Gå til innhold

Tekproffen.no - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med Tekproffen.no?

Nettbutikken har et smalt utvalg, men har svært konkurransedyktige priser på enkelte segmenter. Av skjermkort selger de kun RTX 4090 - til 10-20% lavere pris enn konkurrenter! Jeg finner lite feedback på nett. En håndfull brukere fra RTX40xx tråden rapporterer om treg levering og manglende sporingsnummer...

Web-domenet eies av Nidaros Innovation Holding AS. Et ett år gammelt selskap uten regnskapstall så langt (proff.no). 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (20 minutter siden):

De har samme adresse som "international House" i Oslo https://www.aktivioslo.no/presentasjon/oscarsgate-27/

I smell something fishy 

Det ser ut som man kan leie kontor der.

https://oslointernationalhub.com/rental-offices/

Verken Tekproffen eller Nidaros Innovation Holding er listet på den siden.

En annen ting er at det også finnes ett Nidaros Holding uten "Innovation.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Jeg bestilte for nesten 1 uke siden et 4090 Trio som var oppført som lagervare. Umiddelbart etter bestilling , sendte jeg en e-post og ba om bekreftelse på lagerstatus. Dagene gikk uten svar. Jeg begynte så og ringe telefonnummeret som står oppført på bedriften. Etter flere forsøk uten svar ( i åpningstiden ) fikk jeg plutselig svar på e-post: ja varen er på lager, ca 30 virkedager leveringsdag. Ja jeg skrev riktig , 4 uker. Med andre ord, lagerstatus han har oppført er bare lureri. Så mitt råd er , styr unna denne klovnen. 
 

 

Endret av DragonForce
Lenke til kommentar

Slik  jeg har forstått det nå basert på hva andre jeg har hatt kontakt med som har kjøpt fra de så virker det til at "deres" fjernlager er i Kina. Så muligens de bedriver en form for dropshipping og derfor det tar så lang tid. Det skal jo sies at dette minner meg veldig om denne viomix robotstøvsuger saken som var for et års tid siden hvor folk som kjøpte støvsuger derfra fikk en sporing fra kina og når pakken kom frem så var det ett støvsuger filter som lå i pakken.

Nå er det på ingen måte sikkert at noe med Tekproffen er det samme, men deres lagerstatuser virker til å være mer enn misledende om det faktisk stemmer at de dropshipper fra kina. Om dette selskapet og skulle melde oppbud etter en kort stund så spørs det hvor enkelt det blir med garanti og reklamasjon og. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Enig med deg. På tross av definisjonen «på lager» er bred , er det ytterst misledende å kalle et produkt som trenger 30 virkedager på lager. Jeg får ofte pakker fra Tapei , som er omtrent så langt unna en kommer Norge , og det tar 2-3 virkedager. Å skrive på nettsiden at produkter tar lenger tid enn normalt , og at dette er ute av deres kontroll, er en form for ansvarsfraskrivelse. I tillegg til dette, sitter det en svært lite imøtekommende «selger» som overhodet ikke tar noen form for selvkritikk på måten de markedsfører. Med den høye standarden butikker flest i Norge leverer , finner jeg det svært usannsynlig at denne bedriften eksisterer om 6 måneder. 

Lenke til kommentar

Med enkle søk finner man ut at Eier bor i en blokk i Trondheim, ikke langt fra angeltrøa.
Legger ikke ut adressen, men kan si så mye at den fant jeg med et enkelt søk på brreg.no

Så med en firmaadresse i det som kalles et postboks-kontor sentralt i oslo.
Virker dette ekstremt fishy

Jeg klarer ikke å knytte verken eier eller firma opp mot noen lagre i Norge, bare kontorbygg og privatadressen til eieren.

Jeg hadde glatt styrt unna når han sier 4 ukers leveringstid på varer som er på lager.
Spesielt med tanke på at eneste adressene som er å oppdrive er privatadresser og et postboks-kontor

Sitat

Det finns flere betalingsalternativer på Tekproffen.no, og hvilken av de som er tilgjengelige for ditt kjøp kan variere.


Virker ikke som han bruker en ordentlig betalingsløsning heller.
Spesielt den delen med at hvilke betalingsløsninger som er tilgjengelig er forskjellig for forskjellige varer er et stort blinkende rødt lys.

Nå har ikke jeg brukt dem selv så for alt jeg vet kan dem være seriøse.
Men er mange varselflagg ute å går

Endret av Eskove
fikse formatering av sitatet
Lenke til kommentar
Eskove skrev (15 timer siden):

Med enkle søk finner man ut at Eier bor i en blokk i Trondheim, ikke langt fra angeltrøa.
Legger ikke ut adressen, men kan si så mye at den fant jeg med et enkelt søk på brreg.no

Så med en firmaadresse i det som kalles et postboks-kontor sentralt i oslo.
Virker dette ekstremt fishy

Jeg klarer ikke å knytte verken eier eller firma opp mot noen lagre i Norge, bare kontorbygg og privatadressen til eieren.

Jeg hadde glatt styrt unna når han sier 4 ukers leveringstid på varer som er på lager.
Spesielt med tanke på at eneste adressene som er å oppdrive er privatadresser og et postboks-kontor


Virker ikke som han bruker en ordentlig betalingsløsning heller.
Spesielt den delen med at hvilke betalingsløsninger som er tilgjengelig er forskjellig for forskjellige varer er et stort blinkende rødt lys.

Nå har ikke jeg brukt dem selv så for alt jeg vet kan dem være seriøse.
Men er mange varselflagg ute å går

Det er sagt tidligere i tråden at de holder til i International House i Oslo.

Hadde jeg bodd i Oslo skulle jeg tatt turen til den adressen og spurt om jeg kunne fått snakket med vedkommende, evt om de leier kontorplass der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte 4090-kort fra Tekproffen.no før jul, oppført som "på lager", dessverre uten å sjekke ordentlig. Dagen etter står det på nettsiden at de har "leveringsproblemer".

Det viser seg at dette er en enmannsbedrift som driver med dropshipping, men jeg fikk til slutt pengene tilbake etter kansellering og flere purringer. Det virker meningsløst å kjøpe fra et slikt firma da sjansen for hjelp i tilfelle problemer med produktet er prisgitt 1) at du faktisk mottar produktet, 2) at firmaet ikke går konkurs de nærmeste ukene og 3) at evt. erstatningsvarer må gå via Kina.

Greit nok at det er lov å prøve seg med dropshipping. Men å selge varer som "på lager" rett før jul mens varene i realiteten befinner seg i Kina, er i beste fall misvisende. Jeg fikk heldigvis pengene tilbake.

Endret av Open Concept AS
mindre korrektur igjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Open Concept AS said:

Det som er det største problemet er at Tekproffen er oppført på Prisguide.no, som gir en viss legitimitet. Her bør Prisguiden komme litt mer på banen.

De er borte fra Prisguiden nå. Jeg sendte dem en epost for noen uker tilbake der jeg tipset om denne tråden.

Lenke til kommentar

For ett år siden så kjøpte jeg en tv ifra en tilsvarende side og tven ble sendt ifra spania.

Nettsiden er allerede lagt ned.

Så med tanke på at man ikke får garanti ved grå import ifra produsent og at nettside/firmaet er lagt ned så kan jeg ikke akkurat anbefale å kjøpe ifra slike butikker. Stor sannsynlighet for at tekproffen er noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Open Concept AS skrev (14 timer siden):

Bestilte 4090-kort fra Tekproffen.no før jul, oppført som "på lager", dessverre uten å sjekke ordentlig. Dagen etter står det på nettsiden at de har "leveringsproblemer".

Det viser seg at dette er en enmannsbedrift som driver med dropshipping, men jeg fikk til slutt pengene tilbake etter kansellering og flere purringer. Det virker meningsløst å kjøpe fra et slikt firma da sjansen for hjelp i tilfelle problemer med produktet er prisgitt 1) at du faktisk mottar produktet, 2) at firmaet ikke går konkurs de nærmeste ukene og 3) at evt. erstatningsvarer må gå via Kina.

Greit nok at det er lov å prøve seg med dropshipping. Men å selge varer som "på lager" rett før jul mens varene i realiteten befinner seg i Kina, er i beste fall misvisende. Jeg fikk heldigvis pengene tilbake.

Dropshipping er litt bobbob og jeg handler aldri med firma som driver med det, jeg prøvde meg selv på det for en 15-16 år siden og det var så mye reklamasjon på varene kundene fikk at jeg måtte bare gi opp, man har likksom ikke noe kvalitetsledd som sjekker opp i varene før de når kunde, når det er sagt, så ble alle mine kunder fornøyd til slutt, men jeg gikk ikke i pluss.

 

Så derfor styrer jeg unna slike firma/personer for det er ikke alle som er like ærlige og ønsker å gjøre opp, ett veldig godt eksempel er Holstad og Butikken hans, nå er ikke dette direkte dropshipping men mer "Rebranding" av crappy Kina varer og kvaliteten har jo også her vært varierende, alle varsellysene mine gikk idet jeg ble klar over denne sjappa og markedsføringen som ble gjort der.

Og det samme med denne Tekproffen, bare navnet på nettbutikken får meg til å styre pent unna, her er det copycat så det holder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bonne89 skrev (På 14.1.2023 den 21.43):

De er borte fra Prisguiden nå. Jeg sendte dem en epost for noen uker tilbake der jeg tipset om denne tråden.

Helt enig med deg her Bonne89, Det er nettopp slik jeg falt på den nettsiden til å begynne med. Helt tragisk! Lurte i etterkant hvorfor den nettsiden forsvant fra listen hos Prisguiden, så det var dumt at jeg ikke så forumet før Netthandlingen tok sted. 

 

Det var veldig bra gjort av deg å tipse prisguiden om det, slik at andre kan unngå å havne i samme fella. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...