Gå til innhold

Musk på ONS: Vi trenger mer olje og gass, ikke mindre


Anbefalte innlegg

Lynxman skrev (2 timer siden):

Regelen om personangrep gjelder selvfølgelig mot deg og andre debattanter her, og ikke personer som er selve emnet til artikkelen.

Så det er ikke et personangrep, om offeret ikke vet at hen blir utsatt for slikt og derfor ikke kan forsvare seg? Den må du langt ut på vidda/havet/ørkenen/i skogen med. Selvsagt er det personangrep i slike tilfeller og, og i mine øyne egentlig værre og mer patetisk. For ikke å sakke om at det er jævlig feigt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Snowleopard said:

Så det er ikke et personangrep, om offeret ikke vet at hen blir utsatt for slikt og derfor ikke kan forsvare seg? Den må du langt ut på vidda/havet/ørkenen/i skogen med. Selvsagt er det personangrep i slike tilfeller og, og i mine øyne egentlig værre og mer patetisk. For ikke å sakke om at det er jævlig feigt.

Jeg påpekte selvfølgelig hva regelen sannsynligvis er rettet mot, men regner med du for eskempel bare snakker pent om Putin bak ryggen hans da.

Noen tar kritikk av selskaper og ledelsen i disse selskapene de egentlig ikke har noe med å gjøre veldig personlig. Det er ganske skummelt.

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (1 minutt siden):

Regner med du bare snakker pent om Putin bak ryggen hans da.

Noen tar kritikk av selskaper og ledelsen i disse selskapene de egentlig ikke har noe med å gjøre veldig personlig. Det er ganske skummelt.

Kan ikke si at jeg har påstått at Putin er noe som jeg ikke har grunnlag for å si. Det betyr selvsagt ikke at jeg lar være å kritisere han for handlingene han har utført i sitt virke, som jeg ikke setter pris på. Det er en vesensforskjell.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Snowleopard said:

Kan ikke si at jeg har påstått at Putin er noe som jeg ikke har grunnlag for å si. Det betyr selvsagt ikke at jeg lar være å kritisere han for handlingene han har utført i sitt virke, som jeg ikke setter pris på. Det er en vesensforskjell.

Det var et eksempel på en person som ikke er tilstede når han kritiseres. Regner med du skjønner hvordan eksempler fungerer. Kunne brukt andre eksempler. Feks Erna, Støre eller Vernon Unsworth. Tror Elon syns det er helt greit uansett. han er jo ytringsfrihets-"absolutist". 

Uansett sikkert irrelevant i forhold til forumregelen.

Endret av Lynxman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (1 minutt siden):

Det var et eksempel på en person som ikke er tilstede når han kritiseres. Regner med du skjønner hvordan eksempler fungerer. Kunne brukt andre eksempler. Feks Vernon Unsworth. Tror Elon syns det er helt greit uansett. han er jo ytringsfrihets-"absolutist".

Jeg forstod veldig godt hva du gjorde. Men som sagt, man kan velge å komme med usaklige personangrep, eller la være. Det hindrer likevel ikke at man kan saklig kritisere faktiske handlinger og uttalelser.

At den du/noen snakker om har tråkka i baret selv, er ingen unnskyldning.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Snowleopard said:

Jeg forstod veldig godt hva du gjorde. Men som sagt, man kan velge å komme med usaklige personangrep, eller la være. Det hindrer likevel ikke at man kan saklig kritisere faktiske handlinger og uttalelser.

At den du/noen snakker om har tråkka i baret selv, er ingen unnskyldning.

At en hel gjeng kontinuerlig prøver å ta ham ved å moralisere på det som sannsynligvis er feiltolkning av forumregler er det som er tullete her.

Kan man kalle Musk en hykler basert på det han sier? Er det usaklig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 timer siden):

Så det er ikke et personangrep, om offeret ikke vet at hen blir utsatt for slikt og derfor ikke kan forsvare seg? Den må du langt ut på vidda/havet/ørkenen/i skogen med. Selvsagt er det personangrep i slike tilfeller og, og i mine øyne egentlig værre og mer patetisk. For ikke å sakke om at det er jævlig feigt.

Tror han kan google seg selv å se hva folk skriver om han. Tviler imidlertid på at dette er isfjellet. 

Det er skrevet mye negativt om Donald Trump også uten at jeg synes det er feigt å ikke informere han om absolutt alle ting han er kalt.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Lynxman said:

Regelen om personangrep gjelder selvfølgelig mot deg og andre debattanter her, og ikke personer som er selve emnet til artikkelen.

Folk referte til alle, ikke nødvendigvis bare med-debatanter ;)

Og kanskje du skal lese hele regelen også? 

Jeg tar med en bittelite del av regel 1, som jeg også tenkte var relevante når jeg inkluderte den

Quote

Fokuser på sak

----

Får å passe på at jeg ikke blir helt hyklersk (selv om jeg er en random her)

-----

Jeg her helt enig med Elon. Mer olje og gass trengs enn så lenge, man kan ikke hoppe rett over til fornybar (ikke inkludert Norge).

Vind og sol er ikke pålitelig nok, og infrastruktur for å lagre energi er ikke der enda

Atomkraftverk har også noen 'problemer'. Per nå, kommer mye uran fra russland.

Lang byggetid, og gen4 reaktorer er enda eksperimentelle. I tillegg til "lett tilgjengelig uran" over tid. Alternativer er uran fra havet, thorium og breeder reaktorer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Snowleopard said:

Så det er ikke et personangrep, om offeret ikke vet at hen blir utsatt for slikt og derfor ikke kan forsvare seg? Den må du langt ut på vidda/havet/ørkenen/i skogen med. Selvsagt er det personangrep i slike tilfeller og, og i mine øyne egentlig værre og mer patetisk. For ikke å sakke om at det er jævlig feigt.

Hvordan er det mulig å være så hårsår på andres vegne...

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det mulig å være så hårsår på andres vegne...

Hårsår? Jeg mener man bør kunne utvise normal folkeskikk, og diskutere saklig uten å ty til drittslenging om alle og enhver. Jeg legger merke til at det dessverre er en viss mengde "bidragsytere" her som ikke tenker det samme. Og spesielt om det det er EM som er tema.

Men uansett, her var en som fremførte en saklig argumentasjon, som han og dokumenterte grunnlaget for, for hvorfor man skulle holde seg for god til slikt. Og jeg kommenterte på basis av reglene, generell lovtolkning og i tillegg min egen overbevisning om hvor grensene bør gå, ikke hvem som i dette tilfellet ble berørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, FrihetensRegn said:

Klimaekstremistene har jo rått viljen sin nå, med mangel på gass i Europa. Nå har vi altså fått en smakebit på hva det vil si å leve under det grønne skiftet. Selvfølgelig har Elon Musk rett igjen, vi trenger olje og gass og kan ikke på magisk vis leve av klimastreik og Greta Thunbergs skrik. Heldigvis har vi fortsatt litt fornuft igjen i Norge der vi ikke har stoppet med leting og produksjon av petroleum.

Klimaekstremistene må jo være de som absolutt skal spy ut forurensning når det finnes vitenskapelig bevist bedre metoder, og gjengir lobbyisme når det finnes vitenskapsbasert forskning som sier noe annet. 

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (4 minutter siden):

Så EM har et spesielt vern her på forumet til Tesla Ukeblad? Er det forbudt å kalle EM en klovn?

Nei, du vrir på alt når EM eller Tesla er tema, eller det oppfattes som en mulighet til ha dra han eller selskapet inn, gjerne helt umotivert.

Det du helt garantert skjønte at jeg mente, var at du og endel andre her inne har ingen skrupler mot å nevne EM i termer som hadde fått dere rapportert og innlegg slettet om dere hadde sagt det samme om en med/motdebattant.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (2 timer siden):

Så EM har et spesielt vern her på forumet til Tesla Ukeblad? Er det forbudt å kalle EM en klovn?

I 2018 gikk Elon Musk ut i offentligheten og kalte en av redningsmennene i Thailand "pedo". I tillegg prøvde Elon Musk å plante en historie i mediene om at denne redningsmannen hadde voldtatt barn og giftet seg med en 14-åring.

Man kan da kanskje si at Elon Musk selv har lagt lista for hva han bør tåle i offentligheten. Å kalle ham "klovn" bør være innafor.

Endret av uname -i
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (8 minutter siden):

2018 gikk Elon Musk ut i offentligheten og kalte en av redningsmennene i Thailand "pedo".

"I assume he did not mean literally to sodomise me with the submarine, just as I didn’t literally mean he was a paedophile."

"Tweets were not to be taken seriously, and were just “insults understood as insults” in an “argument between two men”.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 minutter siden):

"I assume he did not mean literally to sodomise me with the submarine, just as I didn’t literally mean he was a paedophile."

"Tweets were not to be taken seriously, and were just “insults understood as insults” in an “argument between two men”.

 

Musk prøvde å få Buzzfeed til å skrive en artikkel hvor redningsmannen ble beskyldt for barnevoldtekt og ha tvangsgiftet seg med en 14- åring.  Men som du sier: "Not to be taken seriously". Bare å lære av Musk.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 8/31/2022 at 10:10 PM, Snowleopard said:

Det du helt garantert skjønte at jeg mente, var at du og endel andre her inne har ingen skrupler mot å nevne EM i termer som hadde fått dere rapportert og innlegg slettet om dere hadde sagt det samme om en med/motdebattant.

Så du innrømmer at du enten ikke forstår forumreglene eller har laget dine egne...

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (42 minutter siden):

Så du innrømmer at du enten ikke forstår forumreglene eller har laget dine egne...

Mulig du bør ta deg en temmelig nøye sjekk i speilet her...

Uansett, den kveruleringen din gidder jeg ikke å gi mer føde, så kommer til å overse disse tåpelighetene du kommer med. Har bedre ting å bruke tiden min på.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 8/31/2022 at 10:02 PM, 6RCURCGB said:

Så EM har et spesielt vern her på forumet til Tesla Ukeblad? Er det forbudt å kalle EM en klovn?

 

On 9/1/2022 at 12:26 AM, uname -i said:

I 2018 gikk Elon Musk ut i offentligheten og kalte en av redningsmennene i Thailand "pedo". I tillegg prøvde Elon Musk å plante en historie i mediene om at denne redningsmannen hadde voldtatt barn og giftet seg med en 14-åring.

Man kan da kanskje si at Elon Musk selv har lagt lista for hva han bør tåle i offentligheten. Å kalle ham "klovn" bør være innafor.

Dere må gjerne lage deres egne tråder, eller til og med leserinnlegg å sende til TU hvor Musk sin klovnete adferd kan bli diskutert. 

Men i en artikkel som omhandler Musk sin mening om energi (i forskjellige format), så hadde jeg forventet at saken er meningene til Musk, og ikke som person. 

@Snowleopard har samme mening som meg, og tror han også heller vil diskutere saken (energi) enn person (Musk)

Quote

Fokuser på sak

Tar med bildet utklipp også, siden den delen er blitt kraftig ignorert :)

image.png.f2e74f84b94f6a00bf0e0057db7b13b4.png

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...