Gå til innhold

Skulle gjerne lagt Pride «på hylla»


Anbefalte innlegg

henrikwl skrev (6 timer siden):

@knutinh

Her har du et levende eksempel på hvilke groteske holdninger som fortsatt finnes om det skeive miljøet. Hvis denne personen sitter i en posisjon hvor de har innflytelse over transpersoner, tror du de risikerer å møte toleranse og rettferdig behandling?

Jeg vet ikke hva posteren mener med «utagerende», det må han nesten svare for selv.

Generelt så mener jeg at hva du demonstrerer for på fritida normalt ikke er arbeidsgivers sak - hverken nåværende eller framtidige. Arbeidsgivere bør bry seg med om du gjør jobben din, ikke hva du gjør med kjønnsorganet ditt etter jobb.

-k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (7 minutter siden):

Folk som har sterke meninger mot Pride er enten hjernevaskede religiøse , støtter Trump/Putin eller ekstremt usikre på egen seksualitet. 

 

Eller en kombinasjon av alle tre. 

Folk så er for Pride vil gjera born om til transar og prostituerte, og får lønn frå Soros/Xi Jinping.
Akuratt sånn hørast du ut no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

 

At du blir rystet tar jeg med knusende ro. Finn gjerne fram all indignasjon du er i stand til, rist på hodet i moralsk forargelse og gi meg beskjed når du har et argument.

-k

Rystet blir jeg ikke, og jeg ser ikke på dette som et argument - mer et slags freaky bidrag for å unngå å diskutere kjernen i spørsmålet. En slags peak whataboutisme å sammenligne homofile med Putin og Trump-supportere. Legning og politisk ståsted er vidt forskjellige ting, er ikke avhengig av hverandre og er i det hele tatt merkelig å dra frem om du ønsker å poengtere at du synes seksuelt mangfold er feil.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (6 minutter siden):

Folk så er for Pride vil gjera born om til transar og prostituerte, og får lønn frå Soros/Xi Jinping.
Akuratt sånn hørast du ut no.

Folk som er for pride er for inkludering og likestilling. 

Det er så enkelt. 

 

Hvilke motiv har de som er mot? 

Religion, god gammeldags homohat eller usikkerhet over egen seksualitet. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Det der gir ingen mening og virker basert på dine egne vrangforestillinger. 

Du tydeliggjør poenget mitt. Takk!

 

At du ikkje ser poenget mitt, er berre fantastisk. Eg tar jo berre tullet du postar og snur da på hovudet, du kjem berre med påstandar om at meiningsmotstandara er onde folk så jobbar for Putin eller er skaphomo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (6 minutter siden):

At du ikkje ser poenget mitt, er berre fantastisk. Eg tar jo berre tullet du postar og snur da på hovudet, du kjem berre med påstandar om at meiningsmotstandara er onde folk så jobbar for Putin eller er skaphomo.

Det er ikke tull. Sier heller ikke at noen er onde. 

Jeg sier hva som er det underliggende motivet for å bruke energi på å være  mot pride. 

Når du så "elegant" snur det på hodet, bommer du totalt. 

Hva skal den kinesiske presidenten ha med dette å gjøre? Har noen påstått at de vil gjøre barn til transer? 

Mine påstander har rot virkeligheten. Du kommer med svada. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Det er ikke tull. Sier heller ikke at noen er onde. 

Jeg sier hva som er det underliggende motivet for å bruke energi på å være i mot pride. 

Når du så "elegant" snur det på hodet, bommer du totalt. 

Hva skal den kinesiske presidenten ha med dette å gjøre? Har noen påstått at de vil gjøre barn til transer?

Mine påstander har rot virkeligheten. Du kommer med svada. 

 

Nei, da er da du ikkje har, du kjem med gamle klisjear, stereotypar, og skumle busemenn. Da finst atheistar så ikkje likar Trump/Putin så ikkje likar pride. Da finst LHB atheista så ikkje likar Trump/Putin, så heller ikkje likar Pride.
Og jo, du postar tull.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (43 minutter siden):

gitt at personen mangler evnen til å hindre at sine egne meninger kolliderer med intensjonen hos instutisjonen hvor hen jobber.

<spydig>
Gitt at personer truer kunder med våpen så er jeg imot at personer som stemmer Rødt skal få jobbe i Norge. Men det gjelder egentlig også hvis de stemmer Frp. Eller Krf. Eller noe annet?
</spydig>

Sitat

Jeg forstår at du ønsker å peke på en hyklersk intoleranse hos venstresiden her, men det å tro på fks. arbeidereide produksjonsmidler er overhodet ikke sammenlignbart med å fks. benekte holocaust

Utgangspunktet som du svarte på var vel formulert som en «Trump-velger». Hvorvidt denne Lysglimt er en god Norsk analogi må stå på din regning.

Hvis vi bruker Norske velgere som en normaliserings-faktor så er vel en Rødt-velger mer ytterliggående enn en Frp-velger:

https://www.abcnyheter.no/amp/nyheter/norge/2022/06/11/195851197/ny-sp-nedtur-i-meningsmaling-halvert-siden-valget

Sitat

Man søker gjerne arbeidere man føler man kan stole på, som er rasjonelle og oppegående, hva det innebærer er selvsagt helt opp til arbeidsgiveren, men de færreste synes det er så attraktivt med aktive konspirasjonsteoretikere o.l.

Det er ofte mer behagelig å jobbe sammen med noen som ligner seg selv. I noen sammenhenger så tror jeg også at det er mer effektivt - man får lettere tillit og slipper å forklare like mye.

Jeg fatter ikke hvordan noen i 2022 kan tenke at det er en bra ting om staten overtar produksjonsmidlene. Eller at verdens ende er nær hvor vi alle vil få tildelt vår endelige straff. Jeg registrerer likevel at slike finnes, og at noen av dem som tenker slik er flinke fagfolk. Så lenge de kan gjøre jobben godt så ønsker jeg dem velkommen.

-k

Lenke til kommentar
Gangleri skrev (15 minutter siden):

Nei, da er da du ikkje har, du kjem med gamle klisjear, stereotypar, og skumle busemenn. Da finst atheistar så ikkje likar Trump/Putin så ikkje likar pride. Da finst LHB atheista så ikkje likar Trump/Putin, så heller ikkje likar Pride.
Og jo, du postar tull.

På lik linje som at de som er for pride ikke nødvendigvis skal innføre en ideologi (hvor kom denne definisjonen fra, mon tro)  som forstyrrer barns seksualitet og som bringer politikk inn i skolen...

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

På lik linje som at de som er for pride ikke nødvendigvis skal innføre ideologi som forstyrrer barns seksualitet og som bringer politikk inn i skolen...

 

 

 

Ok, så eg antar at du skjønne no kor teit da er å stempla motstandarane av pride; så skaphomoar eller andre ting?

Lenke til kommentar
Gangleri skrev (13 minutter siden):

Ok, så eg antar at du skjønne no kor teit da er å stempla motstandarane av pride; så skaphomoar eller andre ting?

Nei. Synes absolutt ikke det er teit  men jeg skal moderere meg litt. 

Det stemmer i de fleste tilfeller blant de som høyest ytrer sin misnøye mot pride.

 

Vedrørende skaphomoer, da den eldre garde. 

Er det noe man misliker hos seg selv er det kort vei før man begynner å mislike andre du identifiserer deg med. 

Med tanke på at homofili var forbudt i Norge til ganske nylig, er det nok en god del eldre skaphomofile som er oppvokst med at det de føler er galt, og dermed høylytt ytrer misnøye mot homofile for å distansere seg fra egen seksualitet. 

Ellers er de som regel konservative religiøse. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dessverre er det blitt status blant lederne og de rike i samfunnet å vise sin støtte til de som ønsker å ha seg med det samme kjønn. Jeg forstår ikke helt logikken her, men slik er det uansett. Jeg prøver å holde meg unda slike debatter, siden jeg ikke har noen interesse av tema og tenker det bare er tullete.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 minutter siden):

På lik linje som at de som er for pride ikke nødvendigvis skal innføre en ideologi (hvor kom denne definisjonen fra, mon tro)  som forstyrrer barns seksualitet og som bringer politikk inn i skolen...

Du er enten heterofil eller "politisk". Du er enten hankjønn eller "politisk". Du er enten hvit eller "politisk". Heterofili er ikke seksuelt, bare homofili. Og det er bare hjernevasking og indoktrinering når man fremmer verdier som aksept og likeverd. Ikke tradisjonelle familieverdier.

En annen ting jeg ser går igjen er; "jammen, LGBTQ+-folket er jo likestilte og har rettigheter her. Da trenger vi jo ikke Pride?" To ting til det:

1. Selv om vi har oppnådd nogenlunde likestilling her til lands, Er det fremdeles mange steder i verden som henger igjen. Ved å fortsette å fremme disse verdiene, kan vi fungere som et slags fyrtårn og inspirasjon for andre steder til å komme seg videre.

2. Ingen kamp er vunnet for alltid. Det finnes alltid folk som vil skru tiden tilbake da "tøffe heterofile menn rulet, og alle andre kjente sin plass". Det finnes slike i Norge også, desverre. Og du kan vedde på at noen av de er anti-choisers.

Vet dere hva som skjer med land med abortforbud, foressten? Det fjerner ikke abort, det fjerner bare trygg abort. Det blir større sjanse for at kvinner dør. En annen virkning vil være at voldtekter vil øke. Kvinner og tenåringsjenter vil jo ikke tørre å anmelde voldtekter hvis det innebærer at de blir tvunget til å gjennomgå hele graviditeten. Og da blir det jo fritt frem for voldtektsmenn. Jeg bare nevner det ettersom mange tydeligvis er så opptatt av barns vel og ve i denne debatten. Da bør de vel tenke på hva slags verden de vil barna skal vokse opp i. Spesielt døtrene deres.

Derfor er kampen for likestilling aldri 100% vunnet, uansett hvor bra ting tilsynelatende ser ut. Å ha muligheten til å feire pride handler ikke bare om rettighetene til LGBTQ+personer. Det handler om rettighetene til oss alle.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 minutter siden):

Derfor er kampen for likestilling aldri 100% vunnet, uansett hvor bra ting tilsynelatende ser ut. Å ha muligheten til å feire pride handler ikke bare om rettighetene til LGBTQ+personer. Det handler om rettighetene til oss alle.

Hva er poenget med å feire at en enten har en fysiologisk uvanlighet eller er psykologisk opplært/påvirket til å like det samme kjønn seksuelt? Jeg forstår det ikke. Jeg er en uvanlig mann, burde jeg gå ut i gatene og feire disse spesielle aspektene med meg selv? Jeg hadde selvfølgelig likt det, men det er ikke andre interessert i. Så jeg forholder meg til det.

Endret av jacobandersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...