Gå til innhold

Pixel 7 og Pixel 7 Pro - Endelig til Norge


Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?  

61 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?

    • Ja
      18
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Pro7 har en skuff for vanlig, fysisk sim.

I tillegg kan den lagre flere eSIM, man bare ett av dem kan være aktivt av gangen.

Trodde jeg... en periode klarte jeg å ha to eSIM-aktive samtidig. For å gjøre en lang historie kort: etter to tilbakestillinger til fabrikkstandard har jeg ikke lenger tilgang til eSIM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bäcker skrev (1 minutt siden):

Pro7 har en skuff for vanlig, fysisk sim.

I tillegg kan den lagre flere eSIM, man bare ett av dem kan være aktivt av gangen.

Trodde jeg... en periode klarte jeg å ha to eSIM-aktive samtidig. For å gjøre en lang historie kort: etter to tilbakestillinger til fabrikkstandard har jeg ikke lenger tilgang til eSIM.

Oj. Såpass. Står sånn halvveis med kjøpefingeren klar for en 256GB versjon til 7.000,- hos Senas ser du.. Hehe. Men 2 SIM er OK for min del, og da vet jeg at jeg ikke skal fikle med denslags i så fall 😄
Hva tenker du om kamera og video på denne, har du fiklet med en P30Pro noengang så du har et sammenligningsgrunnlag?

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (16 minutter siden):

Oj. Såpass. Står sånn halvveis med kjøpefingeren klar for en 256GB versjon til 7.000,- hos Senas ser du.. Hehe. Men 2 SIM er OK for min del, og da vet jeg at jeg ikke skal fikle med denslags i så fall 😄
Hva tenker du om kamera og video på denne, har du fiklet med en P30Pro noengang så du har et sammenligningsgrunnlag?

 

Her er sammenligning på bilder. Drar du på bildet så virker Pixel ved første øyekast overlegen i alle fall. 

https://m.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=11908&idCamera2=300598

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (16 timer siden):

 

Her er sammenligning på bilder. Drar du på bildet så virker Pixel ved første øyekast overlegen i alle fall. 

https://m.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=11908&idCamera2=300598

Takk! Ser det er litt forskjell der, men ikke avgjørende nødvendigvis, siden treffsikkerhet og hurtighet på automatiske innstillinger betyr en hel del.

Ser tester rundtom gir P30Pro noen poeng, mens P7Pro er skarpere i noen tilfeller.

Så ingen ekstrem forskjell tydeligvis.

Litt overraskende. Hadde trudd såpass med tid og utvikling burde lage noe betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Akkurat nå handler det mer om "computational photography", altså programvarebiten, med bearbeiding av rådata, enn store sprang i brikkedesign. Så kan en spørre seg hvor langt fra den opplevde virkeligheten det er greit at telefonen strekker seg ved generering av bildene. Det er også slik at ulike SOCs har forskjellig prosessering, både mellom modellvarianter internt og mellom ulike produsenter. Jeg har bilder fra eldre mobiler som er unike i sin gjengivelse av scenen, og alle har sin sjarm og svakheter.

Endret av mandela
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/23/2023 at 7:27 AM, Habla Møberg said:

Vi tåler det. Fornøyd med telefonen?

Det er uten tvil den beste telefonen jeg har hatt. Jeg har aldri vært spesielt kravstor, så lenge (enkle) ting ikke går merkbart tregt. Batterikapasiteten kunne gjerne vært bedre, men det gjelder vel for alle telefoner i dag, men alt i alt er jeg kjempefornøyd.

Jeg har Pro, men en kollega av meg har non-pro, og han har vært nødt til å lime skjermen fast med superlim da den løsnet i det ene hjørnet. Heldigvis fikk han godkjenning av Google til å gjøre det selv uten å miste garanti, og etter et par mnd fikk han tilsendt en ny telefon i posten, akkurat i tide til at skjermen løsnet i det andre hjørnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Habla Møberg skrev (På 23.8.2023 den 7:30 AM):

Takk! Ser det er litt forskjell der, men ikke avgjørende nødvendigvis, siden treffsikkerhet og hurtighet på automatiske innstillinger betyr en hel del.

Ser tester rundtom gir P30Pro noen poeng, mens P7Pro er skarpere i noen tilfeller.

Så ingen ekstrem forskjell tydeligvis.

Litt overraskende. Hadde trudd såpass med tid og utvikling burde lage noe betydelig bedre.

Egentlig synes jeg det var (veldig stor) forskjell i P7Pro sin favør.

Egentlig så stor at jeg nesten betviler testen. Men, er dette resultatet så er i hvert fall ikke jeg i tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen i noen dager.

Nå er min P30Pro sendt på verksted for å bytte glass, så jeg har ikke fått tatt sammenligningsbilder, men såpass kjent er jeg med P30Pro at jeg våger meg på en sammenligning likevel.

Oppsett av P7Pro var rett frem og fornøyelig. Den ba meg koble opp med medfølgende USB-C til USB-C kabel, og ymse spørsmål, så var det gjort på en god times tid. Kjekt å se at mange apper var ferdig oppsatt når det var overført. F.eks gmail-appen, som jeg hadde en røys med epostkontoer i, ble ferdig oppsatt, ikke en ting var nødvendig å justere.

I bruk er den nokså lik P30Pro, men lettere å søke internt (mindre reklame). Swipe fungerer nokså likt, men P30Pro var litt mer responsiv, lot meg også sveipe i området hvor tastaturet står, det får man ikke til på P7Pro. Ikonene på toppen er lite detaljerte, de minnet meg om en gammel Motorola-telefon. Og mindre muligheter for personlig tilpasning.
Småplukk, begge telefonene er fine i bruk. Nokså lik respons, gode skjermer på begge, P7Pro er kanskje hakket freshere i farger, men det er liten forskjell.

Batteri. Helsiken for en nedtur. Den er skamtreg å lade i forhold til P30Pro! Maks 20W eller så, så den bruker lang tid  i forhold til P30Pro som er dobbelt så rask.
Den blir og mye varmere, P30Pro ble bare lunken selv med intensiv bruk av video. Varigheten er jeg usikker på. Den er iallefall ikke bedre enn P30Pro, uten at jeg har målt i antall minutter. Med P30Pro kunne jeg sette en tom mobil på lading, ta en rask dusj, så var den klar med 50-70%.

Kameraet er bra, men er overasket at den ikke er mer tydelig bedre enn P30Pro. På makro er den ikke så bra som P30Pro, heller ikke i litt svak belysning, da blir det kornete. Oppver den som mer kravstor på lysmengde. I fullt dagslys er den god, fin balanse på lys og farger.
P30Pro er kjent for å være svak på video, og jeg hadde forhåpninger om at P7Pro skulle være en klar forbedring. Der ble jeg jaggu skuffet. Sjekk denne videoen. Trodde først jeg hadde gjort en feil innstilling, men alt virker å være rett satt opp. Dette er på nivå med P30Pro. Telefonen henger i en magnetholder med sugekopp. Bildestabilisatoren gjør en grei jobb, samme nivå som P30Pro. Nå er dette rett nok i en Citroen C5 med hydropneumatisk fjæring, men likevel. Godkjent.
Ift (bilde)funksjoner så er noen funksjoner litt bedre/enklere, mens jeg savner mulighet for helt manuell modus som P30Pro gjør så bra. 

Så kameraet som jeg hadde trodd skulle briljere, det er på nivå med P30Pro, men ikke bedre. Vel, dette er etter få dagers bruk, og jeg må nok bruke den mer for å konkludere helt.

SÅ alt i alt en grei arvtaker til P30Pro, men jeg ser igrunn ingen veldig gode grunner for å bruke penger på P7Pro om man allerede har en P30Pro.

Legger ved noen bilder tatt i dag i fullt dagslys.

PXL_20230926_082534519.jpg

PXL_20230926_082605991.jpg

PXL_20230926_082611074.jpg

PXL_20230926_082614719.jpg

PXL_20230926_095445962.jpg

PXL_20230926_095514948.jpg

PXL_20230926_095517901.jpg

PXL_20230926_095520367.jpg

PXL_20230926_095531608.jpg

Lenke til kommentar

Når det gjelder batteritid, så bør det gå noen uker, helst lenger før man kan si noe mer generelt om batteriet, de første dagene med ny telefon blir den ofte mer brukt samtidig som Android over en periode lærer seg bruksmønsteret og optimaliserer batteribruk deretter. Hva angår kamera, så er det først og fremst nattfoto som har blitt betydelig bedre de siste årene. En Samsung S9 fra 2018 kan ta like fine bilder som de nyeste modellene (alt etter hva man foretrekker av metning og hdr), men faller gjennom i scener med lite lys.

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
mandela skrev (18 timer siden):

Når det gjelder batteritid, så bør det gå noen uker, helst lenger før man kan si noe mer generelt om batteriet, de første dagene med ny telefon blir den ofte mer brukt samtidig som Android over en periode lærer seg bruksmønsteret og optimaliserer batteribruk deretter. Hva angår kamera, så er det først og fremst nattfoto som har blitt betydelig bedre de siste årene. En Samsung S9 fra 2018 kan ta like fine bilder som de nyeste modellene (alt etter hva man foretrekker av metning og hdr), men faller gjennom i scener med lite lys.

Egentlig sier du det her. Jeg har en Samsung S9, som snart er 5 år gammel. Den hevder seg veldig godt i forhold til eksemplene presentert her.

Men, til deg med beskrivelsen og eksemplene.... kom gjerne tilbake med oppdatering om du finner noe som gjør det aktuelt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter at jeg oppgraderte til Android 14, var det opptil flere apper som ble borte og/eller ikke ville kjøre. I tillegg til at muligheten for eSim ble borte. Etter mye tenking har jeg bestemt meg for å pante 7Pro'en hos Telia, og ta ut en 6a istedet. Da får jeg en telefon som holder for meg, pluss en tusing i mellomledd. Da håper jeg at jeg får noe som virker og passer for meg.

Og, ja. Jeg har tilbakestilt telefonen n ganger.

Endret av NorsknRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...