Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ADHD utredning Bergen


GSM

Anbefalte innlegg

35m. Fastlegen har henvist meg til dps for adhd utredning. Har kort fortalt hatt problemer med å fungere etter normale forventinger hele voksenlivet. Ser at det er lange ventetider og har blitt forespeilet en lang og kronglete prosess hos dps så ønsker gjøre utredningen privat så får det bare koste hva det koster. 

Noen som har erfaring med adhd utredning som voksen i Bergen og vet om psykologer/psykiater de kan anbefale (eller fraråde for densaks skyld). Er ikke ubetydelige kostnader så er viktig å finne noen som "kan" adhd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (Akkurat nå):

Tviler på at det blir noe kortere privat, og garantert mye dyrere.

 

Den lokale DPS har 6mnd ventetid for å komme til (om jeg i det hele tatt slipper til), så kommer 6-12mnd med utredning skal jeg tro de jeg har snakket med som har vært gjennom det samme.. Psykologer/psykiatere med trygderefusjon har nok vel så lange ventelister, men om man går helprivat er det annerledes.. Dyrere blir det selvsagt, men noe kan jeg ta på forsikring. Kostnaden med å gå udiagnosert er uansett så mye høyere at det knapt betyr noe. 

Lenke til kommentar
GSM skrev (26 minutter siden):

Den lokale DPS har 6mnd ventetid for å komme til (om jeg i det hele tatt slipper til), så kommer 6-12mnd med utredning

Ikke ukjent at det er lang ventetid i det offentlige, men 6 måneder var i lengste laget. 
Jeg ble henvist til DPS i midten av juni og fikk time midten av september. (I Trondheim)

6+ måneder utredning hørtes også lenge ut.
Men, første timen var jo nesten bare for å bli kjent, så om det er en time per måned..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dubious skrev (På 26.9.2022 den 12.02):

Ikke ukjent at det er lang ventetid i det offentlige, men 6 måneder var i lengste laget. 
Jeg ble henvist til DPS i midten av juni og fikk time midten av september. (I Trondheim)

6+ måneder utredning hørtes også lenge ut.
Men, første timen var jo nesten bare for å bli kjent, så om det er en time per måned..

 

Henvisningen gikk gjennom i dag. Fått time i slutten av Mars. Så ryktene om lange ventetider hos DPS i Bergen stemmer greit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...