Gå til innhold

Overgang til usb-C, fungerer det?


Anbefalte innlegg

Når jeg endelig finner favoritt-øreproppene så forsvinner hodetelefonutgangen fra telefonene.. Jeg har prøvd med overgang til usb-C, men det fungerte veldig dårlig. Mye skurring og lyden gikk over til telefonen under telefonsamtale. Fungerer det generelt dårlig, eller bør jeg prøve å finne en annen overgang? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk om mobilen du har støtter audio accessory mode
Om så spar pengene å gå til Clas å kjøp dems til 150 kroner.
Kompis av meg bruker en sån uten problem.
Men viktig at du sjekker støtte først.

Men siden du bruker samsung må du mest sannsynlig har en med innebygget DAC

Lenke til kommentar

Det er sant, men er de i såpass små utgaver at man kan ha de i lomma? Hadde håpet å slippe å ha mer som må lades også. 

Prøvde galaxy buds live, men de er jo helt ubrukelige både til musikk og samtaler.. Men ellers gode å bruke og har bra batteritid. Sliter med å finne noe jeg liker, klarer ikke de du dytter inn i øregangen. 

Lenke til kommentar
Raymond_B_ skrev (På 20.8.2022 den 14.06):

Søkte litt på Samsungs forum, og der mener de at bare Samsungs egen overgang fungerer. Er ikke det litt rart?  Den er jo faktisk billigere enn den jeg har også 🙃

Jeg synes ikke det er rart.
Samsung begynner å ta etter Epple nå på en del felt, og dette er et av dem.

Har du headsett med trår ville jeg styrt unna bluetooth-mottaker til denne.
Du har fremdeles dem lange ledninga og en til ting som ligger i lomme.
Og du vil få bedre lyd om du kobler den rett i mobilen med en USB-C til jack

 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Raymond_B_ skrev (På 20.8.2022 den 14.17):

Det er sant, men er de i såpass små utgaver at man kan ha de i lomma? Hadde håpet å slippe å ha mer som må lades også. 

Prøvde galaxy buds live, men de er jo helt ubrukelige både til musikk og samtaler.. Men ellers gode å bruke og har bra batteritid. Sliter med å finne noe jeg liker, klarer ikke de du dytter inn i øregangen. 

Begynner jo å bli en del trådløse øretelefoner som ikke går noe særlig inn i øregangen. Av propper vil jeg si at Samsung sine Buds2 er ganske nydelige, små og veldig behagelige å ha i øret.

Man kan bruke andre USB C overganger, slik som Apple sin, men da reduseres maksimal volum betraktelig i forhold til original overgang. Jeg endte opp med å bruke en liten Bluetooth receiver for store hodetelefoner hjemme og Buds2 ute.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Fiio KA1, og har ingen problemer annet enn at den bruker i overkant mye batteri (fra telefonen). Dette er en DAC/amp som begynner å dra litt på årene, så det er helt sikkert mulig å kjøper noe bedre eller billigere i dag, men jeg er fremdeles svært fornøyd.

Den spiller forresten bedre enn de fleste innebygde DAC/amp-modulene en finner i laptoper som ikke spesifikt har satset på lydkvalitet.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har hatt god erfaring med Apple(!) sine USB-C overganger, det gir relativt god lyd i min mening. Det fungerer på div Android-telefoner og et gammelt Samsung-nettbrett som jeg fortsatt bruker. Den har lavt volum på utgangen, men det funker veldig bra på ørepropper, som gjerne er lettdrevne. Den er kompatibel med Apple type volumkontroll & pauseknapp på 3,5mm-siden, men på USB-C siden virker det fint med Android-tlf. Jeg har satt på varmekrympe-slange fra Clas Ohlson for å gjøre overgangen litt mer robust.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...