Gå til innhold

EU-studie: En av fire nordmenn tror ikke klimaendringene er menneskeskapt


Anbefalte innlegg

Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Peer review: a flawed process at the heart of science and journals

"But does peer review `work' at all? A systematic review of all the available evidence on peer review concluded that `the practice of peer review is based on faith in its effects, rather than on facts'"...

---

"Peer review might also be useful for detecting errors or fraud. At the BMJ we did several studies where we inserted major errors into papers that we then sent to many reviewers.3,4 Nobody ever spotted all of the errors. Some reviewers did not spot any, and most reviewers spotted only about a quarter. Peer review sometimes picks up fraud by chance, but generally it is not a reliable method for detecting fraud because it works on trust. A major question, which I will return to, is whether peer review and journals should cease to work on trust."

---

"So we have little evidence on the effectiveness of peer review, but we have considerable evidence on its defects. In addition to being poor at detecting gross defects and almost useless for detecting fraud it is slow, expensive, profligate of academic time, highly subjective, something of a lottery, prone to bias, and easily abused."

---

"So peer review is a flawed process, full of easily identified defects with little evidence that it works. Nevertheless, it is likely to remain central to science and journals because there is no obvious alternative, and scientists and editors have a continuing belief in peer review. How odd that science should be rooted in belief."

 

Så ditt ståsted er: forskning har en tendens til å være utsatt for menneskelige feil. Dermed så avfeier jeg alle de flere titusener av forskningspapirer som påviser menneskeskapte klimaendringer. Og det gjør du med et forskningspapir som er utsatt for tilsvarende feil. 

Da kirsebærplukker du nokså bra. Sikker på at det ikke er hodet ditt som svikter i denne prosessen? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, Barby said:

KLIMAKRISE BLØFFEN.

Jeg har blitt overbevist ved lesing av 2 bøker. Overbevist om at KLIMAKRISEN er en pengebinge som en del smartinger tjener seg søkkrike på. Les disse to bøkene for her ligger svaret. Utrolig lesing om hvordan verden lar seg lure.

1: The Delinquent Teenager Who Was Mistaken for the World's Top Climate Expert

2: Into the Dustbin: Rajendra Pachauri, the Climate Report & the Nobel Peace Prize 
 

By: Donna Laframboise             Sold By: Amazon.com Services LLC

Roflcopter :D Leste kommentarene (hovedsaklig overskriftene) som var gitt av leserne av bøkene: 

Quote

Abraham Lincoln revived

Quote

Essential Reference for Skeptics

Quote

The UN is, of course, an utterly corrupt organization and the Intergovernmental Panel on Climate Change is a child of the UN

Quote

The final devastating verdict on the IPCC climate circus and its eccentric leader

Quote

Donna Laframboise is a warrior and in time this period will be called - The Climate McCarthyism period

Quote

The UN is rotten to the core

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Barby said:

Overbevist om at KLIMAKRISEN er en pengebinge som en del smartinger tjener seg søkkrike på.

Viktig å huske på at klimakrise ideologien har infestert hele den vestlige verden (inkludert Australia, New zealand), og har blitt en stor 'industri' med veldig mange som tjener på den. I tillegg til at den brukes som ett maktmiddel for politikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, sk0yern said:

Du kan se på de globale trendene også, ikke at det utgjør noen forskjell for deg, men kanskje noen andre blir opplyste:

 

Som han svarer det sjøl like nedenfor:

* Global metrics of tropical cyclone activity are not quite meaningless, but basin-by-basin statistics should always be favored when discussing potential climate change attribution. 

Or, at minimum NHEMI Pacific vs. Atlantic, then compare to following SHEMI season. 🌀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, .,. said:

Så ditt ståsted er: forskning har en tendens til å være utsatt for menneskelige feil.

Det handlet ikke om forskning, men om fagfellevurderinger av forskning.

Menneskelig feil er noe likt å sette bilen i feil gir to ganger i uken. Dette var mere snakk om å krasje bilen eller alvorlig skade den på alle kjøreturer.

1 hour ago, .,. said:

Dermed så avfeier jeg alle de flere titusener av forskningspapirer som påviser menneskeskapte klimaendringer.

Jeg elsker forskning, smarte folk, og eksperter, som jeg har brukt hundrevis av timer på å studere. Ja vi påvirker klimaet på jorden bittelitt. Og vi har ikke noen krise med klimaet. Hadde vi hatt en krise med klimaet så hadde vi også sett alle de mest snakkesalige, profilerte, berømte og rike personene, og politikere vise det ved sine egne private handlinger. Men det er ofte handlinger som går imot det de preker om.

Tror du vi har en klimakrise?

1 hour ago, .,. said:

Sikker på at det ikke er hodet ditt som svikter i denne prosessen? 

Hvis du har noe informasjon som jeg ikke vet om vedrørende hodet mitt, så vil jeg gjerne vite om det. Det hadde jo vært veldig tragisk hvis det er noe feil med hodet mitt. Da burde jeg minimum måtte meldt meg ut av ett diskusjonsforum.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Selfuniverse said:

Hadde vi hatt en krise med klimaet så hadde vi også sett alle de mest snakkesalige, profilerte, berømte og rike personene, og politikere vise det ved sine egne private handlinger.

 Har vært borti sammen dilemma selv her... "Nei, ikke noe godteri på en onsdag. Du får lørdagsgodt til lørdag" sier man til barna. Og henter en pose potetgull når de har lagt seg... 

Hvorfor skal politikerne og rike berømte personer egentlig oppføre seg bedre enn deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (17 timer siden):

Nitpick, se over flere år. Passasjen blir mer å mer brukt. Jeg har skrevet oppgave for HVL om passasjen for ett rederi. 

Nipick ? Javel.

Men den var nå stengt i fjor og det var du som sa "Hvorfor bruker en nå nordøstpassasjen både vinter og sommer?" 
Det er nå i alle fall riv ruskende galt.
Nordøstpassasjen har aldri vært åpen om vinteren, og vil sannsynligvis heller aldri bli det.
Rekorden er på 89 dager i 2020, fra 1. august og ut oktober.
Om den kommer til å åpne i år vil tiden vise men det blir ikke på ei stund enda, det er sikkert.
Det er fortsatt enorme ismengder på inntil 3 meter tykkelse der oppe etter den hardeste isvinteren på 14 år og den smelter ikke med det første.

Endret av Frank Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (18 minutter siden):

Nipick ? Javel.

Men den var nå stengt i fjor og det var du som sa "Hvorfor bruker en nå nordøstpassasjen både vinter og sommer?" 
Det er nå i alle fall riv ruskende galt.
Nordøstpassasjen har aldri vært åpen om vinteren, og vil sannsynligvis heller aldri bli det.
Rekorden er på 89 dager i 2020, fra 1. august og ut oktober.
Om den kommer til å åpne i år vil tiden vise men det blir ikke på ei stund enda, det er sikkert.
Det er fortsatt enorme ismengder på inntil 3 meter tykkelse der oppe etter den hardeste isvinteren på 14 år og den smelter ikke med det første.

Passasjen er blitt brukt på vinteren jo! Poenget er at den over tid har blitt mer å mer brukt. Alle rapportene fra HVL anbefalte rederiet å ta den i bruk...

Endret av Salvesen.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Regner med du kan google selv. Evt henvend deg til hvl for rapportene så får du masse info. Her er en random fra google

https://polarjournal.ch/en/2021/02/22/first-two-way-winter-crossing-of-the-northeast-passage/

Har du lest hva som står i linken din ?

"This is the first time in history that a cargo ship has sailed through the icy Northeast Passage in both directions in January and February."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (10 minutter siden):

Har du lest hva som står i linken din ?

"This is the first time in history that a cargo ship has sailed through the icy Northeast Passage in both directions in January and February."

Ja å så? Har du lest hva jeg har skrevet til deg? Er det en økende trend? Om ikke, vis til at det er en nedgående trend.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Har du lest hva jeg har skrevet til deg? Er det en økende trend?

Ja selvfølgelig har jeg lest det du har skrevet: "Hvorfor bruker en nå nordøstpassasjen både vinter og sommer?" 

På deg høres det ut som om vinterseilinger er en dagligdags affære, hvilket det ikke er.
En svale gjør ingen sommer heter det jo 🙂

Så gjenstår det som sagt å se hva som skjer framover.

Endret av Frank Olsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (6 minutter siden):

Ja selvfølgelig har jeg lest det du har skrevet: "Hvorfor bruker en nå nordøstpassasjen både vinter og sommer?" 

På deg høres det ut som om vinterseilinger er en dagligdags affære, hvilket det ikke er.
En svale gjør ingen sommer heter det jo 🙂

Så gjenstår det som sagt å se hva som skjer framover.

Jeg skrev at det er økende trafikk og at dette skyldes i stor grad mindre is og bedre forhold på ruten. Så begynte du med nitpick. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...