Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

ticx skrev (20 minutter siden):

Mer kort på finn en i butikkene, well payed nvidia. Det er mye mye mer tilgjengelighet av 4090 i markedet allerede en 3090ti når det ble lansert, men imponerende hvordan de klarer å fake at det er mangel på kort.

Det som er ennda mer imponerende for meg er hvor desperate folk er etter å være først ute med å skaffe seg kort, koste hva det koste vil, jeg sier bare chill den helt ned, dere er uansett ikke de første, til det bor dere i feil land.

 

Btw, jeg er overbevist om at det blir mere kort tilgjengelig ganske snart, de har jo hatt flere mnd å produsere på.

Men men, det er vel bare menneskelig å ha slike behov 🤪

Endret av Dragonlove
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
erdalyayo skrev (6 timer siden):

 

Eneste fornuftige jeg fikk ut av de var at det vil bli sendt ut mail når det er kort til salgs, da er det første mann til mølla.

Fornuftig? Komplett varsel mail er totalt ubrukelig. Varen er utsolgt når de varsler, i mange tilfeller. De burde sendt den ut asap når de er tilgjengelig for salg og ikke etter mange minutter senere når de er tomme

Lenke til kommentar
Ephrus skrev (2 minutter siden):

Fornuftig? Komplett varsel mail er totalt ubrukelig. Varen er utsolgt når de varsler, i mange tilfeller. De burde sendt den ut asap når de er tilgjengelig for salg og ikke etter mange minutter senere når de er tomme

Det er desverre ikke Komplett sin feil at mail servere fungerer slik de gjør.

Men ellers enig i at det burde vært ett bedre system, for eksempel ett køsystem.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Dragonlove said:

Har ett vannkjølt EVGA 3090, så greier meg nok en stund, om det ikke blir for krevende med Vr bølgen jeg har slått meg på, har bestillt meg ett Pico 4 Vr headset, men lurer på om jeg skal skaffe meg ett Varjo Aero.

3090 vil få deg fint gjennom hele vr backloggen (sliter nok mest med flightsim - min hovedunnskyldning for 4090 - men det går også), aero vil bli parkert neste år (deckard må nesten komme nå) så da skal du virkelig ha midler å brenne. 

Endret av ps5
Lenke til kommentar
9 hours ago, ps5 said:

Det siste kundeservice sa til meg var at en svær haug kommer på lørdag, men nå ser det ut til at de tilmed har flyttet Zotak ut i november så jeg er mindre optimistisk. Begynner nesten å ligne på en reell mangel på kort og ikke en ren kunstig tilbakeholding fra Nvidia; eller kanskje det er det de vil vi skal tro..

Det siste. På verdensbasis er det meldt flere ganger om store lager av 4090 kort (spesielt i USA), men det er klare signal på at de ikke sender de ut raskt, slik at alle ledd kan enda en gang melke markedet til det ytterste.

Blir veldig spennende om et par uker da AMD lanserer sin nye generasjon GPUer...

Lenke til kommentar
1 hour ago, JarleGutt said:

Det siste. På verdensbasis er det meldt flere ganger om store lager av 4090 kort (spesielt i USA), men det er klare signal på at de ikke sender de ut raskt, slik at alle ledd kan enda en gang melke markedet til det ytterste.

Blir veldig spennende om et par uker da AMD lanserer sin nye generasjon GPUer...

Her kommer enda en gang mer info om at nVidia holder tilbake 4090 for å selge mer 3000 kort

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Voro said:

"Dette kortet vil forsvinne fra sortimentet vårt når det er sluttsolgt."

Set ut som Komplett tar TUF none-OC ut av sortimentet 😅

 

De har allerede tatt strix ut av sortimanget så da sitter de igjen med et kort fra Asus som også er eneste med dobbel hdmi. Har de i det hele tatt hatt en eneste non-oc tilgjengelig denne gangen?`

Her er forøvrig en fin oversikt over når kort sist ble sett i usa (trist lesing) https://www.nowinstock.net/computers/videocards/nvidia/rtx4090/

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (14 timer siden):

3090 vil få deg fint gjennom hele vr backloggen (sliter nok mest med flightsim - min hovedunnskyldning for 4090 - men det går også), aero vil bli parkert neste år (deckard må nesten komme nå) så da skal du virkelig ha midler å brenne. 

Bare å nevne varjo så fikk lommeboken frysninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...