Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dere klare for skjermkort-jakt i morgen?

Det kan være at det ikke løsner hos Proshop senere i uka når de får inn litt Suprim. Anatakelig bedre å åpne for stor hype når flere mopdeller er inne enn en og annen modell alene.

Jeg synes komplett var utydelige i kommunikasjonen første uka. De sa at de skulle trekke flere kort som ikke var tilgjengelige på lanseringsdagen og så plutselig var kortene lagt ut. Jeg er skeptisk til selskaper som sier en ting og gjør noe annet. Troverdig kommunikasjon er viktig.

Man skal ikke se bort fra at fremover kan "eneste" måte å få tak i kort på bli å kjøpe bundle eller hel maskin. Over fjorden har de blitt veldig glad i å selge produkter i bundle og man så vel også noe i 30-seren både hos Elkjøp og Proshop at man skulle kjøpe skjermkort sammen med PSU eller til og med hovedkort og prosessor. Mener jeg så skjermkort og skjerm også. Man kan unskylde med at det var for å hindre flipping eller at folk skulle mine kryptovaluta, men det hindrer ikke at det blir en etablert praksis.

Dutzo har samme adresse som Proshop. Både Komplett og Proshop har interesse i å putte kortene i egne maskiner over å selge løse kort.

Jeg skal ikke påstå at det er 100% skittent spill, men det må være lukrativt å kunne selge mindre attraktive varer samen med svært attraktive varer og så håpe at kunden ikke bytter om på delene i konfigurator. Hvilke deler som kan byttes til er også kontrollert av selger, så de blir 100% kvitt noe de vil bli kvitt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Voro said:

Bare synd at de tar 3200kr for en factory-OC som utgjør nesten ingen forskjell.

RTX3080 all-over-again..  Lager noen få non-OC som blir utsolgt og aldri kommer tilbake mens det kun lages OC modeller. Alle kan gjøre denne OC'en selv så ja.. fullstendig meningsløst å betale 3.2k for dette. Men sånn er verden. Så lenge folk er villige til å legge 25 laken for en 4090 så kommer den aldri til å koste under dette. Eneste vi forbrukere kan demonstrere med er lommeboken og det gjør vi tydeligvis. 

5090 kommer til å ligge på 2000$.. og kommer det en 4090 ti så blir den garantert også der i pris.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at de kuttet ut hele oc-gimmicken. Oc er dødt og de få som er interessert kan sette hastigheter selv. Det er vel samme markedsføringstaktikk som de bruker i dagligvaren. Øke salget eller lure folk til å betale mer ved å tilby flere mer eller mindre like produktier i annen størrelse, annen emballasje eller under annet navn.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

OC er rødt ikke kjøp skilt. Særlig nå med gpu boost så går alle kort over oc klokk automatisk ut av boksen med mindre du tar ut kjølingen fra kabinettet med vilje. Poengløst konsept men folk flest vet visst ikke bedre og betaler for det. Litt som om man skulle kjøpt ny bil og det reklameres for "garantert du kan nå 90 på motorveien med denne"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...