Gå til innhold

Utflytting til Sveits: Så enkelt?


Gjest ca3b5...bb5

Anbefalte innlegg

Gjest ca3b5...bb5

Den ene etter den andre som har en del penger, flytter til Sveits.

Lurer litt: Er det så enkelt å bare flytte dit,  og ha all økonomien sin der.
Sånn i praksis mener jeg.
 
Må man ikke ha statsborgerskap?
Overfører man ganske enkelt bare pengene til kontoer, aksjer og sånt der da?
Er det ikke en masse styr man må gjennom for å gjøre noe sånt?

Hvor henvender jeg meg for å gjøre det? Hvordan starter jeg?

Anonymous poster hash: ca3b5...bb5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sveits er med i EFTA. Det er visse kvoter fra hvor mange fra EFTA/EU-land som kan bosette seg. I forbindelse med opprettelse av næringsvirksomhet, tenker jeg fort at det er egne prosesser (hvilket det er i Norge også).

For de med høy formue, antar jeg prosessen starter med en advokat og kundeveileder i sveitsisk bank som bistand for flytteprosessen.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om du er en vanlig pensjonist eller borger er det relativt enkelt å flytte til et annet land. Det er vanskelig å orientere seg om skattenivå og regler i de forskjellige landene, og jeg vet ikke hvem man kan kontakte som har oversikt over dette. Man kan bosette seg under skatteavtalen Norge har med landet eller la være og da betale kildeskatt på sin inntekt fra Norge. Så noen aktive valg for skattetilrettelegging bør man ta mtp. bolig her eller der, sentrum for livsinteresser osv.

Lenke til kommentar

Ingen personlige erfaringer.

Skal man unngå norsk skatt må man melde utflyttting av Norge.

Uten norsk helsevesen og pensjon bør man sørge for å ha egne private ordninger, noe som begrenser fordelen for de fleste.

Man må betale (noe) skatt til Sveits.

Hvis man skulle ønske å flytte tilbake igjen er det en prosess å flytte til Norge igjen formelt.

Man har langt færre norske rettigheter uten å skatte.

Antall dager per år man kan oppholde seg i Norge er begrenset.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Folkene som har formue til og gjøre noe sånt har ikke noe problem. VIll tru di fleste går igjennom et firma i London H&P (henley & partners)  Di skrev bøkerne som di fleste land bruker for CBI.  og di hjelper folk med utflytte og nye statsborgerskap heletiden.  land der cbi ikke er mulig  som sveits kan di og hjelpe med RBI.  hvor du har låv til og bo og oppholde deg så lenge du vill mot en del regler.

sveits er en plass du kan flytte til om du har en netto formue på  +25M Nok  på 3-6 Månder. og H&P vill nok ta en 250-500K for og hjelpe deg med noe sånn.  da får du hjelp med alt av intregering osv.  oppsett av bankkontoer.  hjelp med skatt. investerings plasseringer med mere.

er og andre land du kan flytte till og få statsborgerskap i på 3-6 månder  for rundt en 2M  når alt er ferdig.  som du vill slippe skatt i totalt på globale investeringer. mange av di er i karabien

 

Om du faktisk er intresert kan jeg legge med mer detaljer nedenfor om akkurat sveits.. og den jeg nevnte i karabien. så du slipper og legge igjen personlig informasjon for og få di av H&P

302301944_HPSWITZERLANDRELOCATIONGUIDE191112.pdf St Kitts.pdf

Endret av EmLeX
la til filer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...