Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ble en skuffende lansering. Alt jeg så av rykter i forkant var at det ville være nok kort, og alle som stod klare på lanseringsdagen ville få kort.

Jeg er kun ute etter Asus Strix versjonen av kortet, som så klart gjør det vanskeligere for meg. Har mine årsaker, og ja veldig skuffet over at de kun har OC versjonen, og generelt prisen for denne i Norge. 

Komplett: De varslet i forkant at de skulle ha lotteri. Jeg trodde lotteriet ville vedvare etter lanseringen, at de som meldte seg på i forkant ville være i førsterekke for å motta kort etter lanseringsdato Jeg tapte lotteriet på lanseringsdatoen, men satte meg opp på "varsel" med en annen epost enn det som var i lotteriet, bare for sikkerhetsskyld. Fikk epost en uke senere til eposten som ikke var med i lotteriet, om at kortet nå kunne kjøpes (det stemte ikke, det var en systemfeil hos Komplett). Går inn på siden, kortet er nå fjernet fra sortiment står det. https://tinyurl.com/yhmj7hcn . Ringer Komplett som informerte meg om at de slettet hele lotteriet på lanseringsdatoen, det måtte man bare vite da ingen informasjon om dette ble sendt ut, så jeg hadde sittet å ventet på et lotteri jeg ikke var medlem av, og nå hadde de fjernet kortet fordi de ikke viste når de får inn mer.

Elkjøp: De hadde ikke kortet før lasneringsdagen, men de hadde andre 4090 kort, trodde ikke de skulle føre Asus kort. Sjekket et kvarter etter lanseringstidspunkt. Kortet eksisterer nå på nettsiden deres, men står at de kan forhåndskjøpes, men varen mangler knapp. Ringer kundeservice, de sier at pga enorm pågang så har de fjernet muligheten for å forhåndsbestille kortet.

Proshop: De hadde 15 stk på lager. Jeg refreshet siden klokken 15:00:01, står bare "notify me". Refreshet 15:00:06, "kjøp" knappen vises nå. Trykker på den, får opp melding "varen er utsolgt". Kontaktet Proshop siden det var utsolgt på bare sekunder, usikker på om bots eller om noe er galt. De sier at fordi de selger til hele Europa, ikke bare Norge, så er kortene gått til kunder som ikke er i Norge.

På Fredag står det at skal legge ut kort klokken 14 (ser mange av dere havnet i denne fellen). Refresher klokken 14, skjer ingenting. Kontakter kundeservice. De skriver at de ser i sitt system at kortet burde hatt release klokken 14, men de forventer at de skal slippe litt etter litt, anbefaler å sjekke klokken 15. Jeg sjekker klokken 15 ingenting er tilgjengelig. Virker ikke som norsk kundeservice hos Proshop har noe som helst ide om hva som foregår rundt disse kortene og lansering.

Har satt meg "på vent" på Netonnet og Multicom, forventer ikke å rekke å plukke dem opp i tide hvis de kommer på lager.

Savner tiden man kunne bare kjøpe en vare som var utsolgt, og så ble det bare sendt til deg når det kom på lager, utifra hvem sin bestilling som kom in først. Misliker hele opplegget hvor man må sitte å vente på en epost og håpe man er raskere enn bots og andre mennesker på å legge inn ordre.

Ser noen diskuterer 14-dager angrerett og retur. Fra varen er mottatt så har man 14 dager å angre så lenge forseglingen ikke er brutt, siden varen ikke er sendt enda så er det bare å avbestille. Du trenger ikke noe årsak engang. Hvis nettbutikken glemmer å legge med angrerett-skjema før de sender deg varen, så er dette også fristen for å angre utvidet, men husker ikke detaljene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kogtek skrev (5 minutter siden):

Ser noen diskuterer 14-dager angrerett og retur. Fra varen er mottatt så har man 14 dager å angre så lenge forseglingen ikke er brutt, siden varen ikke er sendt enda så er det bare å avbestille. Du trenger ikke noe årsak engang. Hvis nettbutikken glemmer å legge med angrerett-skjema før de sender deg varen, så er dette også fristen for å angre utvidet, men husker ikke detaljene.

Feil. Forseglingen kan være brutt, og du kan bruke kortet i 13 dager om du vil og fremdeles bruke angreretten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Voro skrev (7 minutter siden):

Ah, må ha vært noe feil da, fikk lagt det i handlekurv selv litt tidligere.

Edit: prøvde dog aldri å gjennomføre kjøpet.

Har vært slik i mange dager. Muligens de har en eller to. Hadde ikke tatt sjangsen ettersom elkjøp ikke selger fra eget lager men fra leverandøren sin. Lager status er ikke troverdig om de sier xx antall på lager

Lenke til kommentar

Et problem er at de lager flest kort folk egentlig ikke vil ha. Hvis de hadde laget kun Strix og Suprim hadde flere blitt fornøyd. Kanskje har komplett over 100 Phantom-kort som ligger og samler mugg. Totalt borkastede brikker.

Jeg greier ikke å se for meg at folk har 23-25k, men ikke de siste 2-4k for å få et ok kort. Hvis man skal kjøpe skjermkort til 25+ bør man minst ha 3-400k på konto. Enkelte tror de har råd til skjermkort til 27k hvis de har 28k på konto. Hva om det kommer uforutsette utgifter eller vedkommende blir et halvt år "uten" inntekt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, chrisf said:

Er det noen som vet noe om når Komplett forventer å få inn flere Suprim X? Burde bestilt da de hadde kort. Trodde Netonnet ville få flere kort. 

Med tanke på at Suprim Liquid X hos Proshop har gått fra antatt 26.10 til ukjent hadde jeg antatt at det ikke kommer noe på ei stund med mindre det er noe som allerede er på vei inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...