Gå til innhold

Spam email eller ..


xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

Det er ingen som donerer per epost til tilfeldige personer. La det ligge.

Jeg sendte faktisk neste 1000 brev til utenlandske rike for få år siden bla til denne personen. For donasjon til meg /  prosjekt. Fikk ikke napp. 

Men har generelt fått mye spam og forsøk på svindel. Regner med det er svindel. 

Lenke til kommentar
xrays skrev (1 time siden):

Jeg sendte faktisk neste 1000 brev til utenlandske rike for få år siden bla til denne personen. For donasjon til meg /  prosjekt. Fikk ikke napp. 

Men har generelt fått mye spam og forsøk på svindel. Regner med det er svindel. 

Gjør det enkelt, legg ved paypal link og se om det kommer inn penger på konto.

Lenke til kommentar

Lag en paypal, gi dem linken, og se hva som skjer. Skjer ingenting, vel, da vet du det. Begynner de å kontakte deg for masse unødvendig fjas istedet for å bare sende, vet du at det er scam. Får du pengene rett på paypal, så var det i orden da.

Eneste måten å finne det ut på. Ikke begynn å oppgi masse private kontodetaljer til eventuelle svindlere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
xrays skrev (2 timer siden):

Jeg sendte faktisk neste 1000 brev til utenlandske..
Men har generelt fått mye spam og forsøk på svindel. Regner med det er svindel. 

Det finnes nok ikke en eneste som gir DEG penger. Bare glem det, dette er spam.
Og; IKKE følg rådene over her om PayPal og det å svare. Svarer du så kan du regne med minst 10 ganger så mye spam i retur.
Blokker avsender og glem det hele. Hvis det finnes NOEN som har penger å gi deg så må du forvente at du blir kontaktet av et advokatkontor her i landet på oppdrag fra de med mye penger... 

Lenke til kommentar
xrays skrev (14 timer siden):

Jeg kunne trenge hjelp til få sett på en overbevisende email om donasjon jeg fikk.

Hvem er det jeg kan snakke med som kan se på dette og innholdet i emailen?

Du kan uansett sjekke den såkalte headeren i mailen, da kan du blant annet se litt mer om avsender er den h*n gir seg ut for. Se eks. denne siden for info om hvordan hente ut headeren i ulike mailklienter.

Sitat

the email header is a log of an email’s technical details that both the sender and recipient can see, though it can’t be as easily viewed as the email body. It contains information that gives readers details in regards to the sender, receiver, and the message. This includes any email addresses that are involved in the conversation, the servers the email passed through while being sent, and more.

Kilde

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...