Gå til innhold

PlayStation 5 får sin egen kontroller for funksjonshemmede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Spørsmålet er om den er ergonomisk og funksjonell? Spesielt for actionspill, spill med raskt tempo eller 
spill som krever presisjon og timing

Lenke til kommentar

Nei, spørsmålet er om den er utformet på en måte som lar funksjonshemmede spille. 

Xbox sin kontroller er en kontroller i seg selv, men hovedstyrken er at den har porter for å koble til kablet utstyr for hver funksjon spesielt tilpasset den enkeltes funksjonshemming, også 3. part. 

image.png.ca64e68491b0f8812c2afb1a9e75deb5.png

Endret av Serpentbane
  • Liker 8
Lenke til kommentar

dette gleder meg så inmari! fikk et hjerneslag for tre år siden og er lammet i vestre side av kroppen som har gjort konsollspilling mer utfordrende enn før glad for at også sony tar denne gruppen gamere mer på alvor nå (sammen med Ragnarøk sine 70 aksessability funksjoner som gir meg trua på at jeg kan få oppleve dette spillet når jeg har råd til en ps5 :D

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev:

Spørsmålet er om den er ergonomisk og funksjonell? Spesielt for actionspill, spill med raskt tempo eller 
spill som krever presisjon og timing

personlig styrer jeg unna slike spill til fordel for mer "rolige" titler rett og slett fordi jeg mestrer de langt bedre men om denne hadde åpnet den delen av spill for meg hadde jo vært nydelig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...