Gå til innhold

Minste elbil med 4WD?


Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Espen Hugaas Andersen skrev (På 14.3.2023 den 14.36):

Nå er nok ikke Model S utenfor garanti det billigste man kan eie, bare for å nevne det. Man bør nok regne omkring 50.000 kr per år i vedlikehold. Det kan hende det blir billigere, men jeg ville ikke regne med det.

Det er fult mulig at en kan få 50000 i vedlikehold på en S, akkurat som en kan få samme beløp i vedlikehold på hvilken som helst annen bruktbil. Men regelen er det ikke.

Husk at for hver negative historie en hører, for hver som klager høylydt over sin Tesla, er det en hel haug som sitter stille og er kjempefornøyde uten å si et pip. 

Vi har to Tesla utenfor garantitiden, vi er ikke i nærheten av 50000 i årlig vedlikehold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (På 14.3.2023 den 14.35):

MG 4 skal komme med AWD til høsten. 4,29m lang. Men den er jo ikke tilgjengelig "nå"

Mg Marvel R trekker på fire framover, tohjulstrekk i revers. Ganske idiotisk. Det er vel fare for at mindre mg 4 får samme system?

Lenke til kommentar

Jeg støtter påstanden om at "billig" bruktbil, kan bli en dyr bruksbil. Har gått på noen smeller selv for flere år siden med et par BMW`er. Fyttikatta det kostet penger. Endte opp med å ta tilstandsrapport på den siste, reparere alt hos et lokalt verksted, for så å selge den med en ganske ærlig og advarende tekst på finn.no. 

Med små unger, hus osv, er det en billig forsikring å ha nyere bil. koster litt mer hver måned, men mer forutsigbart. 

Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (På 14.3.2023 den 14.49):

50k i året for vedlikehold? Hva må en vedlikeholde på en model s som er litt gammal? Kanskje bortsett fra bremseklosser og dekk.

Det er jo en kjent sak at alle biler bare varer og varer. Har aldri måttet gjøre noe annet enn service på noen av mine biler!


Innspill angående volvoen, den bruker veldig mye strøm.

Lenke til kommentar
On 3/16/2023 at 12:59 PM, Sjørøver said:

Det er jo en kjent sak at alle biler bare varer og varer. Har aldri måttet gjøre noe annet enn service på noen av mine biler!

Med fossilbil stemmer dette også med min erfaring, men eg har et helt annet inntrykk av elbiler. Folk som har Leaf har omtrent ingenting i utgifter på den fronten etter det eg har hørt. Så spørsmålet var om Tesla hadde så mye ekstra dill eller noe som gjorde at de krevde mye mer.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...