Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI RTX 4090 Liquid X raser ikke ut av lageret til Komplett ser det ut til. Tror de da skal slite med å selge GW Phantom kort til 25619kr. Ser også at Zotac-kortene går veldig sakte nedover.

Edit: ser at Komplett nå har satt ned prisen på Palit Gamrock 4080 igjen, så tyder kanskje på at de driver prisjustering på de kortene de høynet prisen på tidligere.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Voro said:

MSI RTX 4090 Liquid X raser ikke ut av lageret til Komplett ser det ut til. Tror de da skal slite med å selge GW Phantom kort til 25619kr. Ser også at Zotac-kortene går veldig sakte nedover.

Edit: ser at Komplett nå har satt ned prisen på Palit Gamrock 4080 igjen, så tyder kanskje på at de driver prisjustering på de kortene de høynet prisen på tidligere.

Det er jo bare et visst antall personer i landet som er villig til å gi over 20 000 for en GPU, for den del også 15 000, og til og med 10 000 for en GPU. Så det er jo et veldig begrenset marked, og så fort det er mettet så blir det omtrent full stopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, JarleGutt said:

Det er jo bare et visst antall personer i landet som er villig til å gi over 20 000 for en GPU, for den del også 15 000, og til og med 10 000 for en GPU. Så det er jo et veldig begrenset marked, og så fort det er mettet så blir det omtrent full stopp.

26k er nesten dobbelt så mye som folk vil betale for hele PCen. Mange har kjøpt andre kort allerede og AIO er ikke for alle det heller. Gikk det ikke 100 TUF og 100+ Suprim dagene før og phantom før det igjen?

Det er gode priser på andre kort også.  Dette for eksempel.

https://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-Ultimate-Xtreme-WaterForce-WB-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2956298

Noen venter til og med på AMD-launch om få dager. I seng med fienden.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maks bonus per kjøp/måned med Komplett MC er 500 kr og maks per 12 måneder  er 2000, så det går ikke å få 900 kr i bonus. Det er 4% inntil 500 kr. Som oftest er min bonus allerede makset. 2% bonus uten tak hadde vært bedre.

Man får 2% i andre nettbutikker med KMC og 1% i fysiske butikker, men det hjelper ikke når det er tak på bonuser. Når man når maksingen kan man nesten bare legge bort kortet ett år og bruke noe annet. Lojalitet skal lønne seg, men her blir det i praksis dårligere enn folk tror når de melder seg på.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Maks bonus per kjøp/måned med Komplett MC er 500 kr og maks per år er 2000, så det går ikke å få 900 kr i bonus. Det er 4% inntil 500 kr. Som oftest er min bonus allerede makset. 2% bonus uten tak hadde vært bedre.

 

Her er det vel individuelle forskjeller basert på kredittgrense, personlig har jeg fått den bonusen jeg skulle ha over det du nevner. Så ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Quote

Du kan når som helst ta ut dine oppsparte bonuspoeng hos oss, eller du kan få den fratrukket ved din neste handel på Komplett.no. Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder.

Du ser ikke noe problem med å påstå diverse som ikke stemmer? Du bør kanskje ta i betraktning at andre kan komme til å lese det du skriver og ta til seg informasjon som ikke stemmer overens med virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (32 minutter siden):

Du ser ikke noe problem med å påstå diverse som ikke stemmer? Du bør kanskje ta i betraktning at andre kan komme til å lese det du skriver og ta til seg informasjon som ikke stemmer overens med virkeligheten.

Ja, skal ta hensyn til folk bosatt i dette forumet.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Proshop har 4080 TUF til ca MSRP og på lager. Det ut til at MSRP-kortene ikke sluttet å eksistere.

De hadde 2 stk i går og 4 i dag, kanskje noen som har ombestemt seg?

Lurte litt på å kjøpe for å erstatte mitt 3090 EVGA kort, men virker ikke som det er så stor forskjell på ytelse fra 3090 til 4080, eller er jeg helt på bærtur nå?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Dragonlove said:

De hadde 2 stk i går og 4 i dag, kanskje noen som har ombestemt seg?

Lurte litt på å kjøpe for å erstatte mitt 3090 EVGA kort, men virker ikke som det er så stor forskjell på ytelse fra 3090 til 4080, eller er jeg helt på bærtur nå?

Du vil nok oppleve betydelig bedre ytelse på raytracing og også mulighet for dlss3, men for ren raster er det neppe verdt investeringen. Det vil helt sikkert være enklere å selge en 4080 om to år enn 3090, så sånnsett kanskje fornuftig å bytte nå.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dragonlove said:

De hadde 2 stk i går og 4 i dag, kanskje noen som har ombestemt seg?

Lurte litt på å kjøpe for å erstatte mitt 3090 EVGA kort, men virker ikke som det er så stor forskjell på ytelse fra 3090 til 4080, eller er jeg helt på bærtur nå?

Ikke så stor forskjell hvis det er spill det går i og ikke videoredigering, design, opptak. Hvis du ikke irriterer deg over det du har kan du vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...