Gå til innhold

Test: Steelseries Arena 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha hørt lyden og beregne hva en får det, kan jeg ikke skjønne hvordan et fullverdig surround anlegg til 6K på Elkjøp er spesielt dyrt!? Da så lenge lyden selvsagt er bra. Enten man skal ha lydplanke eller surrounds anlegg må man MINST opp i denne prisen for å få noe kvalitet (les ikke kun høy lyd).

Angående lydplanke som nevnt over her designet for tv, vil det fungere dårlig da man vil sitte alt for nær lydplanken! Spesielt om det er snakk om en Atmos lydplanke og surround planker. Mesteparten av lyden vil gå deg rett forbi, og en vil plukke opp mellomtone og that's it.

Lese litt flere tester av dette og plukke det opp om det jevnt over får gode scores.

Lenke til kommentar
donwang skrev (21 minutter siden):

Angående lydplanke som nevnt over her designet for tv, vil det fungere dårlig da man vil sitte alt for nær lydplanken! Spesielt om det er snakk om en Atmos lydplanke og surround planker. Mesteparten av lyden vil gå deg rett forbi, og en vil plukke opp mellomtone og that's it.

Nå lages det lydplanker spesifikt for pc bruk. 

https://www.komplett.no/product/916504/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/sound-blasterx-katana-lydplanke-sort?channable=00808169640039313635303470&ds_rl=1289015&gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtsg-iTf2bDzrfCCIpslovXhqqRBhuacRYaeSM6m4UZDuXJW3bdpM3xoCt40QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
Iki skrev:
donwang skrev (21 minutter siden):

Angående lydplanke som nevnt over her designet for tv, vil det fungere dårlig da man vil sitte alt for nær lydplanken! Spesielt om det er snakk om en Atmos lydplanke og surround planker. Mesteparten av lyden vil gå deg rett forbi, og en vil plukke opp mellomtone og that's it.

Nå lages det lydplanker spesifikt for pc bruk. 

https://www.komplett.no/product/916504/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/sound-blasterx-katana-lydplanke-sort?channable=00808169640039313635303470&ds_rl=1289015&gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtsg-iTf2bDzrfCCIpslovXhqqRBhuacRYaeSM6m4UZDuXJW3bdpM3xoCt40QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ja det vet jeg:) Derfor jeg spesifiserte i innlegget mitt at lydplanke for "tv" satt opp forran en typisk monitor med vanlig avstand som folk flest bruker vil fungere dårlig!
Lenke til kommentar

Topp test.

Trist å lese på kommentar siden her da flere heller spiller spill med en lydplanke en et godt surre rundt system.

Rart dere ikke klager inn til spill produsentene at dere bare vil ha 2 kanals lyd, slik at dere slipper å høre lyd fra flere vinkler.

Slikt som dette settet her er helt topp om man spiller bil spill, å ikke har plass til et gromt hjemmekino system.

Koster skjorta ? 6000, hvor langt kommer man med 6 tusen på feks HiFi klubben ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...