Gå til innhold

Stortingets direktør vedtar gebyr fra Datatilsynet og sier opp sin stilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

– Jeg har kommet til at jeg ønsker å ta ansvar ved å si opp min stilling, sier Stortingets direktør

Herlig logikk!

Kan jeg ta ansvar ved å bare reise meg og gå når jeg er på restaurant? Hvis jeg knuser blomsterpotta til kona, kan jeg da ta ansvar ved å dra på golfbanen?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, henrikwl said:

Herlig logikk!

Kan jeg ta ansvar ved å bare reise meg og gå når jeg er på restaurant? Hvis jeg knuser blomsterpotta til kona, kan jeg da ta ansvar ved å dra på golfbanen?

nei, skal du sammenligne det må du skille deg,- ikke dra på golfbanen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, omBratteng said:

Er ikke det litt for enkelt? Whoops, vi hadde datainnbrudd, jeg sier opp stillingen min, så får arvtaker rydde opp etter meg.

Ho har jobba med opprydning siden innbruddet blei oppdaga.

Spørsmålet blir jo også om ho har tillit, og om ho i ytterste konsekvens er kompetent til å ryda opp.

Lenke til kommentar
36 minutes ago, TeslaS said:

Dette er da en HELT vanlig politikerhandling. De stikker fra ansvaret så snart de blir tatt på noe. Man kan undres hvorfor politikerforakten i Norge er økende...

Ho er ikkje politikar. Ho er direktør på Stortinget, som ikkje er ein politisk stilling.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Hun burde fått sparken for lenge siden og ikke over datainbruddet. Pendlerboligsaken og diverse reiseregninger viser at stortingsdirektøren har hatt lite kontroll . Har virket som om hun lot politikerne bestemme og glemte at andre etater burde hatt et ord med i laget om det som foregikk var etter regelverket. Vist altfor mye tillit til ferske politikere. Det er råtne epler i alle kasser.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott noen tar ansvar ved å faktisk forlate stilligen, dette burde det vært mer av på storttinget. Det at dama tar ansvar betyr ikke nødvendigvis det er hennes skyld rent direkte. Ved storttinget er det generellt en ukultur og uprofesjonalitet som man har bivånet på mange felt, tror de lever fullstendig i en boble. Når boblen en sjelden gang sprekker så er det ikke måte på hva slags grums som dukker opp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan godt være at hun burde gå, men dette er alikevell en svært farlig sak når det gjelder rettsvern i det som skal være en rettstat. Vi kan ikke skape aksept for å straffe de som blir utsatt for kriminalitet fordi de ikke beskyttet seg godt nok. "dere burde vært bedre sikret, så her er boten for datainnbruddet" blir akkurat det samme som å si "du burde ikke vært med denne fyren hjem, så her er boten for at du ble voldtatt" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Stortingets direktør Marianne Andreassen vedtar overtredelsesgebyret fra Datatilsynet til Stortinget på 2 millioner kroner. Hun sier samtidig opp sin stilling.

Og hvem skal betale dette? Det skulle vel ikke være skattebetalerne ... igjen ...?

Helt latterlig system ....

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, digimator said:

Ettersom gebyret går til Staten, så er det ingen utgift for skattebetalarane, kun intern statlig bokføring.

Fremdeles et helt latterlig system... syns nå jeg. En gjeng byråkrater bruker en masse tid på utredninger og rapportskriving og "straffen" for "de skyldige" er en intern bokførings-greie ... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...