Gå til innhold

AMD Radeon RX 7xxx ( RDNA3)


Anbefalte innlegg

de sa på asus rog streamen hvor de viste 7900xtx TUFen at det "ikke finnes noen ROG så kanskje vi er på feil kanal" så sikkert ikke konvensjonell strix for amd denne gangen heller, sikkert det aio rælet blir strix. Virker som MSI/Asus/Gigabutt driter i AMD, får se om de gjør det igjen og toppkorta blir gaming trio, tuf og gaming oc. Giga hadde en aorus 6900xt men det var smågutt i forhold til nvidia varianten.

Får satse på at Sapphire fortsetter i samme gate som de gjorde med 6950xt og lager en big boy med vapor chamber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, BartSimpson said:

Hva tror dere norske priser blir på 7900xtx modellene?

Dersom man går ut i fra MSRP og 4090, så vil XTX ligge på ca 14 000-16 000 for AIB modeller, og XT på 12 000 - 13 000.
Mer riktig ville nok vært XTX for ca 14 000, og XT for ca 12 000, men det vil ikke fungere i Norge, 'ingen kjøper' da XT modellen. Så vi får se....

PS! Dette er med dagens dollar kurs, som er veldig høy og har vært det lenge nå.

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (12 timer siden):

Hva var det du hadde problemer med? Har kjørt 6900 XT i hovedmaskina siden februar i fjor uten å møte på noen problemer selv.

Det ironiske er at den ene ekstra maskinen jeg har stående i det siste har tullet fælt pga skjermkortdriver, og den har et Nvidia kort. 😂

Største problemene jeg hadde de 2 ukene jeg testet 6900 XT var mest knytt til stuttering som ødela spill opplevelsen for de spillene jeg spilte på den tiden (Witcher 3, Red Dead Redemption, F1 2020). Prøvde utallige guider for å få det til å fungere og klarte å ordne det noenlunde, så kom det ny driver oppdatering og da var det pån igjen, så endte opp med å bruke angreretten før det var for sent, å kjøpte ett overpriset 3080ti 😢

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

Største problemene jeg hadde de 2 ukene jeg testet 6900 XT var mest knytt til stuttering som ødela spill opplevelsen for de spillene jeg spilte på den tiden (Witcher 3, Red Dead Redemption, F1 2020). Prøvde utallige guider for å få det til å fungere og klarte å ordne det noenlunde, så kom det ny driver oppdatering og da var det pån igjen, så endte opp med å bruke angreretten før det var for sent, å kjøpte ett overpriset 3080ti 😢

Sånt er veldig kjedelig... Antar at jeg har vært heldig og ikke møtt på noen problemer kanskje...

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Største problemene jeg hadde de 2 ukene jeg testet 6900 XT var mest knytt til stuttering som ødela spill opplevelsen for de spillene jeg spilte på den tiden (Witcher 3, Red Dead Redemption, F1 2020). Prøvde utallige guider for å få det til å fungere og klarte å ordne det noenlunde, så kom det ny driver oppdatering og da var det pån igjen, så endte opp med å bruke angreretten før det var for sent, å kjøpte ett overpriset 3080ti 😢

Rart har både hatt 3090 og nå 6900xt, har ikke opplevd hakking på noen av de.

Er det et amd eller intel system du har og var resizable bar aktivert?

Lenke til kommentar
Musefella skrev (1 minutt siden):

Rart har både hatt 3090 og nå 6900xt, har ikke opplevd hakking på noen av de.

Er det et amd eller intel system du har og var resizable bar aktivert?

Ryzen 3900X med resizable bar aktivert ja :) . Spiller på en litt sær oppløsning (5120x1440) som kanskje og kunne ha noe med problemene jeg hadde å gjøre. Det er her snakk om tidlig 2021 så mulig driverne har blitt mye bedre de siste årene.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

Ryzen 3900X med resizable bar aktivert ja :) . Spiller på en litt sær oppløsning (5120x1440) som kanskje og kunne ha noe med problemene jeg hadde å gjøre. Det er her snakk om tidlig 2021 så mulig driverne har blitt mye bedre de siste årene.

Knallbra prosessor, men hvis du primært bruker pcen til spilling så kan det være en ide og selge den og heller kjøpe en 5800x3d

Lenke til kommentar
Musefella skrev (26 minutter siden):

Knallbra prosessor, men hvis du primært bruker pcen til spilling så kan det være en ide og selge den og heller kjøpe en 5800x3d

Nå har jeg en 7900X i hoved PCen, men tiden jeg hadde 6900XT var det 3900X'en jeg kjørte :). Bruker PCen til å kjøre en del VM's og noe CAD programvare i tillegg til spilling så CPUen får kjørt seg litt, men en 5800X3D hadde nok og holdt i lange baner.

Lenke til kommentar
4 hours ago, BartSimpson said:

Hva tror dere norske priser blir på 7900xtx modellene?

$999 + 25% moms + 10-20% avanse avhengig av modell og butikk = 15,360 så jeg tipper 14999,- eller 15499,- for "founders"

Så tipper jeg 15499-15999 for de lave aib korta og 16000-17000 for topp korta som red devil oc/nitro oc/tuf oc. 

Man kan egentlig ta prisen på 4080 TUF OC og trekke fra $199 og da ender man opp på rundt 17,000kr

 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (7 timer siden):

Største problemene jeg hadde de 2 ukene jeg testet 6900 XT var mest knytt til stuttering som ødela spill opplevelsen for de spillene jeg spilte på den tiden (Witcher 3, Red Dead Redemption, F1 2020). Prøvde utallige guider for å få det til å fungere og klarte å ordne det noenlunde, så kom det ny driver oppdatering og da var det pån igjen, så endte opp med å bruke angreretten før det var for sent, å kjøpte ett overpriset 3080ti 😢

Er ikke det du opplevde pga av at nye drivere krever ny shader optimalisering, og da hakker der når det pågår? 

Det er hvertfall sånn i de spillene jeg spiller, men går fort over etter kort tids spilling.

Lenke til kommentar
14 hours ago, shinsengumi said:

$999 + 25% moms + 10-20% avanse avhengig av modell og butikk = 15,360 så jeg tipper 14999,- eller 15499,- for "founders"

Så tipper jeg 15499-15999 for de lave aib korta og 16000-17000 for topp korta som red devil oc/nitro oc/tuf oc. 

Man kan egentlig ta prisen på 4080 TUF OC og trekke fra $199 og da ender man opp på rundt 17,000kr

 

I følge en poll på gamers nexus? så var ikke folk villige til å betale mere enn 20-30% mindre enn nVidia, selv om ytelsen var lik. AMD har nok en jobb å gjøre for å bevise at de er like bra som nVidia generelt i spill.

Selv hadde jeg noe driverproblemer med noen nye spill med 6900xt. Virker til å være flere spill som 6900xt får "for lav fps" i enn f.eks 3090. Ytelsesforskjellen er liksom mye større på AMD korta. Iallefall det jeg opplevde. Kanskje fordi AMD har vært treigere med å oppdatere drivere i nye spill. Her er nVidia veldig mye bedre synes jeg. Hjelper liksom ikkje at ytelsen er god 6 mnd ETTER at spillet er lansert :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (20 timer siden):

Største problemene jeg hadde de 2 ukene jeg testet 6900 XT var mest knytt til stuttering som ødela spill opplevelsen for de spillene jeg spilte på den tiden (Witcher 3, Red Dead Redemption, F1 2020). Prøvde utallige guider for å få det til å fungere og klarte å ordne det noenlunde, så kom det ny driver oppdatering og da var det pån igjen, så endte opp med å bruke angreretten før det var for sent, å kjøpte ett overpriset 3080ti 😢

Hadde det samme med mitt 6700 xt.

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (20 timer siden):

$999 + 25% moms + 10-20% avanse avhengig av modell og butikk = 15,360 så jeg tipper 14999,- eller 15499,- for "founders"

Så tipper jeg 15499-15999 for de lave aib korta og 16000-17000 for topp korta som red devil oc/nitro oc/tuf oc. 

Man kan egentlig ta prisen på 4080 TUF OC og trekke fra $199 og da ender man opp på rundt 17,000kr

 

Jeg tror det blir billigere. Har sjekket litt priser på nye cpuer og gpuer som har kommet de siste par månedene.

Det ser ut som de opererer med en norsk pris som tilsvarer ca. 13.5 ganger amerikansk msrp.

Så om dette mønsteret følges, så vil et reference 7900XTX få en pris på 13490,- tenker jeg.

AiB custom utgavene alt fra 14990,- til 18490,-. Om de følger RTX4090 påslagene vel og merke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...