Gå til innhold

Gratis programvare til overvåkningskamera


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte et rimelig overvåkningskamera forleden. Det fungerer for så vidt helt ok, men jeg er ikke fornøyd med Smart life-appen som kameraet er linket opp til. Så vidt jeg forstår, kan jeg ikke få tilgang til kameraet via web - kun app. Når jeg sitter og glaner på to store skjermer hele dagen på jobb, er det naturlig nok praktisk med webtilgang.

Jeg betaler 50 kroner i måneden for opptak/lagring, noe som er helt greit. 

 

Hvor kan jeg finne gratis programvare for overvåkningskameraet mitt - med webtilgang? Og, er det noen som også tilbyr gratis lagring? (Det behøver ikke være mange dagers lagring.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Milestone er noe dritt selv hvis du betaler for driten. Vi har kun 23 kameraer (mest for lagring, men vi har de synlige på noen skjermer så vi kjapt kan se hvis vi hører eller merker noe unormalt) og likevel fryser dritten rett som det er og vi må lukke ned og åpne programvaren igjen. Ren mpeg-stream direkte i web browser (evt. MotionEye sin løsning) er mye mer robust.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teppebanker skrev (9 timer siden):

Hei

Jeg kjøpte et rimelig overvåkningskamera forleden. Det fungerer for så vidt helt ok, men jeg er ikke fornøyd med Smart life-appen som kameraet er linket opp til. Så vidt jeg forstår, kan jeg ikke få tilgang til kameraet via web - kun app. Når jeg sitter og glaner på to store skjermer hele dagen på jobb, er det naturlig nok praktisk med webtilgang.

Hvor kan jeg finne gratis programvare for overvåkningskameraet mitt - med webtilgang? Og, er det noen som også tilbyr gratis lagring? (Det behøver ikke være mange dagers lagring.)

Kameraer som gir åpen mulighet for lokal/Internet streaming gjør dette normalt sett vha RTSP (RTP) og/eller ONVIF* (se beskrivelse av RTSP, ONVIF). Kameraet ditt ser ikke ut til å støtte RTSP så det er antageligvis ikke mulig å bruke noe annet enn appen til å hente ut videostrømmen .

Du kan prøve med eks. VLC og åpne RTSP (port 554) mot IP-adressen til kameraet ditt men tviler på at du får noe ut: i tillegg til ar kameraet må støtte RTSP, må man vite nøyaktig URL (dvs. RTSP://[IP-adressen til kameraet]:554/[kameraspesifikk streng])

Et gratis produkt som kan gi NVR (Network Video Recording) hvis kameraet støttes er MotionEye, som @ali q nevner. Se denne artikkelen for eksempel på hvordan legge til et kamera i MotionEye.

Ville uansett ikke ha gjort videostrømmen tilgjengelig over Internet direkte men brukt eks. VPN til nettverket kameraet står på for å få tilgang.

*ONVIF benytter seg av RTSP for strømming

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...