Gå til innhold

Tekst til bilde generering med Stable Diffusion - Post dine bilder her!


Enceladus

Anbefalte innlegg

Quote

Artist receives first known US copyright registration for latent diffusion AI art

Registration of AI-assisted comic comes amid fierce online debate about AI art ethics.

https://arstechnica.com/information-technology/2022/09/artist-receives-first-known-us-copyright-registration-for-generative-ai-art/

 

Tegneseriene kan lastes ned gratis her, krever at man oppgir epost: https://aicomicbooks.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Ratleto said:

Noen som har tips for å få Stable Diffusion til å lage roboter/mennesker/dyr rett forfra, og at hele roboten/mennesket/dyret er med i bildet?

Kan gi dette et forsøk og se hva jeg kommer opp med ;) Hvis du bruker en variant av stable diffusion du har installert på PCen har du mange flere valg enn nettleser versjonen. Et tips er å bruke input bilder; bildesøk på google, last ned noe som er ca. det du ser for deg så får du haugevis av varianter basert på det samme bildet.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Enceladus said:

Kan gi dette et forsøk og se hva jeg kommer opp med ;) Hvis du bruker en variant av stable diffusion du har installert på PCen har du mange flere valg enn nettleser versjonen. Et tips er å bruke input bilder; bildesøk på google, last ned noe som er ca. det du ser for deg så får du haugevis av varianter basert på det samme bildet.

Jeg bruker det lokalt, ja. Kan bruke ganske kompliserte greier, men har ikke funnet noen formel for akkurat det jeg nevner i postingen min.

Eks som jeg har brukt:
a hyper realistic photo of a partially destroyed and rusty robot in an apocalyptic landscape with broken robot parts on the ground, Subsurface Scattering, Global Illumination, Intricate Environment, Environment Design, Dynamic Lighting, Cold Color Palette, Lens Flare, HD, Landscape, Realistic

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Ratleto said:

Jeg bruker det lokalt, ja. Kan bruke ganske kompliserte greier, men har ikke funnet noen formel for akkurat det jeg nevner i postingen min.

Eks som jeg har brukt:
a hyper realistic photo of a partially destroyed and rusty robot in an apocalyptic landscape with broken robot parts on the ground, Subsurface Scattering, Global Illumination, Intricate Environment, Environment Design, Dynamic Lighting, Cold Color Palette, Lens Flare, HD, Landscape, Realistic

Legg til "centered view" og "facing the camera" eksempelvis:

Quote

a hyper realistic photo of a centered view of a partially destroyed and rusty robot facing the camera in an apocalyptic landscape with broken robot parts on the ground, Subsurface Scattering, Global Illumination, Intricate Environment, Environment Design, Dynamic Lighting, Cold Color Palette, Lens Flare, HD, Landscape, Realistic

Fàr brukendes resultater pà flere av bildene da. 

Deretter ville jeg valgt ut et av bildene som har ca. den komposisjonen du ønsker og bruke det som input.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Enceladus said:

Legg til "centered view" og "facing the camera" eksempelvis:

Fàr brukendes resultater pà flere av bildene da. 

Deretter ville jeg valgt ut et av bildene som har ca. den komposisjonen du ønsker og bruke det som input.

Takker. Det skal jeg prøve.

Jada, blir mye bra, men ikke helt som jeg ønsker dem. Hehe.

Lenke til kommentar
On 10/1/2022 at 11:43 PM, Enceladus said:

Legg til "centered view" og "facing the camera" eksempelvis:

Fàr brukendes resultater pà flere av bildene da. 

Deretter ville jeg valgt ut et av bildene som har ca. den komposisjonen du ønsker og bruke det som input.

Noen ble bedre, men langt ifra alle, med tilleggene du foreslo.

Noen med noen bedre ideer?

Lenke til kommentar
On 10/1/2022 at 9:34 AM, Ratleto said:

Noen som har tips for å få Stable Diffusion til å lage roboter/mennesker/dyr rett forfra, og at hele roboten/mennesket/dyret er med i bildet?

 

Har testet en del nå. Jeg tegnet en enkel robot i MS Paint som jeg bruker som input bilde:

1126019051_robot512x512.png.213c83f79f8ff01728a462536f272851.png

 

Jeg starter med Init Image strength på 0.500 og så beveger meg gradvis lavere helt ned til 0.050 det gir følgende resultater:

Spoiler

1.thumb.jpg.c09031cadc0a0890179f80eaefd9f581.jpg

 

2.thumb.jpg.fd3c5089ab0d33b9f5d5c6326d3e2a86.jpg

 

3.thumb.jpg.a650322c1fac9ac0cde3d61d17cfcca6.jpg

 

4.thumb.jpg.d3761484f3b5ba206b40af6805f6ca94.jpg

 

494674787_StableDiffusionGUI.thumb.jpg.46094dcbdce43e8cfdac2ce97b8f90e0.jpg

 

512x512 oppløsning fungerer best. Noe høyere enn det og de blir fort problemer med flere roboter spredt utover bildet.

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...