er gode på hvitevarer som kan forklare hvorfor det til f.eks. 16500 er bedre enn det til 9300?

https://www.elkjop.no/hvitevarer/kjoleskap-frysere/integrert-kjoleskap-og-fryser/integrert-kombiskap?filter=30648:[188,205]&fbclid=IwAR0rMZKux3rGrEMXQMBVApU2tLmFvdmgJ7QnfR8BDPVC5Pj2qE8235Dyu4k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da mitt integrerte kombiskap tok kvelden, fjernet jeg både kombiskapet og hele skapet det var montert i, og satte inn et frittstående kombiskap på samme sted. Mange flere valgmuligheter, mye bedre pris, og mye større skap. Et integrert skap skal passe i et skap som er 60 cm bredt, så selve kombiskapet er ca 55 cm bredt. Det skal også passe inn i et skap som er ca 55 cm dypt, med dør. Med et frittstående skap er utvendig bredde 60 cm (59,5), og dybden er gjerne 60 cm + dør. 

Endret av zanta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
zanta skrev (2 minutter siden):

Da mitt integrerte kombiskap tok kvelden, fjernet jeg både kombiskapet og hele skapet det var montert i, og satte inn et frittstående kombiskap på samme sted. Mange flere valgmuligheter, mye bedre pris, og mye større skap. Et integrert skap skal passe i et skap som er 60 cm bredt, så selve kombiskapet er ca 55 cm bredt. Det skal også passe inn i et skap som er ca 55 cm dypt, med dør. Med et frittstående skap er utvendig bredde 60 cm (59,5), og dybden er gjerne 60 cm + dør. 

Tipper det ikke er et populært forslag for andre i hjemmet - ønsker at flatene flukter på kjøkkenet.

Lenke til kommentar

Elkjøp har en ganske så kjip kundebehandling/service på hvitevarer. Man blir sendt til den ene etter den andre og til den tredje og du får egentlig ikke noe hjelp i butikken om du har en reklamasjon. Kjøpte et dyrt kjøleskap der i 2014 til ca 14.000,- og det begynte å leke vann fra fryseren ned på gulvet etter noen år, godt innenfor reklamasjonstiden men vi fikk ikke noe hjelp. Tok tak i saken igjen et par år senere og opplevde det samme 7 far i huset opplegget. Endte med at vi måtte betale en reparatør 1700,- for å komme å klipse på plass et varmeelement som hadde løsnet fra karet i bakkant som er ment å fordampe overskytende vann i reservoaret. En 2 minutters jobb. 

Jeg er ute etter nytt kjøkken med integrerte hvitevarer, men styrer glatt unna Elkjøp nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støynivå, energiforbruk, størrelse, samt funksjoner som frostfri, dørkjøling, og vifter i kjøleskapet som sirkulerer luft. Så har du funksjoner som isbitmaskin etc.  Det er det som er med på å bestemme prisen. 

Jeg er ikke fan av integrerte løsninger. De sliter veldig ofte med å kvitte seg med varmen på baksiden. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vibrasjon/lyd må være et høyt krav ved integrerte kombiskap.

Personlig er jeg ikke fan av noe som er integrert. Hvis en har en moderne bolig/standard så kan hele bygget settes i svingning ved lave vibrasjon-/lyd frekvenser, om en er uforsiktig. Mange slike bygg er "lette". Hele bygningen eller deler av interiøret kan fort bli som et musikkinstrument eller et spøkelse. Veien til sykehuset kan bli kort for enkelte, og en kan komme hjem med både høreapperat og anti-psykotika i posen hvis ingen henger med.

Forsøk å utforsk terrenget først. Skalering, løskobling og god demping er kanskje noen nøkkelord her

 

Redigert: Den gang journalist og forfatter Gunhild Dahlberg sin historie,

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/50zqoX/denne-historien-startet-for-seks-uker-siden-kan-noen-fra-elkjoep-eller-samsung-vennligst-ta-kontakt-gunhild-dahlberg

 

 

 

 

 

Endret av tanda
Lenke til kommentar
Lyspaere skrev (4 timer siden):

Tipper det ikke er et populært forslag for andre i hjemmet - ønsker at flatene flukter på kjøkkenet.

Det har jeg forståelse for. Her var også skepsismen stor hos andre da jeg foreslo endringen, men nå når alt er på plass, og nytt overskap montert over det nye frittstående kombiskapet, er alle fornøyd. Utvalget i frittstående skap er mye større, og mulighetene for å finne et som har en innredning som oppfyller ønskene er bedre. I tillegg får man et mye større skap.

Lenke til kommentar
7 hours ago, mobile999 said:

Ok.

De viktigste forskjellene på kjøleskap er sannsynligvis støynivå og kvalitet på hengsler og tetningslist.

Min far måtte punge ut for nye hengsler på sitt integrerte kjøleskap som fulgte med i leiligheten. Det var vel kanskje 15 år gammelt. Et helt standard kjøkken og en utgiftspost de færreste tenker over. Kjøleskapet ville ikke lenger lukke seg skikkelig igjen. Et lite minus med integrerte kjøkken.

Lenke til kommentar
Lyspaere skrev (På 9.5.2023 den 19.47):

Skal kjøpe meg nytt integrert kjøleskap (kombi), og til de målene jeg skal ha så er det 6 varianter hos Elkjøp (som et utgangspunkt). 3 av kjøleskapene er helt uaktuelle da de koster koko 140.000-150.000 kroner (hva skjer her liksom), som gjør at valget står mellom resterende tre modeller. Her er prisgapet fra 9300 til 16500 - men jeg klarer ikke skjønne hva forskjellen er.

Er det noen som er gode på hvitevarer som kan forklare hvorfor det til f.eks. 16500 er bedre enn det til 9300?

https://www.elkjop.no/hvitevarer/kjoleskap-frysere/integrert-kjoleskap-og-fryser/integrert-kombiskap?filter=30648:[188,205]&fbclid=IwAR0rMZKux3rGrEMXQMBVApU2tLmFvdmgJ7QnfR8BDPVC5Pj2qE8235Dyu4k

Utfordringen ser ut å være at du må/vil ha et integrert kombiskap som er høyere enn vanlig standard. Da blir utvalget svært lite og prisene blir høye fordi det produseres mye mindre serier. Hvis du kan bruke vanlig høyde (ca 177 cm) så får man skap fra ca kr 6000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...