Gå til innhold

Bankinnskudd


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med bankinnskudd. Har hørt at man må skatte av beløpet man setter inn om det er mer enn X amount. Noen som vet og kan komme med noen eksempler?! Er det forskjell fra bank til bank eller likt over hele linja? Takk for svar på et spørsmål jeg i en perfekt verden aldri hadde behøvd å stille...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt det er skattepliktig er avhengig av hvor pengene kommer fra, ikke hvilke form du har dem i.

41 minutes ago, Gjest Baardsen said:

Takk for svar på et spørsmål jeg i en perfekt verden aldri hadde behøvd å stille...

Hvis du med det mener at du trenger hjelp til å hvitvaske et større kontantbeløp så bør du kanskje bare be om å få tråden slettet med en gang...

Lenke til kommentar

Du kan sette inn så mye du vil uten å skatte av det men alle beløp over 10k blir rapportert. Ikke at skattemyndighetene bryr seg veldig men det kan bli spm om beløpet er over millionen feks. Banken vil også trolig ta en ekstra titt i hht hvitvaskingsloven. Om du ikke klarer å forklare banken hvor pengene kommer fra så vil de nekte deg innskuddet.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, MailMan13 said:

Hvorvidt det er skattepliktig er avhengig av hvor pengene kommer fra, ikke hvilke form du har dem i.

Hvis du med det mener at du trenger hjelp til å hvitvaske et større kontantbeløp så bør du kanskje bare be om å få tråden slettet med en gang...

Det ble faktisk en aldri så liten hvitvask på meg i dag, men alle sporene forsvant dessverre ikke så må nok gjøre et forsøk til senere i dag. Nå ble det å bruke flekkfjerner fra...ja den rosa de selger i butikken med så god lukt. Vanish? Pengene kommer fra sparegrisen min, så det så.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (1 time siden):

Hadde det vært perfekt om myndighetene ikke hadde mekanismer for å oppdage hvitvasking? Pussig påstand.

Er man skyldig eller uskyldig innntil det motsatte er bevist? Skal man gå rundt å være redd for å bli mistenkt for hvitvasking om man ønsker å gjøre et større innskudd i banken eller føle seg vel med sine egne opptjente penger uten at noen ser rart på deg?

Lenke til kommentar
Bruno Banzai skrev (15 timer siden):

Er man skyldig eller uskyldig innntil det motsatte er bevist? Skal man gå rundt å være redd for å bli mistenkt for hvitvasking om man ønsker å gjøre et større innskudd i banken eller føle seg vel med sine egne opptjente penger uten at noen ser rart på deg?

Hvis man føler seg vel med sine opptjente penger så er det heller ikke noe problem å dokumentere at de er tjent og skattet av på ærlig og redelig vis, så det å sette dem inn i banken er da bare en formalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...