Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dieselmotor mister kraft og stopper


Cerent

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har greie på dieselmotorer her? Har en traktor der motoren ikke virker som den skal mer, den gikk helt fint forrige gang jeg brukte den, men så går den plutselig ikke etter å ha stått noen måneder. Får startet og den virker ganske normalt noen minutter, men om jeg belaster motoren så er det som om den mister all kraft med en gang og turtallet synker enda jeg gir full gass, så stopper den og det kommer sort røyk ut av eksosen. Så vil den ikke starte før det har gått 5-10 minutter, så går den litt igjen og det samme skjer. Det er en gammel dieselmotor med mekanisk innsprøyting og ikke noe elektrisk annet enn det som har med ladning av batteri og start å gjøre. Noen forslag? Synes det er så merkelig fordi den virket jo greit sist, også plutselig virker den ikke mer. Trodde først det var tomt for drivstoff, men det var det jo ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også være at vannutskilleren* er så full at når man gir gass, dras det vann inn i motoren. Vannutskilleren kan være en egen beholder (gjerne med glass-/gjennomsiktig plastkuppel) eller at den er kombinert med dieselfilteret. 

*Vannutskilleren sørger for at kondensvann som oppstår i tanken blir skilt ut fra dieselen.

Hva slags traktor (merke & modell) er dette?

Er dieseltanken normalt låst? I verste fall så er det noen som har helt på noe (sand, sukker etc.) dritt 😕

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...