Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (6 minutter siden):

Ikke så stor forskjell hvis det er spill det går i og ikke videoredigering, design, opptak. Hvis du ikke irriterer deg over det du har kan du vente.

Nei, var egentlig det jeg tenkte, jeg sliter ikke håret av meg om jeg mangler 2 fps I ett spill for eksempel, slik som @Nizzen gjør 😂 jeg gidder heller ikke å sløse med penger, så tror egentlig jeg venter til 4090 er gått litt ned i pris, om jeg da ikke får noen abstinenser jeg ikke greier å motstå, men jeg er ikke hardcore gamer, ser heller en god serie eller film enn å spille, men noe spilling blir det jo innimellom 😃

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gylden mulighet for AMD til å ta markedsandeler hvis de presterer tilsvarende eller litt bedre enn 4080, og legger seg endel under i pris. Men slik styrene i store selskaper fungerer i dagens grådige markeder, så tenker jeg nok at de skal prøve å legge seg opp mot maks av det hva folk betaler og dermed tenker veldig kortsiktig og legger seg for høyt i pris.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
ps5 skrev (45 minutter siden):

I disse tider er vel det smarteste man kan gjøre å flytte til Sveits. Men kanskje feil forum.

Hvis man er i den formue- og inntektsklassen som får enorme fordeler av å flytte til Sveits for å spare skatt (men samtidig miste mange av godene vi har i Norge) bryr man seg ikke om prisen på RTX 4090 i alle fall.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Voro said:

Hvis man er i den formue- og inntektsklassen som får enorme fordeler av å flytte til Sveits for å spare skatt (men samtidig miste mange av godene vi har i Norge) bryr man seg ikke om prisen på RTX 4090.

Dette var min tongue-in-cheek for å indikere at vi nå er way off topic.
Back on topic: Nvidia forsøkte å legge ut Portal RTX på Steam men rotet det til og jobber med saken. Edit: de har fikset og spill kan nå nytes til fulle.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 time siden):

Gylden mulighet for AMD til å ta markedsandeler hvis de presterer tilsvarende eller litt bedre enn 4080, og legger seg endel under i pris. 

Jeg kan se for meg at de yter noe likt 4080 uten dlss eller raytracing. 

For min del betyr det at jeg ikke hadde kjøpt AMD, da jeg for det meste ikke konkurrerer i spill.

Lenke til kommentar

@JarleGutt
Har du fått med deg at inflasjonen er 7,5% p.a. og at sparerente kun er 3% p.a. Hvis båten du sitter i tar inn 7,5 liter vann i minuttet og bøtta du øser med kun øser 3 liter i minutter. Hvordan tror du at det går da? Egentlig øser ikke bøtta fult 3 liter heller, for det er kapitalskatt på rentene.

Man kan kjøpe et par RTX 4090 med god samvittighet. Lytt til den trivelige damen og kom på bedre tanker.


 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Her er varekoden hvis noen vil lete etter kraftkabler til Seasonic Prime.
SS2X8P-12VHPWR-600
image.png.b563bfd38f75f055c56621c8a43f70e8.png
Jeg prøver meg i tyske nettbutikker, men jeg har til gode å finne noen som har på lager. Det virker som at det kanskje ikke er produktlansering før om ei uke. Det er flere som påstår at kabler kommer om ei uke.

Jeg hadde håpet å slippe den blekkspruten som følger med.
baby-blue-ringed-octopus-on-hand-732x549
Blåringet blekksprut. Et bitt og man er ferdig innen minutter.

Det har blitt så dyrt for 1000W Seasonic nå at man like gjerne kan kjøpe 1600W som har kommet ned i pris mens den andre har gått opp. Kun 656 kr mellom 1300 og 1600W nå og kun 1759 kr mellom 1000W og 1600W. Da får man med 12VHPWR også og slipper å holde på som en klovn. Jeg tror løsninga for meg blir å kjøpe ny PSU i stedet for å lete etter den jævla kabelen. Klovn er jeg uansett, men litt mindre om mulig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Quote

Units experiencing tripping issues with high transient power draw GPUs like AMD Vega, 6900 XT and Nvidia RTX3080/3090. Generally fixed in newer batches.

Seasonic PRIME based units experience shutdowns with RTX3080/3090 (and possibly RX6900 XT) GPUs. The cause is not the OCP tripping but a PSU design flaw as evident by the PSU not latching off on shutdown and 1000W+ models being affected too. Doesn’t manifest in 100% cases as it’s also dependent on motherboard model and GPU OC.

Hvis du ikke får dette så er det good. Jeg har sendt inn såppas mange at jeg er lei.

Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

@JarleGutt
Har du fått med deg at inflasjonen er 7,5% p.a. og at sparerente kun er 3% p.a. Hvis båten du sitter i tar inn 7,5 liter vann i minuttet og bøtta du øser med kun øser 3 liter i minutter. Hvordan tror du at det går da? Egentlig øser ikke bøtta fult 3 liter heller, for det er kapitalskatt på rentene.

Man kan kjøpe et par RTX 4090 med god samvittighet. Lytt til den trivelige damen og kom på bedre tanker.


 

Og når alle priser øker og folk begynner knapt har penger til regninger, er vel kanskje ikke kjøpe et par 4090 de beste brukte 50 000 kr 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (29 minutter siden):

Hvis du ikke får dette så er det good. Jeg har sendt inn såppas mange at jeg er lei.

Boooo, PSU trøbbel suger. Har hatt ett tilfelle med ræva blues PSU, det var en Corsair AX 860i, 860W. Helt på bærtur sak. Hjalp ikke at service/kommunikasjon mellom Komplett,Corsair og meg muligens er det verste jeg har opplevd. Bånn i bøtta greier fra start til slutt Men det var den ene gange jeg bevegede meg bort i fra spesifikt Seasonic brandede PSU'er i hovudriggen 😛 Har vel hatt noen rimeligere Corsair i noe retro/side prosjekter etc. når sant skal sies.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

De har vært late med å oppdatere gamle modeller. Hvis jeg skulle ha kjøpt noe hadde jeg kjøpt av de nye som ikke eksisterte for 2-3 år siden.

Jeg har tenkt å prøve denne, men det går tregt før de kommer i salg. Da skal det være støtte for PCIe 5.0 og ATX 3.0 fra bunnen av, uten adapter og uten 5 år gamle design.
https://classic.prisjakt.no/product.php?p=7128852

Dette skal være platinumutgaven, så kanskje vente på den.
Vertex-PCIe-gen-5.png

Lansering sies å være i midten av desember på alle kontinenter. Det stemmer overens med når 12VHPWR-kablene sies å komme. Kanskje det plutselig ramler inn både kabler og PSU i noen butikker. Platinum 1200W blir nok oppunder 4000 kr.

Jeg tror ikke Seasonic somler mer enn nødvendig her for det bør være en del penger å hente fra folk som ikke orker den blekkspruten av et adapter.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Mala said:

Boooo, PSU trøbbel suger. Har hatt ett tilfelle med ræva blues PSU, det var en Corsair AX 860i, 860W. Helt på bærtur sak. Hjalp ikke at service/kommunikasjon mellom Komplett,Corsair og meg muligens er det verste jeg har opplevd. Bånn i bøtta greier fra start til slutt Men det var den ene gange jeg bevegede meg bort i fra spesifikt Seasonic brandede PSU'er i hovudriggen 😛 Har vel hatt noen rimeligere Corsair i noe retro/side prosjekter etc. når sant skal sies.

Vært uheldig du da. Hatt en AX860i i en server som har gått i 9 år, men byttet den nå til en annen pga. alder. Pussig nok valgte Corsair å øke garantien på denne Flextronics-produserte PSU'en til 10 år, men den Seasonic-baserte AX860 fortsatte med 7 års garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...