Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (36 minutter siden):

Å forholde seg helt normalt til at kjønnsidentitet er en ting som eksisterer i virkeligheten er ikke "å lyve".

Når kjønnsidentiteten din ikkje stemmer med verkligheiten, og du kreve at folk skal sei usanne ting får at du skal føla deg betre, så får du andre til å lyga.
Eg seie ikkje til stygge folk at dei er fine, eg kaller heller ikkje menn kvinner, eller kvinner menn med mindre eg tenke å fornærma dei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (17 minutter siden):

Når kjønnsidentiteten din ikkje stemmer med verkligheiten, og du kreve at folk skal sei usanne ting får at du skal føla deg betre, så får du andre til å lyga.
Eg seie ikkje til stygge folk at dei er fine, eg kaller heller ikkje menn kvinner, eller kvinner menn med mindre eg tenke å fornærma dei.

Det samme gjelder kallenavn?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Å forholde seg helt normalt til at kjønnsidentitet er en ting som eksisterer i virkeligheten er ikke "å lyve".

Vet ikke hva ordene hun/kvinne betyr for deg, men for meg betyr det en person som er hunkjønn. Det spiller ingen rolle hvilke klær de har på seg eller hva de føler på innsiden. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Du ignorer de som foretrekker deres egne kallenvavn fordi du vil ikke lyve.

No kan du kan ikkje gje deg egne kallenamn, då er da ikkje kallenamn, men namnabytte. Brukarnamn og generelle psuedonym er ein anna sak, då ein ikkje kjenne namnet på folka bak falsk-namne.
Men ja, spesielt dei så gjer seg sjølve egne "kallenamn", kallar ikkje Bob-Connie får Mr. Handsome når eg møtar han på butikken.

Lenke til kommentar
Gangleri skrev (4 minutter siden):

No kan du kan ikkje gje deg egne kallenamn, då er da ikkje kallenamn, men namnabytte. Brukarnamn og generelle psuedonym er ein anna sak, då ein ikkje kjenne namnet på folka bak falsk-namne.
Men ja, spesielt dei så gjer seg sjølve egne "kallenamn", kallar ikkje Bob-Connie får Mr. Handsome når eg møtar han på butikken.

Hvordan kallenavnet ble etablert er irrelevante.  Benekter du å bruke noens kallenavnet som de forektrekker fordi det er et løgn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Du svarer ikke spørsmålet.

Noen gir deg et kallenavn. Du er glad i det og alle rundt deg kaller du deg det unntatt Gangleri fordi da blir det et løgn?

 

 

Har gjort da klart for ein time sia at eg kun brukar kallenamn når eg skal fornærma folk, ka e da du ikkje forstår?
Eg drite i om du vil bli kalla Øl-Ola fordi du er glad i øl, eg seie berre Ola.

Lenke til kommentar
Gangleri skrev (1 time siden):

Har gjort da klart for ein time sia at eg kun brukar kallenamn når eg skal fornærma folk, ka e da du ikkje forstår?
Eg drite i om du vil bli kalla Øl-Ola fordi du er glad i øl, eg seie berre Ola.

Got it, du kaller aldri John for Johnny selv om John foretrekker navnet Johnny.  Du vill aldri vise respekt for Johnny og hans ønsker når det gjelder navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (29 minutter siden):

Som sagt- Johnny får ingen respekt fra deg. De fleste jeg kjenner respekterer navnet vedkommende ønsker.

Ok? Så får John bytta namn då, eg har ikkje tenkt å nekta han.
Kor mykje respekt eg vise til folk er mitt problem, eg skjønnar ikkje koffor du har hengt deg opp i John og latskapen hans.

Lenke til kommentar

Altså, når Kjønnsinkongruens er en medisinsk diagnose, vil det ikke være løgn-aktig å vise hensyn til dette.
Dersom personen ønsker å bli titulert etter sin kjønnsidentitetsopplevelse, kan dette selvsagt være vanskelig å vite på forhånd, da man er vant til at menneskers biologiske kjønn, og deres kjønnsidentitet samsvarer.
Men hvis personen gjør deg oppmerksom på deres kjønnsidentitet og foretrekker at den er mer definerende enn biologisk kjønn for å gi en beskrivelse personen er komfortabel med, er det da fullstendig bagatellmessig å vise hensyn til dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (18 timer siden):

Ok? Så får John bytta namn då, eg har ikkje tenkt å nekta han.
Kor mykje respekt eg vise til folk er mitt problem, eg skjønnar ikkje koffor du har hengt deg opp i John og latskapen hans.

De fleste krever ikke dokumentasjon at en har byttet navn til å kalle dem navnet de foretrekker, det er bare typisk høflighet å gjøre det.  John kan bli Johnny, Tomas blir Tommy , Frederik blir Fred uten problemer fordi det er hva vedkommende ønsker.  Du må akseptere at det du gjør er rart og ikke er typisk å kreve dokumentasjon fordi John foretrekker Johnny 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

De fleste krever ikke dokumentasjon at en har byttet navn til å kalle dem navnet de foretrekker, det er bare typisk høflighet å gjøre det.  John kan bli Johnny, Tomas blir Tommy , Frederik blir Fred uten problemer fordi det er hva vedkommende ønsker.  Du må akseptere at det du gjør er rart og ikke er typisk å kreve dokumentasjon fordi John foretrekker Johnny 

Navn er annerledes enn kjønn. Hvis du står foran meg og jeg ikke kjenner deg så er det ikke mulig for meg å vite hva du heter. 

Men hvis du står foran meg, selv om jeg ikke kjenner deg kan jeg vite hvilket kjønn du er siden kjønn beskriver observerbare karakteristikker rundt ved din person, i motsetning til navn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...