Gå til innhold

App som låser skjermen når du lukker et lommebokdeksel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da måtte det eksistert en sensor som på en sikker måte kan detektere at dekselet ligger lukket eller åpent, noe jeg tror er betydelig mer komplisert enn du tror og trolig vanskelig å skille mellom deksel=lukket og håndflate eller annen overflate (utenom dekselet) som måtte dekke skjermen eller evt akkurat over de punktene der sensoren måtte være plassert.

Kunne man klart dette, ja trolig, men sannsynligvis ikke uten å tilføre andre vesentlige ulemper (avhengig hvordan appen faktisk virker)

  • Blinkende lapmpe/blits for nærhetskontroll hver gang kameraet detekterer mørke.
  • Telefonen klarer trolig aldri å skille mellom faktisk lokk og andre objekter som måtte befinne seg foran telefonen i mørke.
  • Stadig polling av kamera for potensielt mørke trekker trolig mye strøm over tid.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 20.10.2022 den 21.32):

Takk for svar.
Skulle jo tro en proximity sensor holdt... Mente dette var standard på Samsung sine telefoner og tilhørende lommebokdeksel, men jeg husker sikkert feil 🙂

Neida. Jeg har Samsung med flip cover, og skjermen låses kort tid etter at jeg smekker igjen coveret. Jeg vet ikke hvordan det funker, hvis jeg tester med å legge hånda over skjermen i stedet skjer det ingenting, men det er sikkert noen sensorer på et lurt sted som fikser det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 minutter siden):

Neida. Jeg har Samsung med flip cover, og skjermen låses kort tid etter at jeg smekker igjen coveret. Jeg vet ikke hvordan det funker, hvis jeg tester med å legge hånda over skjermen i stedet skjer det ingenting, men det er sikkert noen sensorer på et lurt sted som fikser det. 

Det er en magnet i coveret.
Kan se noe rundt nederst på innsiden.
Jeg tok den ut på mitt gamleste deksel, coveret var uansett ødelagt. 

Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (Akkurat nå):

De fleste som har dette bruker en hall-effekt sensor (Magnetsensor) da slipper du klager på at telefonen plutselig låser seg når hun skal trykke oppe på skjermen og trigger nærhets sensoren. Om Asus har det må du nok sjekke opp mot modellen du har kjøpt.

Takk 🙂

Endte faktisk opp med Google Pixel 6a. Tror alt løste seg greit til slutt, selv om det ikke skjer automatisk slik som på Samsung. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...