Gå til innhold

WEF "world economic forum" Davos, le eller gråte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en viktig tråd, og flere burde vite hva som foregår og hvordan det påvirker oss bl.a. igjennom politikerne våre som blir påvirket av dette tankegodset og sakte trer det ned over hodene våre. Til og med kronprins Haakon deltar der... Desverre er de fleste uopplyste eller tror at det er en konspirasjonsteori om man prøver å fortelle de om hva som foregår.  Jeg både ler og griner av WEF, men mest blir jeg sint og skuffet.

To meget korte videosnutter. Det høres kanskje fint, men om man går litt dypere inn i hva dette egentlig betyr så begynner man å lure.

Og hva er det egentlig Erna Solberg snakker om her? I 2017 🧐 Engelsken er så dårlig at jeg virkelig ikke er sikker, jeg bare spør...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (8 timer siden):

SV-Kristin vil ha Norge under FN-ledet verdensorden 🤬

 

 

Vel, det er nå FN, men World Economic Forum ønsker til og med å ha hendene på rattet i denne ordenen med medlemmer i FN-organer som jobber for korporasjonenes og investeringsfondenes interesser, og en del kan tyde på at de har lykkes godt med dette, for eksempel via en avtale som ble gjort mellom FN og WEF i 2019 som veldig få kjenner til, men som har blitt beskrevet av enkelte som et kupp:

https://www.aftenposteninnsikt.no/verden/n-r-global-helse-blir-business

Fra Aftenposten, så det er ikke noen konspirasjonskilde. Uhyrlig og skremmende at slike får innpass i FN og internasjonal lov. Legger også merke til at artikkelen nevner at WEF var blant de første til å promotere ideen om coronapass; allerede før vaksinene var utviklet. Ingenting godt kommer ut av Davos. Dette kjeltringereiret burde avvikles og settes under internasjonal etterforskning.

Trippelure skrev (5 timer siden):

Dette er en viktig tråd, og flere burde vite hva som foregår og hvordan det påvirker oss bl.a. igjennom politikerne våre som blir påvirket av dette tankegodset og sakte trer det ned over hodene våre. Til og med kronprins Haakon deltar der... Desverre er de fleste uopplyste eller tror at det er en konspirasjonsteori om man prøver å fortelle de om hva som foregår.  Jeg både ler og griner av WEF, men mest blir jeg sint og skuffet.

To meget korte videosnutter. Det høres kanskje fint, men om man går litt dypere inn i hva dette egentlig betyr så begynner man å lure.

Og hva er det egentlig Erna Solberg snakker om her? I 2017 🧐 Engelsken er så dårlig at jeg virkelig ikke er sikker, jeg bare spør...

Når ble Håkon Magnus en "leder"? Han er en representant for kongehuset og skal ikke innvolvere seg i politiske agendaer og tjene interessene til mulitnasjonale selskaper og "redesigne vår verden". Dersom han heller vil drive med slikt bør han fratre alle kongelige verv. Og dette er vår neste konge.....sukk. Måtte kong Harald leve til han blir 150 år  - MINST!

Så til videoen med Erna. Man kan jo nesten tro at de bare satt og ventet på og gledet seg til det skulle bli en pandemi. Vi så jo hvor entusiastiske mange av disse aktørene, som Schwab selv var over "the new normal" og ønsket at det skulle være slikt for alltid(for oss selvfølgelig, ikke for dem). Nei, jeg tror ikke WEF fant opp coronaviruset, men gjett om de elsket det og de fikk den krisen de ønsket seg og aktivt drev lobbyisme for hvordan det skulle håndteres. De avholdt også en "øvelse" noen måneder før utbruddet i Wuhan på hvordan verden "burde" håndtere et større utbrudd av....coronavirus. Kalt event 201.

Link:

https://centerforhealthsecurity.org/our-work/tabletop-exercises/event-201-pandemic-tabletop-exercise

 

Og øvelsen finnes på YouTube, fra HØSTEN 2019 og som er en regelrett "blueprint" for hvordan de neste to årene ville bli over hele verden. Skremmende!:omg:

 

 

Hva skal man si? Uansett er det ingen tvil om at mens levekårene og livskvaliteten ble forverret for millioner på grunn av "responsen" mangedoblet milliardærene formuene sine, så det er ikke akkurat rart at WEF pushet på for at dette skulle pågå så lenge som mulig og er aktive lobbyister for å fremme WHOs makt over global helse.

Tilbake til Erna; jeg lar tvilen komme henne såpass til gode at jeg antar hun er en naiv brikke for disse mørke kreftene, men det ble sagt at Norge i mars 2020 egentlig ønsket å føre samme linje som Sverige men ble presset av KREFTER UTENFRA til å stenge ned Norge. Hvilke "krefter" var dette om jeg tør spørre?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 time siden):

Vel, det er nå FN, men World Economic Forum ønsker til og med å ha hendene på rattet i denne ordenen med medlemmer i FN-organer som jobber for korporasjonenes og investeringsfondenes interesser, og en del kan tyde på at de har lykkes godt med dette, for eksempel via en avtale som ble gjort mellom FN og WEF i 2019 som veldig få kjenner til, men som har blitt beskrevet av enkelte som et kupp:

https://www.aftenposteninnsikt.no/verden/n-r-global-helse-blir-business

Fra Aftenposten, så det er ikke noen konspirasjonskilde. Uhyrlig og skremmende at slike får innpass i FN og internasjonal lov. Legger også merke til at artikkelen nevner at WEF var blant de første til å promotere ideen om coronapass; allerede før vaksinene var utviklet. Ingenting godt kommer ut av Davos. Dette kjeltringereiret burde avvikles og settes under internasjonal etterforskning.

Når ble Håkon Magnus en "leder"? Han er en representant for kongehuset og skal ikke innvolvere seg i politiske agendaer og tjene interessene til mulitnasjonale selskaper og "redesigne vår verden". Dersom han heller vil drive med slikt bør han fratre alle kongelige verv. Og dette er vår neste konge.....sukk. Måtte kong Harald leve til han blir 150 år  - MINST!

Så til videoen med Erna. Man kan jo nesten tro at de bare satt og ventet på og gledet seg til det skulle bli en pandemi. Vi så jo hvor entusiastiske mange av disse aktørene, som Schwab selv var over "the new normal" og ønsket at det skulle være slikt for alltid(for oss selvfølgelig, ikke for dem). Nei, jeg tror ikke WEF fant opp coronaviruset, men gjett om de elsket det og de fikk den krisen de ønsket seg og aktivt drev lobbyisme for hvordan det skulle håndteres. De avholdt også en "øvelse" noen måneder før utbruddet i Wuhan på hvordan verden "burde" håndtere et større utbrudd av....coronavirus. Kalt event 201.

Link:

https://centerforhealthsecurity.org/our-work/tabletop-exercises/event-201-pandemic-tabletop-exercise

 

Og øvelsen finnes på YouTube, fra HØSTEN 2019 og som er en regelrett "blueprint" for hvordan de neste to årene ville bli over hele verden. Skremmende!:omg:

 

 

Hva skal man si? Uansett er det ingen tvil om at mens levekårene og livskvaliteten ble forverret for millioner på grunn av "responsen" mangedoblet milliardærene formuene sine, så det er ikke akkurat rart at WEF pushet på for at dette skulle pågå så lenge som mulig og er aktive lobbyister for å fremme WHOs makt over global helse.

Tilbake til Erna; jeg lar tvilen komme henne såpass til gode at jeg antar hun er en naiv brikke for disse mørke kreftene, men det ble sagt at Norge i mars 2020 egentlig ønsket å føre samme linje som Sverige men ble presset av KREFTER UTENFRA til å stenge ned Norge. Hvilke "krefter" var dette om jeg tør spørre?

Jeg er helt enig med deg, hele greia er skremmende og meget suspekt. Bare at bakgrunnen for Norges covid-håndtering er hemmeligstemplet i 60 år får meg til å bli veldig skeptisk til det de holdt og holder på med. Den mest inngripende frihetsberøvelsen av befolkningen siden 2VK er hemmeligstemplet sånn at vi ikke får vite den virkelige bakgrunnen for avgjørelsen deres. Det er i mine øyne ikke et demokrati verdig. 

Ingenting med WEF er demokratisk og deres lobbyvirksomhet burde forbys. Og bl.a. igjennom deres organisasjon "Young Global Leaders" tar de sikte på å forme fremtiden for oss alle. Det er rimelig sykt. Som du selv nevner så har de representanter overalt. Det står åpent for de fleste å lese hva WEF står for og ønsker å oppnå, så det er ikke akkurat en konspirasjon heller. De er flinke til å tilsynslatende pakke det pent inn. Men om man ser hva slags udemokratisk verden det tilslutt vil bli om de oppnår intensjonene sine, ligner det en slags blanding mellom 1984 og Brave New World. Ikke særlig mye personlig frihet, med mindre man hører til deres "godkjente elite". Og hvem er de til å bestemme hva som er "the global public interest"? 

https://www.younggloballeaders.org/

Endret av Trippelure
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (22 timer siden):

Jeg er helt enig med deg, hele greia er skremmende og meget suspekt. Bare at bakgrunnen for Norges covid-håndtering er hemmeligstemplet i 60 år får meg til å bli veldig skeptisk til det de holdt og holder på med. Den mest inngripende frihetsberøvelsen av befolkningen siden 2VK er hemmeligstemplet sånn at vi ikke får vite den virkelige bakgrunnen for avgjørelsen deres. Det er i mine øyne ikke et demokrati verdig. 

Ingenting med WEF er demokratisk og deres lobbyvirksomhet burde forbys. Og bl.a. igjennom deres organisasjon "Young Global Leaders" tar de sikte på å forme fremtiden for oss alle. Det er rimelig sykt. Som du selv nevner så har de representanter overalt. Det står åpent for de fleste å lese hva WEF står for og ønsker å oppnå, så det er ikke akkurat en konspirasjon heller. De er flinke til å tilsynslatende pakke det pent inn. Men om man ser hva slags udemokratisk verden det tilslutt vil bli om de oppnår intensjonene sine, ligner det en slags blanding mellom 1984 og Brave New World. Ikke særlig mye personlig frihet, med mindre man hører til deres "godkjente elite". Og hvem er de til å bestemme hva som er "the global public interest"? 

https://www.younggloballeaders.org/

Interessant link. Ser de har lagt til en propagandavideo med de såå engasjerte "globale lederne" med prat om "community". Overraskende nok har de tillatt kommentarer på YouTube-videoen og; vel; det var praktisk talt NULL positive kommentarer; noe som sier litt om hvor populært dette elitistiske opplegget deres er.

Siterer fra linken:

Our growing membership of more than 1,400 members and alumni of 120 nationalities includes civic and business innovators, entrepreneurs, technology pioneers, educators, activists, artists, journalists, and more.

 

Noe mangler her dog; nemlig representanter for de som drar lassene i samfunnet. At journalister er med overrakser desverre ikke. Det forklarer muligens den stadig mer ensrettede og ensidige vinklingen i media de senere årene.

Jeg er enig at lobbyvirksomheten deres bør forbys. Men de har åpenbart stor innflytelse. Norgers nåværende utenriksminister har vært direktør for WEF og det alene burde diskvalifisert ham fra noensinne å inneha politiske verv i Norge. Vi snakker da om inhabilitet i særklasse slik jeg ser det. Han har også kommet med elitistiske og arrogante kommentarer mot kritikere av energipolitikken som sikkert er vakker musikk i ørene til kraftprofittørene:

https://www.tu.no/artikler/barth-eide-gronn-omstilling-vil-koste-det-ma-vi-vaere-aerlige-pa/521549

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2022/01/26/barth-eide-om-uforutsigbare-strompriser-ikke-noe-man-kan-trylle-bort/

Snakker som en ekte "Davos-mann" og det er jo logisk med tanke på alle årene han har tilbrakt med denne gjengen. Mannen er en lobbyist for de rikeste i verden; det er nettopp det WEF er og da er det absurd og grotesk at representanter for sosialdemokratiet vanker der. Lurer på hva Einar Gerhardsen hadde sagt om slik oppførsel. Barth Eide driver fortsatt og reiser ned til Davos-møtene; sikkert finansiert av skattepengene våre; samt "klimakonferanser" i Midtøsten hvor det tas "selfie" med "verdensledere". Har GARANTERT flydd med privatjet også. Kvalmende. Nå ser det ut som om Børge Brende tar over etter Schwab som leder for WEF; men hva skjer når AP taper valget i 2025? Vil Erna da hente Brende hjem igjen som utenriksminister og Eide ta over som WEF-leder slik at det blir en stollek mellom de to? Skulle ikke forundre meg.

https://www.weforum.org/people/espen-barth-eide/

De fremste i sponsingen av WEF er BlackRock; og apropos de; Støre hadde jo hemmelige hyggesamtaler med BlackRocks sjef Larry Fink for et par år tilbake bak ryggen på norske velgere og skattebetalere hvor han roste "det private-offentlige samarbeidet":

https://www.dn.no/politikk/jonas-gahr-store/store-regjeringen/blackrock/store-motte-kongen-av-wall-street-under-new-york-besoket-i-januar/2-1-1170272

Helt i Einar Gerhardsens og den norske arbeiderbevegelsens ånd(ironi).

Som du sier, ALT ved World Economic Forum stinker. Absolutt alt ved denne organisasjonen. Det er en flokk med milliardærer og inviterte politikere som lures, eller eventuelt går med på å løpe deres ærender. Og de elsker kriser; alt fra epidemier, naturødeleggelse og krig - for det profitteres det på. Så her er både farmasøytindustri, fornybarindustri og krigsindustri godt representert.

De ser ut til å være "bekymret" for det meste; bortsett fra demokratiet, ytringsfriheten, personvern og menneskerettigheter selvfølgelig. Forrige møte bar preg av at de var bekymret over at det var for mye ytringsfrihet og hva som kunne gjøres for å utøve mest mulig sensur. Noen vil jo tape penger på at folk får snakke mest mulig fritt.

Man kan jo lure på hva det snakkes om privat når "de globale unge lederne" møtes. Men det er påfallende at de landene som utførte de mest tyranniserende tiltakene mot egen befolkning under covid var styrt av "unge globale ledere" som Justin Trudeau, Sebastian Kurz og Jacinda Ardern. Tilfelig? Kanskje, vet ikke. Men verdt å merke seg uansett. De ser jo så "omsorgsfulle" ut i propagandavideoen men når det kommer til stykket?

 

lada1 skrev (2 timer siden):

Var det norsk kongehuset representert der?

Det er 114 sider i linken med disse "unge globale lederne" til Schwab, men Haakon Magnus og Mette Marit er representerte der ja:

 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem at næringslivsledere, politikere, forskere, akademikere samles for å debattere dillemmaer i samfunnet. Når dette attpå til skjer i åpne forum er det ennå mer uforståelig at folk har et problem med WEF, 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Morromann said:

Noen vil jo tape penger på at folk får snakke mest mulig fritt.

Veldig godt sagt på en lett forståelig måte. Jeg vil også legge til det andre åpenbare at noen vil tape makt og kontrol på at folk får snakke mest mulig fritt.

2 hours ago, Trippelure said:

Haakon

 

On 25.5.2024 at 9:49 AM, Morromann said:

Tilbake til Erna; jeg lar tvilen komme henne såpass til gode at jeg antar hun er en naiv brikke for disse mørke kreftene

Haakon og Erna Solberg var på bilderberger møtet i 2011. Folk, inkludert meg, snakket flittig på internet på den tiden også, som gjorde at media plukket det opp. Jeg regner med det ble for mye søkelys, slik at de enten sluttet å dra dit, eller kanskje de har greid å dra dit skjult senere. Ikke vet jeg. Bilderberg møtene blir totalt avsperret offentligheten, og du har ingen mulighet til å snike deg inn på de møtene etter det jeg har hørt.

Hvis ingen hadde snakket fritt på internet om at Haakon og Erna dro dit, så vil jeg tippe de hadde returnert noen år eller mer, slik som Jens Stoltenberg og andre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (49 minutter siden):

Veldig godt sagt på en lett forståelig måte. Jeg vil også legge til det andre åpenbare at noen vil tape makt og kontrol på at folk får snakke mest mulig fritt.

 

Haakon og Erna Solberg var på bilderberger møtet i 2011. Folk, inkludert meg, snakket flittig på internet på den tiden også, som gjorde at media plukket det opp. Jeg regner med det ble for mye søkelys, slik at de enten sluttet å dra dit, eller kanskje de har greid å dra dit skjult senere. Ikke vet jeg. Bilderberg møtene blir totalt avsperret offentligheten, og du har ingen mulighet til å snike deg inn på de møtene etter det jeg har hørt.

Hvis ingen hadde snakket fritt på internet om at Haakon og Erna dro dit, så vil jeg tippe de hadde returnert noen år eller mer, slik som Jens Stoltenberg og andre.

Siv Jensen har også vært der, og vår nåværende utenriksminister Espen Barth Eide. Her er en liste over norske deltakere på Bilderbergermøter, som man vet om. Mange drar dit i hemmelighet, så som du sier kan man ikke vite om alle. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Bilderberg-konferansenes_deltakere

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Bilderberg og WEF er ikke det samme. Det er en helt annen grad av åpenhet i WEF mens Bilderberger konferansene ble avholdt etter de såkalte "Chatam House Rules".

Dette er forøvrig samme regler som foredraget til investor Ole Andreas Halvorsen ble holdt under i regi av oljefondet og som ble kraftig kritisert i ettertid. Pressen hadde ikke lov å sitere hva som ble sagt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (På 26.5.2024 den 10:24 AM):

Hørte nettopp Thomas Seltzers podcast, denne gangen intervjuet han Naomi Klein om konspirasjonsteorier.

For å sitere Naomi Klein: «Davos er ikke en konspirasjonsteori. It’s right there, in the open!»

Jepp! Og de er ganske ærlige om hva de ønsker seg for  - det meste - av menneskeheten. Ikke for dem selv da; for hva DE ønsker for seg selv er selvfølgelig mest mulig rikdom, makt og kontroll - på vår bekostning. Det skinner gjennom i møtene deres. Så de skal ha cred for at de er såpass ærlige som de er.

 

jahooo skrev (På 26.5.2024 den 11:24 AM):

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem at næringslivsledere, politikere, forskere, akademikere samles for å debattere dillemmaer i samfunnet. Når dette attpå til skjer i åpne forum er det ennå mer uforståelig at folk har et problem med WEF, 

Du glemte representanter for fagbevegelsen og de som drar lasset i samfunnet. De glimrer med sitt fravær i Davos. Men det er kanskje en "glipp" av verten å ikke inkludere representanter for plebeierne?

Deres "bekymring for dilemmaene i samfunnet" handler utelukkende om en ting - hvordan de selv skal få melket dette optimalt til egen fordel. Som en annen her så treffende skrev det "I scratch your back, you scratch mind". Det kan så være at inviterte politikere og journalister naivt tror at de er med på noe godt, men det er noe som heter "follow the money". Se hvem som finansierer dette og hvem som står bak. Her snakkes det mye om kriser, men mange av de krisene er det WEFs fremste sponsorer som har stått i spissen for; for eksempel miljøødeleggelser, så her kommer den klassiske "skap en krise og tilby så en løsning".

Og - for å nevne det som allerede er påpekt noen ganger her: dersom disse virkelig var såååå bekymret for klimaendringene, burde de ikke da; for å sette et godt eksempel; avholdt konferansen på Teams fremfor å fly til Davos i privatjeter for å snakke om at plebeierne burde slutte å fly? Og hva med karbonavtrykkene de selv etterlater seg?

Og det som skjer i de åpne foredragene i Davos bærer mye preg av å være propagandaforestillinger; fremstille "kontroversielle" løsninger på verdens "utfordringer" samtidig som det understrekes at "det er ikke nødvendigvis vår mening, men kunne det ikke være verdt å se på  - liksom"?

Som "vi sier ikke at alle(plebeiere) bør spise innsekter - men ville det vært en dårlig ide? Psykologi.

"Vi sier ikke at det er bra å blokkere sola - men kunne det ikke vært en god ide - for å redde klimaet - liksom"?

Eksempler på syke ting som "de nødvendigvis ikke er for", men likevel føler det er så viktig å dele:

https://www.weforum.org/agenda/2022/02/how-insects-positively-impact-climate-change/

https://www.weforum.org/agenda/2022/06/space-bubble-shield-to-reflect-the-sun/ HERREGUD, DETTE ER JO MILJØKRIMINALITET. 

https://www.weforum.org/agenda/2023/11/air-pollution-aerosols-accelerate-climate-change/

https://www.weforum.org/agenda/2023/11/air-pollution-aerosols-accelerate-climate-change/ Et forsvar for "forurensing" for å redde klimaet. NEWSPEACH!

https://www.weforum.org/videos/davos-am23-ready-for-brain-transparency-english/ Det blir en varm dag før jeg tillater noen av denne gjengen å lese MIN hjerneaktivitet.

Til slutt litt koseprat fra gamlefar Klaus himself:

 

Selv ikke George Orwell kunne tenkt opp de syke syke tingene de entusiastisk snakker om i WEF:

GIsGCUYXIAAF-uo.jpg

 

Men en ting skal du ha: det er i det minste åpent så vi; folket; hvis vi vil kan få med oss de sjuke og dystopiske ideene de har for oss.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du går rundt og tror at alle som deltar på disse konferansene er enige om alt. Siden vidt forskjellige personer som Greta Thunberg og Donald Trump har bidratt tror jeg vi kan utelukke dette. Selvfølgelig vil det være sprø forslag og naive meninger men det viktigste er at man diskuterer i åpne forum.

 

"Du glemte representanter for fagbevegelsen og de som drar lasset i samfunnet. De glimrer med sitt fravær i Davos. Men det er kanskje en "glipp" av verten å ikke inkludere representanter for plebeierne?"

Tja, her er iallefall ILO og WEF enige om et prinsipp for minstelønn.

ILO endorses living wages – here’s what you need to know | World Economic Forum (weforum.org)

"Deres "bekymring for dilemmaene i samfunnet" handler utelukkende om en ting - hvordan de selv skal få melket dette optimalt til egen fordel."

Jeg tror du bør bekymre deg mer for bedrifter, politikere og ledere som ikke stiller opp enn de som faktisk stiller opp og på alvor snakker om dilemmaene. Elon Musk og hans krangler med fagbevegelsen i Sverige er jo et eksempel på dette.

 

"Her snakkes det mye om kriser, men mange av de krisene er det WEFs fremste sponsorer som har stått i spissen for; for eksempel miljøødeleggelser, så her kommer den klassiske "skap en krise og tilby så en løsning".

 

Skal ikke Equinor og Exxon bidra i diskusjon om hvordan man skal redusere miljøkonsekvenser i sine næringer? 

 

"Og - for å nevne det som allerede er påpekt noen ganger her: dersom disse virkelig var såååå bekymret for klimaendringene, burde de ikke da; for å sette et godt eksempel; avholdt konferansen på Teams fremfor å fly til Davos i privatjeter for å snakke om at plebeierne burde slutte å fly? Og hva med karbonavtrykkene de selv etterlater seg?"

 

Vel, de fikk passet sitt påskrevet av Greta Thunberg for noen år siden og det var sikkert fortjent for det fremstår som hykleri men jeg blir litt oppgitt av at dette argumentet også blir nrukt av folk som fornekter klimaendringer. Nå vet ikke jeg hvor du står i akkurat den saken, jeg bare uttaler meg generelt om det jeg har sett rundt om på nettet.

 

Og hvordan ialle dager var det kontroversielt det som ble sagt i den videoen. Han snakker om transparacy. Dette er kun et problem om det ikke eksisterer noe personvern. Hva er det som bekymrer deg her? Er det at myndighetene skal ringe til kona og fortelle at du har brukt penger på det eller det? For min del er jeg veldig glad for at myndighetene får bedre og bedre oversikt over min økonomi slik at selvangivelsen kommer mest mulig riktig utfylt.

 

Tilbake til transparacy. Er det kun for deg spm privatperson dette er problematisk eller er du også imot at bedrifter og myndigheter er transparente? Vi har jo nok av eksempel om korrupte bedrifter og selskap som lurer unna og hvitvasker penger i skatteparadiser.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jahooo skrev (12 timer siden):

 

 

Og hvordan ialle dager var det kontroversielt det som ble sagt i den videoen. Han snakker om transparacy. Dette er kun et problem om det ikke eksisterer noe personvern. Hva er det som bekymrer deg her? Er det at myndighetene skal ringe til kona og fortelle at du har brukt penger på det eller det? For min del er jeg veldig glad for at myndighetene får bedre og bedre oversikt over min økonomi slik at selvangivelsen kommer mest mulig riktig utfylt.

 

Tilbake til transparacy. Er det kun for deg spm privatperson dette er problematisk eller er du også imot at bedrifter og myndigheter er transparente? Vi har jo nok av eksempel om korrupte bedrifter og selskap som lurer unna og hvitvasker penger i skatteparadiser.

Sorry; det var feil video. Eller; det var noe fra det samme intervjuet som han sa på fransk TV, men den fulle videoen er vanskelig å finne; sikkert fordi noen ønsket den fjernet, ikke vet jeg. Men det rette som jeg ønsket å poste og som er fra det samme intervjuet er dette:

 

Denne virkelighetsversjonen av en James Bond-skurk sitter her og snakker om at han ønsker microchipper implantert I HJERNENE TIL FOLK! I hjernen. Sykt! Og at mennesket skal fusjoneres med maskiner. Fullstendig spinnvilt og som snytt ut av hva James Bond-skurker fantaserer om. Du snakker om sprø forslag og naive meninger; men dette er jo noe denne Schwab selv ønsker for menneskeheten.

Jeg kommer tilbake til de andre punktene dine senere.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Nautica skrev (På 21.1.2023 den 12:43 PM):

Før menneskene/arbeiderne begynte med samhold, fagforeninger, streiker, etc. så levde/jobbet personer på bedrifteierens premisser og fikk betalt i gjenytelser/polletter som selvfølgelig ikke dekket levekostnadene så personene alltid var skyldig bedriftseieren penger og kunne verken slutte eller argumentere imot.

Og det er akkurat det WEF ønsker skal komme tilbake.

Det er en uttalelse fra en dansk politiker, som WEF har tatt avstand fra. Selv om denne konspirasjonsteorien gjentas til det kjedsommelige.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (15 timer siden):

Sorry; det var feil video. Eller; det var noe fra det samme intervjuet som han sa på fransk TV, men den fulle videoen er vanskelig å finne; sikkert fordi noen ønsket den fjernet, ikke vet jeg. Men det rette som jeg ønsket å poste og som er fra det samme intervjuet er dette:

 

Denne virkelighetsversjonen av en James Bond-skurk sitter her og snakker om at han ønsker microchipper implantert I HJERNENE TIL FOLK! I hjernen. Sykt! Og at mennesket skal fusjoneres med maskiner. Fullstendig spinnvilt og som snytt ut av hva James Bond-skurker fantaserer om. Du snakker om sprø forslag og naive meninger; men dette er jo noe denne Schwab selv ønsker for menneskeheten.

Jeg kommer tilbake til de andre punktene dine senere.

Vel, det er en visjon jeg har hørt om i mange år og som Hollywood har laget filmer om men du prøver å late som at dette skal skje mot vår vilje bare fordi Schwaab har sagt dette i et intervju. Hvorfor tror du det? Han prøver jo bare å spå fremtiden. Skal det være forbudt å spå og diskutere fremtidsvisjoner inkludert ting mange av oss vil kalle Science Fiction? Kanskje mange i fremtiden vil ønske å ha en chip implantert som viser deres helsedata for å ta et eksempel. Vil du da nekte dem denne chippen? 

Hva med selskapet til Elon Musk som implanterer en chip i hjernen på en lam person og som lar denne kontrollere visse funksjoner med tankekraft via denne chippen. Vil du nekte den lamme å forsøke dette ut frivillig?

 

Neuralink — Pioneering Brain Computer Interfaces

Hva med chips i husdyr for at vi skal tracke dem? Dette er vel ganske vanlig i USA etterhvert. Uetisk?

Endret av jahooo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (På 21.1.2023 den 7:47 AM):

Billionærer som kjøper seg enda mer politisk makt. Hele det politiske systemet, finansbransjen og sentralbanker er totalt korrupte. Her skaffer man stillinger og posisjoner til hverandre, you scratch my back I`ll scratch yours.

Og for å løse slik urett sitter folkemengden på rævva og sutrer på internett og lar det skje.

Vet ikke hva som er verst egentlig. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...