Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte bilbatteri selv


forhelvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, forhelvete said:

Hva skjer med at etter at jeg har bytta nytt batteri så må jeg gi litt  gass før motoren starter?? Er det pga at jeg kjøpte det billigste batteriet? 

Så du hva startstrømmen var på det batteriet du byttet ut? Høres motoren "treg" ut når du drar den på starteren?

Lenke til kommentar

Viktig å lade batteriet helt opp.

Om det er dette batteriet så er det av grei størrelse, så det skulle ikke være noe problem å bruke det: 

Exide

Batterikapasitet    74 Ah
Kaldstartstrøm EN    680 A

Edit: Jeg antar det er dieselbil 2.0 liter motor.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
5 hours ago, forhelvete said:

Hva skjer med at etter at jeg har bytta nytt batteri så må jeg gi litt  gass før motoren starter?? Er det pga at jeg kjøpte det billigste batteriet? 

Har du ladet det nye batteriet før du tok det i bruk? Selv om batteriet er nytt betyr det ikke at det har 100% kapasitet - sett det i laderen til det er ferdig :)

Sitter batteriklemmene godt på polene?

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

Når en kobler fra batteri så kan det noen ganger hende at diverse ECU-er og sensorer må gjennom en "relearn" før de fungerer optimalt.

Vil det si at bilen starter hvis man har byttet batteriet riktig? Slik at man kan kjøre til verkstedet og få gjort en "relearn" der etterpå.

Vi må bla. innom merkeverkstedet 2 ganger året for å få justert TPMS-måleren etter å ha skiftet dekkene selv.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Subara said:

Vil det si at bilen starter hvis man har byttet batteriet riktig? Slik at man kan kjøre til verkstedet og få gjort en "relearn" der etterpå.

Vi må bla. innom merkeverkstedet 2 ganger året for å få justert TPMS-måleren etter å ha skiftet dekkene selv.

Det varierer. På min bil går det av seg selv etter en kjøretur eller to. Pleier som regel å starte men kan være motoren går litt ujevnt eller at gasspedalen reagerer litt rart til man får kjørt litt.

Som sagt så varierer dette fra modell til modell og jeg aner ikke om det er tilfelle med din bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LabWeiler skrev (20 timer siden):

Har du ladet det nye batteriet før du tok det i bruk? Selv om batteriet er nytt betyr det ikke at det har 100% kapasitet - sett det i laderen til det er ferdig :)

Sitter batteriklemmene godt på polene?

Jeg har en bærbar jumpstarter , funker dette til p lade batteriet også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...