Gå til innhold

Støtter alle nye telefoner VoLTE (tale over 4G) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bombasa skrev (13 minutter siden):

Mange telefoner støttes nå, men f.eks Google sin Pixel telefoner støtter ikke VoLTE hos ICE. Så nei alle telefoner støttes ikke automatisk.

Synes det er litt vanskelig når selv ikke ansatte i Norges største elkjeder aner hva jeg snakker om. Man kan rett å slett kjøpe en telefon som blir ubrukelig om få år når 2G stenges. Det finnes heller ikke informasjon om dette i spesifikasjonene og returrett eksisterer ikke på mobiltelefoner kjøpt i butikk. Mange takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Pixel 6a, kjøpt hos Telia, støtter faktisk VoLTE og 5G hos både Telia og ICE. Dette illustrerer situasjonen omkring VoLTE og 5G, det er ikke noe system i forvirringen. For eksempel så støtter en 500 kroners telefon fra Clas Ohlson VoLTE hos både ICE og Telia, mens en del dyrere telefoner ikke gjør det, i følge ryktene.


Hvis du kjøper en telefon i operatørbutikkene må du kunne gå ut fra at 5G og VoLTE er på plass. Hvis du kjøper hos Elkjøp, POWER etc., bør du be om mulighet til å returnere telefonen hvis VoLTE og 5G ikke virker.


En ting er i hvert fall sikkert: listene hos operatørene er fullstendig utdaterte.
 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Bäcker skrev (På 6.3.2023 den 8.35):


Hvis du kjøper en telefon i operatørbutikkene må du kunne gå ut fra at 5G og VoLTE er på plass. Hvis du kjøper hos Elkjøp, POWER etc., bør du be om mulighet til å returnere telefonen hvis VoLTE og 5G ikke virker.


En ting er i hvert fall sikkert: listene hos operatørene er fullstendig utdaterte.
 

Jeg synes butikkene blir svært vanskelige å ha med å gjøre i slike tilfeller. Det beste er nok å bestille over nett hvor man har returrett etter kjøpsloven. Jeg kommer aldri til å kjøpe telefon direkte i butikk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...