Gå til innhold

Stifte sammen banan esker??


xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xrays skrev (7 minutter siden):

Jeg løsnet limet og flatpakket banan esker. Er det noen som vet om de kan stiftes fast til en flytte eske igjen og hvilken stifte maskin såfall? 

Hvis du skal stifte sammen disse igjen, så må du nok ha noen store grove stifter, typ som brukes på esker man mottar møbler og sånn i. Pappen er tykk på bananeskene. 

Kanskje det er bedre og billigere å investere i en limpistol? Den enkleste løsningen er kanskje å levere eskene til pappinnsamling og hente seg nye på butikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan helt sikkert stiftes fast igjen. Men slike esker er i omløp hele tiden, og mitt inntrykk er at butikkene bare er glad for å være av med disse. De som vet bedre, må gjerne korrigere meg her.

Så jeg ville heller levert de flatpakkede banankassene i kartong-avfall og så skaffet meg nye banankasser.

De eneste eskene jeg tar vare på er de som er ment for å flatpakkes, som for eksempel de fra Ikea eller flyttebyråene. De man må flette sammen, uten verken lim eller stifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (21 timer siden):

De kan helt sikkert stiftes fast igjen. Men slike esker er i omløp hele tiden, og mitt inntrykk er at butikkene bare er glad for å være av med disse. De som vet bedre, må gjerne korrigere meg her.

Så jeg ville heller levert de flatpakkede banankassene i kartong-avfall og så skaffet meg nye banankasser.

De eneste eskene jeg tar vare på er de som er ment for å flatpakkes, som for eksempel de fra Ikea eller flyttebyråene. De man må flette sammen, uten verken lim eller stifter.

Ja jeg har lurt på om jeg skal bo her eller ikke i 5 år 😕 Så siden jeg ikke har bil er det litt styr å samle inn 50 bananesker fra butikk.

Jeg har alltid bare brukt bananesker ved flytting. Er det noen spesielle andre som er heller å anbefale og lettere å anskaffe seg?

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (22 timer siden):

Hvis du skal stifte sammen disse igjen, så må du nok ha noen store grove stifter, typ som brukes på esker man mottar møbler og sånn i. Pappen er tykk på bananeskene. 

Kanskje det er bedre og billigere å investere i en limpistol? Den enkleste løsningen er kanskje å levere eskene til pappinnsamling og hente seg nye på butikken. 

jeg fant ut at jeg har denne liggende denne mene ser at stiftene ikke bøøyer seg.

 

 

 https://www.clasohlson.com/no/Rapid-R13E-stiftepistol/p/30-7166

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (22 timer siden):

Men slike esker er i omløp hele tiden, og mitt inntrykk er at butikkene bare er glad for å være av med disse. De som vet bedre, må gjerne korrigere meg her.

Bananesker i butikk blir spart på som flytteeskeformål til kunder som trenger dem og det er jo hyggelig å få sirkulert pappen på den måten. Ellers går det svært mye esker i papp-pressa daglig.

Endret av xrays
Lenke til kommentar
40 minutes ago, xrays said:

Ja jeg har lurt på om jeg skal bo her eller ikke i 5 år 😕 Så siden jeg ikke har bil er det litt styr å samle inn 50 bananesker fra butikk.

Jeg har alltid bare brukt bananesker ved flytting. Er det noen spesielle andre som er heller å anbefale og lettere å anskaffe seg?

Skjønner.

Bananesker er relativt små og hendige når man skal flytte, de andre eskene er gjerne en del større. Bananesker er noe herk å flatpakke og sikkert enda verre å skulle lime eller stifte sammen igjen, mens de andre er relativt enkle å flatpakke og sette sammen igjen. Bananesker er gratis, flytteeskene koster litt. Ser ut som disse kan kjøpes på Ikea, Jula, Biltema, Europris og Clas Ohlson, med flere.

Det kommer selvfølgelig an på hvor langt unna butikk du bor, men om det er kort vei og en stund til flytting, kan du jo ta det som et prosjekt over en periode :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...