Gå til innhold

Tekst til bilde generering med Stable Diffusion - Post dine bilder her!


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
OddZen skrev (21 timer siden):

Hvilke ledetekster bruker dere? 

Det glemte jeg gitt. Gidder ikke å finne ledeteksten til alle bildene jeg har postet tidligere, men skal bli flinkere til å ta det med heretter. :)

 

Ledetekst: nicola tesla in a steampunk time machine, cinematic color, ray tracing, hdr

Model: zavychromaxl_v21

 

Ledetekst: Daenerys Targaryen working on a modern computer, best quality, (intricate details), dreamy, magnificent, ethereal, volumetric lighting, lightroom, ((cinematic)), raytracing, subsurface scattering

Model: zavychromaxl_v21 + photon_v1

 

 

f2b74ca1-c277-4877-b6b3-53049eed6129.png

27373e93-5a57-4621-b5fd-bbe0cdbc6d5c.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Splitter said:

Leker meg med å prøve ut noen av disse gamle ledetekstene med nyeste versjon av Stable Diffusion, og denne fikk meg bokstavelig talt til å hyle av latter. :rofl:

 

 

5c53ee82-87fa-495f-8fb2-daa9ca92be81.png

Haha! Fantastisk!

Ja jeg må installere stable diffusion igjen, lenge siden sist nå. Har blitt en god del bedre ser jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (2 timer siden):

Hva slags innstillinger bruker man i nyeste Stable Diff. for å få slike bilder som brukeren Splitter får til? Og hva er teksten man skriver inn?

Synes ikke jeg får til så bra ting som det der selv - derfor jeg spør.

 

Tja, kan godt prøve å forklare nøyaktig hva jeg gjør, men jeg installerte Stable Diffusion for bare noen uker siden, og vet egentlig ikke så mye om dette selv. 

Som jeg skrev over vil jeg anbefale å prøve InvokeAI, og laste ned forskjellige modeller fra CivitAI. Mine erfaringer er at Stabile Diffusion er ganske dårlig på enkelte områder, spesielt når det gjelder å generere mennesker. Det flotte med Stabile Diffusion derimot er at den er open source slik at alle kan trene sine egne modeller (det er iallfall slik jeg har forstått det :p). Modellene jeg som oftest bruker er disse:


zavychromaxl_v21: Denne synes jeg er bedre enn basismodellen på stort sett alle punkter.

absolutereality_v16: Denne er utrolig bra til å generere mennesker.

photon_v1: God til å generere realisme, inkludert mennesker.


De to siste modellene genererer helt utrolig flotte bilder, men de har problemer med å generere store bilder (1024 x 1024). For å unngå dette problemet pleier jeg som regel å generere et bilde i Stable Diffusion på 1024 x 1024, og deretter å bruke dette bilde til å generere et nytt bilde med photon_v1, eller absolutereality_v16.

Det finnes utrolig mange modeller å velge mellom på sidene til CivitAI. Her er det bare å prøve seg frem. Bare husk å se på eksemplene til de forskjellige modellene for å få best resultat.

Noen Youtubevideoer for å lære mer:

Invoke AI 3.0 Manual Installation

InvokeAI - Canvas Fundamentals


Legger med to bilder her for å vise hvor stor forskjell dette kan gjøre i forhold til å bare bruke Stable Diffusion. Bilde 1 er et typisk bilde en får ved å bare bruke Stable Diffusion. Bilde 2 er generert med absolutereality_v16 ved å bruke bilde 1 som utgangspunkt.

 

Edit: Ledeteksten til bildene:

raw photo, portrait of a beautiful young women, red dress, blue eyes, smiling, cinematic lighting, blond hair, ray tracing, ultra realistic, film grain, photorealistic

 

52aa9d97-0e4c-4755-a60d-6027d50f9f71.png

67b5fb4e-c720-43c2-a1ea-9fbc7ea0e38a.png

Endret av Splitter
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Slenger inn denne her av mangel på andre steder. Kanskje vi skulle hatt en mer generell AI tråd?

Anyways...

Nå begynner det å bli ganske drøyt:

Quote

People are speaking with ChatGPT for hours, bringing 2013’s Her closer to reality

Long mobile conversations with the AI assistant using AirPods echo the sci-fi film.

https://arstechnica.com/information-technology/2023/10/people-are-speaking-with-chatgpt-for-hours-bringing-2013s-her-closer-to-reality/?comments=1&comments-page=1

Det går utrolig fort nå. Vi vil utvilsomt se mye rart de nærmeste årene.

For de som ikke har sett filmen "Her" så er den absolutt verdt å se.

 

Og så noen vitser som begynner å bli høyaktuelle :p

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...