Gå til innhold

Forslag til ny hobby?


Deechon

Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg følt på et savn at jeg ikke har en hobby hvor jeg får brukt henda fysisk. Sitter veldig mye med kode og tekniske ting i hverdagen både på jobb og fritid. Det er forsåvidt noe jeg trives med. Men jeg føler jeg bruker veldig mye tid i mitt eget hode og savner å kunne koble av med noe litt mer fysisk.

 

For rundt 10 år siden så jobbet jeg litt med å skru på motorsykler og scootere (praksisplass som ungdom) og når jeg fikk meg jobb innenfor IT så startet jeg som tekniker som fikset maskiner til lærere og elever på en skole. Med andre ord har jeg vært vant til å tukle/skru på ting og har likt det veldig mye.

 

Men nå har jeg ikke mulighet til å drive med sånne ting lenger og da ønsker jeg gjerne tips til hva det kan være. Jeg har et par gameboyer og annet smått jeg planlegger å fikse men ønsker gjerne litt "større" ting. Trenger ikke være IT relatert, kan også bare være mekanisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (13 timer siden):

Elektronikk og 3D-printing? Kombinert med litt programmering så kan man lage mange gøyale ting.

Dette var et bra forslag. Har sett litt på arduino som jeg så vidt kjenner fra før og der kan man lage en god del elektronikk sammen med litt kode som f.eks roboter og sensorer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Sjørøver skrev (På 6.1.2024 den 8:58 AM):

Fant du noe å gjøre? 

Har begynt å skru igjen. Er ikke alltid at jeg har noe å skru på, men har nå en gammel sykkel jeg tenker å fikse opp og gi bort (skal kjøpe ny snart)

+ at jeg snart må bytte olje og filter på bilen og skal ta en tur til pappa og hjelpe til med å få i gang den gamle volvoen hans.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (17 minutter siden):

Har begynt å skru igjen. Er ikke alltid at jeg har noe å skru på, men har nå en gammel sykkel jeg tenker å fikse opp og gi bort (skal kjøpe ny snart)

+ at jeg snart må bytte olje og filter på bilen og skal ta en tur til pappa og hjelpe til med å få i gang den gamle volvoen hans.

Om du er interessert i å tjene litt penger, kjøp/få gamle totakts greier og fiks de opp. Motorsag, plenklipper, ryddesag osv. Du kan fort tjene noen tusen i måneden. Jeg gjorde dette en sommer mens jeg gikk på VGS. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...