Gå til innhold

Sliter med mye is i kjøleskap - Isopor i lufteventilen?


Anbefalte innlegg

Hei.


Har ett relativt nytt kjøleskap fra IKEA. Vi har lenge slitt med mye is i kjøleskapet, spesielt under grønnsaksskuffen. Etter litt feilsøking i dag så fant jeg en isoporbit liggende i vifte/ventilasjonskanalen på kjøleskapet som har dedikert viftekjøling. Noen som vet om denne skal være der som isolasjon? 

 

Isoporbiten ligger bak denne

image.png.007f1fac78b38815fda1eb16e6f0676e.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Vel, nå kontaktet jeg ikea om saken, sendte inn bilde og viste til denne diskusjonen  med link. De sa isoporen skulle fjernes, noe jeg gjorde, og da gikk alt fra vondt til verre. Nå har jeg ei løs vifte hengende oppi kanalen. Haha. Det betyr en ny runde med klaging og reklamasjon og å vise til en dum chat med en eller annen ungdom på Ikea for ikke å få skylda for å ha ødelagt produktet. 

Lenke til kommentar
jafra skrev (44 minutter siden):

Elektrolux. Det dyreste de har der, tror jeg. 

Ser veldig ut som Electrolux. Er sikker en annen versjon av ENT8TE18S3 og flere veldig like skap.

 

jafra skrev (5 timer siden):

Vel, nå kontaktet jeg ikea om saken, sendte inn bilde og viste til denne diskusjonen  med link. De sa isoporen skulle fjernes, noe jeg gjorde, og da gikk alt fra vondt til verre. Nå har jeg ei løs vifte hengende oppi kanalen. Haha. Det betyr en ny runde med klaging og reklamasjon og å vise til en dum chat med en eller annen ungdom på Ikea for ikke å få skylda for å ha ødelagt produktet. 

Jeg har i en annen sammenheng vært borti akkurat samme problemstilling, og med samme helt feil svar. Inne i den vinklede luftkanalen sitter det en liten vifte i en isoporramme. Delene kan man se hos Electrolux sin dele-webshop.

bilde.png.743291aaabd1168e4e18693d19be51e6.pngbilde.png.5168da0ae596900c0dde39e4feee72f6.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jafra skrev (7 timer siden):

Jeg har samme problem med samme kjøleskap. Isoporen er ikke en løs bit, men forma til å ligge nettopp der. Likevel har jeg lurt på om den skal ut, for ventilasjonen er helt borte i skapet. Fått noe svar? 

 

Svein M skrev (6 timer siden):

Jeg vil tro at du kan kjenne om der kommer luft fra viften når den går.

Vifta stopper nå man åpner døra. Regner med at den er koblet sammen med bryteren for lyset.

Lenke til kommentar

Hei til alle,

Jeg har hatt en kjøleskapsmontør på besøk to ganger etter denne tråden ble laget. Isoporbiten skal sitte der og fungerer som en type isolasjon.

1.besøk: (Her var det så mye is at isen hadde presset ut grønnsaksskuffen i bånn)

  • Montør renset ut all is som har dannet seg
  • Montør renset og vasket dreningskanal til dryppskål

Etter besøket holdt kjøleskapet seg isfritt i noen uker, men plutselig var isen tilbake. Ny runde..

 

2.besøk:

  • Montør utførte samme prosess som fortalt under besøk 1, men i tillegg installerte montøren en ventil på enden av røret i dreneringskanelen. Det er kun èn uke siden, så vi får se hva resultatet blir.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (På 24.2.2023 den 18.06):

Er det Whirlpool som lager kjøleskapene for Ikea? Det er et billigmerke...

OT: Whirlpool har modeller i alle prisklasser. Jeg har hatt flere hvitevarer fra Whirlpool, og har langt bedre erfaring med dette merket enn med Electrolux. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...