Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fukt under flisene i dusjhjørnet på badet


Gjest f7389...da1

Anbefalte innlegg

Gjest f7389...da1

Jeg merket i går at det er kommet fukt under flisene på badet i dusjhjørnet. Jeg må jo få gjort noe med dette ganske snart, det er snakk om 3-4 fliser som gir fra seg lyd når jeg tråkker på dem, som å gå på en myr type lyd. 

Så kommer problematikken inn i bildet, jeg tegnet ikke eierskifteforsikring når jeg kjøpte boligen. Badet ble også vurdert som TG-IU på befaring.

Fra tilstandsrapporten :

Våtrom

Totalvurdering av membran, tettesjikt og sluk: Utførelsen av membran / mansjett lot seg ikke kontrollere på befaringsdagen.

Fuktmåling: Fuktmålinger i tilstøtende rom ble ikke foretatt pga vegger mot tilstøtende leilighet

Totalvurdering overflater: Baderommets overflater vurderes å fremstå med normal slitasjegrad. Det ble stedvis registrert noe bom i flis, noe som tyder på dårlig vedheft til underlaget.

Det jeg lurer på, har jeg noe sak her? eller er jeg fucked? Det er ikke lenge før det har gått 5 år siden jeg kjøpte boligen.

 

 

Anonymous poster hash: f7389...da1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og antall år siden man kjøpte boligen er vel irrelevant så lenge den ikke var ny på kjøpetidspunkt, eller at arbeidene var utført rett før kjøp. Her er det tydeligvis snakk om normal slitasje som ikke kan sees på som en mangel ved kjøpstidspunkt, og dermed bare å utbedre selv. Eller selge med mangel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gjest f7389...da1 skrev (16 minutter siden):

Så kommer problematikken inn i bildet, jeg tegnet ikke eierskifteforsikring når jeg kjøpte boligen. Badet ble også vurdert som TG-IU på befaring.

 

Eierskifteforsikring er selgers mulighet til å tegne forsikring.  
Eierskifteforsikring er feil ord for det du fikk tilbud om å kjøpe. 

Hvis du hadde hatt ett reelt krav kunne du rettet dette mot selger av boligen, (og hvis selger har eierskifteforsikring så vil selger henvise til eierskifteforsikringen, som kommer til å nekte for at det eksisterte en feil ved boligen.)

Hvis du hadde tegnet boligkjøperforsikring så hadde boligkjøperforsikringen saksøkt selger for deg, boligkjøperforsikring ville aldri betalt noe for å dekke skader til deg da det er en advokatforsikring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f7389...da1 skrev (31 minutter siden):

Jeg merket i går at det er kommet fukt under flisene på badet i dusjhjørnet. Jeg må jo få gjort noe med dette ganske snart, det er snakk om 3-4 fliser som gir fra seg lyd når jeg tråkker på dem, som å gå på en myr type lyd. 

Så kommer problematikken inn i bildet, jeg tegnet ikke eierskifteforsikring når jeg kjøpte boligen. Badet ble også vurdert som TG-IU på befaring.

Fra tilstandsrapporten :
Våtrom

Totalvurdering av membran, tettesjikt og sluk: Utførelsen av membran / mansjett lot seg ikke kontrollere på befaringsdagen.
Fuktmåling: Fuktmålinger i tilstøtende rom ble ikke foretatt pga vegger mot tilstøtende leilighet
Totalvurdering overflater: Baderommets overflater vurderes å fremstå med normal slitasjegrad. Det ble stedvis registrert noe bom i flis, noe som tyder på dårlig vedheft til underlaget.

Det jeg lurer på, har jeg noe sak her? eller er jeg fucked? Det er ikke lenge før det har gått 5 år siden jeg kjøpte boligen.

Tror du har en svært dårlig sak her. Noe annet hadde det vært dersom badet var nyoppusset og dokumentert.

Kjapp løsning: Fjern dusjvegger, og sett inn et dusjkabinett. Når du senere skal pusse opp badet, påser du at det gjøres forskriftsmessig, med dokumentasjon.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...