Gå til innhold

AMD Radeon RX 7xxx ( RDNA3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JarleGutt skrev (13 timer siden):

Er review dato den 12. altså en dag før release eller?

Ja, Gamers Nexus har vel nevnt dette ved en anledning. Er visst også ganske vanlig.

 

JarleGutt skrev (7 timer siden):

Noen mener basert på sine kilder at de aller fleste kortene som kommer ved launch (nesten alle) er AIB referansekort, AIB egen-design kort blir det trolig svært få av ved launch.

Vet heller ikke at det er verdt det med AIB egen-design kort...

I og med at vi ikke en gang har sett de fleste custom kortene en gang så er vel det en ganske logisk slutning.
Asus har jo vist frem TUF kortene og Powercolor har vist frem Hellhound. Disse er det godt mulig kan være tilgjengelig fra dag en.
Men forløpig har vi ikke sett noe til Asus Strix, Powercolor Red Devil eller Sapphire sine custom kort.

Personlig er jeg veldig spent på Sappshire kortet. Det er vel det eneste custom kortet som IKKE gjenbruker en kjøler, enten fra RTX40-serien eller fra RX6000-serien, men som har et helt nytt design.

Hvis du ikke har tenkt å klokke kortet så tror jeg du like godt kan gå for et reference kort. De siste generasjonene med reference kort har vært høy kvalitete, faktisk nesten litt i overkant godt bygd.

Selv er jeg veldig usikker. På en side så er reference helt sikkert bra nok for meg og jeg trenger et nytt skjermkort asap! Samtidig så har jeg veldig lyst på et Sapphire Toxic (altså med aio vannkjøling). Men det er jo ingen garanti for at det kommer.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Referanse er begrenet med 2x8 pin kontakter, tdp er allerede maks av hva dette kan levere.

På 6900xt var ikke dette noe problem, tdp var bare på 300w. Selv custom kortene hadde i utgangspunktet ikke behov for 3. Men dette trur jeg endrer seg med 7900.

Men er ikke sikkert at det skalerer over 380w, så er ikke sikkert det så mye å hente. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Cappo said:

Ja, Gamers Nexus har vel nevnt dette ved en anledning. Er visst også ganske vanlig.

 

I og med at vi ikke en gang har sett de fleste custom kortene en gang så er vel det en ganske logisk slutning.
Asus har jo vist frem TUF kortene og Powercolor har vist frem Hellhound. Disse er det godt mulig kan være tilgjengelig fra dag en.
Men forløpig har vi ikke sett noe til Asus Strix, Powercolor Red Devil eller Sapphire sine custom kort.

Personlig er jeg veldig spent på Sappshire kortet. Det er vel det eneste custom kortet som IKKE gjenbruker en kjøler, enten fra RTX40-serien eller fra RX6000-serien, men som har et helt nytt design.

Hvis du ikke har tenkt å klokke kortet så tror jeg du like godt kan gå for et reference kort. De siste generasjonene med reference kort har vært høy kvalitete, faktisk nesten litt i overkant godt bygd.

Selv er jeg veldig usikker. På en side så er reference helt sikkert bra nok for meg og jeg trenger et nytt skjermkort asap! Samtidig så har jeg veldig lyst på et Sapphire Toxic (altså med aio vannkjøling). Men det er jo ingen garanti for at det kommer.

Har også lyst på et AIB kort med AIO kjøler som pusher varmen ut, men jeg er redd for prisen blir altfor mye i forhold til hva det er verdt. Det er temmelig sikkert at ved lansering vil man kunne få 'referanse'-kort til nærmest MSRP pris, men er redd for at prisen på alt annet blir markant høyere. Samme også med modeller som kommer senere; er redd for de blir for høyt priset, mot hva det er verdt. Jeg kunne gitt ca 1000 kr mer for et AIB kort med AIO kjøler, kanskje 1500 mer, men der er liksom grensen for min del.

Lenke til kommentar
1 minute ago, JarleGutt said:

Har også lyst på et AIB kort med AIO kjøler som pusher varmen ut, men jeg er redd for prisen blir altfor mye i forhold til hva det er verdt. Det er temmelig sikkert at ved lansering vil man kunne få 'referanse'-kort til nærmest MSRP pris, men er redd for at prisen på alt annet blir markant høyere. Samme også med modeller som kommer senere; er redd for de blir for høyt priset, mot hva det er verdt. Jeg kunne gitt ca 1000 kr mer for et AIB kort med AIO kjøler, kanskje 1500 mer, men der er liksom grensen for min del.

Hvordan er det med salg av kort med aio når man bytter ved generasjonsskifte? Hadde egentlig tenkt å gå for det denne gangen men endte opp med luftkjøling grunnet (null) tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
3 hours ago, ps5 said:

Hvordan er det med salg av kort med aio når man bytter ved generasjonsskifte? Hadde egentlig tenkt å gå for det denne gangen men endte opp med luftkjøling grunnet (null) tilgjengelighet.

Ja si det. Vi vil vel få vite mandag hvilke kort som kommer i første release. Er fullt mulig man må ha litt is (eller ribbe) i magen for å se noe til AIO kortene. Jeg HÅPER det kommer info om på mandag 'alle' kort som er klare for release.

Lenke til kommentar
9 hours ago, JarleGutt said:

ehh what??!! er dette med raytracing og ekte (første del), så ler jeg av nVidia 4090 til nesten dobbel pris!!

https://www.youtube.com/watch?v=oL1AnodLaY0

Jeg så 30-40% treigere enn 4090 i Cyberpunk. Minecraft er opp mot 90% treigere.... Den testen er ikkje mye verdt.  Ikkje sikkert AMD kortet er mere verdt enn 1000$ heller ;)

OM disse talla skulle stemme, så er jeg sykt glad for at jeg ikkje ventet på disse korta....

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...