Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hodetelefoner uten propper


Anbefalte innlegg

Hei. 

Ørene mine kan ikke fordra propper. Så jeg ønsker noen trådløse hodetelefoner uten propper til styrketrening. Altså heller ikke heldekkende hodetelefoner med klaffer.

Er det noe spesielt navn på hodetelefoner uten propper?

Etter endel leting har jeg funnet 2 stk.

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/sudio-nio-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-sand/220399

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/apple-airpods-2019-tradlose-hodetelefoner-med-etui/26172?scid=SEM6282&gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnmPAjDmiqEJ7es68yYypq73Kj1sdtzqW7JJPV4SbxWlKJRxjY5_zeEaArEnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Vet dere om flere av samme type som jeg har funnet her og eventuelt noen anbefalinger?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (17 minutter siden):

Synes problemet med denne type er at de ikke sitter særlig godt fast i øret og lett faller ut. Setter en dem i silikonkapsler som sitter bedre i øret så de bedre.

https://www.kjell.com/no/varemerker/roxcore/lyd-og-bilde/hodetelefoner-og-hodesett/tilbehor-for-hodetelefoner-og-hodesett/roxcore-orekroker-for-airpods-3-pk.-p23756

Problemet er mer at jeg får av en eller annen grunn vondt i det ene øret etter en tids bruk med propper, samt at de faller ut etter en kort stund når jeg trener styrke

Lenke til kommentar
37 minutes ago, ltdata said:

Problemet er mer at jeg får av en eller annen grunn vondt i det ene øret etter en tids bruk med propper, samt at de faller ut etter en kort stund når jeg trener styrke

Du trenger jo ikke bruke vanlige propper hvis du bruker de du har plukket ut og setter på ekstra silikonhylser som gjør at de sitter bedre.

Lenke til kommentar
Sampson skrev (58 minutter siden):

Har både iPhone og Android med airpods, fungerer helt topp. Om du savner batteriindikator kan du sjekke AssistantTrigger på Gstore.

Samme her. Litt irriterende å ikke få endret knappefunksjon uten å ha iPhone også siden jeg innimellom vekslet funksjon alt etter hva jeg holdt på med. Og savner batteri status. Om jeg hadde android telefon ville jeg nok heller kjøpt noen som hadde full funksjonalitet mot telefon som f. Eks Samsung sine "egg" som ikke har propper og har full støtte mot android.

Lenke til kommentar
1 minute ago, ltdata said:

Ok,.så disse silikon hylsene er mer snille mot øregangen?

Alt kommer jo an på anatomien i øret, men om du har høvelig normale øreganger og ytterøre så vil jeg anta at de fungerer etter hensikten og lager bedre feste uten at det blir noe nevneverdig ukomfortabelt. Mine kan jeg i alle fall bruke i timesvis uten at det er noe plagsomt.

Lenke til kommentar
vidor skrev (På 15.5.2022 den 14.16):

Alt kommer jo an på anatomien i øret, men om du har høvelig normale øreganger og ytterøre så vil jeg anta at de fungerer etter hensikten og lager bedre feste uten at det blir noe nevneverdig ukomfortabelt. Mine kan jeg i alle fall bruke i timesvis uten at det er noe plagsomt.

De du linket til er faktisk propper som går inn i selve øregangen? Men de er av silikon så de er mer komfortable enn det som vanligvis følger med som propper?

Er det du mener er bedre er disse "vingene" som gjør at proppene sitter bedre fast i øret?

Lenke til kommentar
vidor skrev (18 minutter siden):

Er vel en kombinasjon av at silikonen ikke er så glatt som hardplasten er, slik at det sitter mer p.g.a det i tillegg til at det at det får mer feste og blir holdt mer på plass p.g.a utstikkeren som passer anatomisk i øret.

Sorry at jeg maser men ønsker å få klarhet.

Vanligvis er propper til hodetelefoner av hardplast og ikke silikon? Silikon er bedre?

Dette kan altså settes på f.eks apple airpods første versjon (uten propper)? 

Dette for at de skal sitte bedre. Antar at du mener at silikonen vil være mer skånsomt for øregangen min? Jeg har altså alltid fått vondt i øret av propper. Vet ikke om jeg har brukt hardplast propper eller silikonpropper.

Lenke til kommentar

Silikon er mye mer myk og mindre glatt enn hardplast som lettere sklir ut av øret. Jeg bruker dem på første designet av de medfølgende Apple-proppene som ligner veldig designmessig på Airpods (og som derfor sikkert passer de samme silikonhylsene)

Kan ikke garantere at de vil oppleves mer skånsomt for deg, men de aller fleste opplever det vel som bedre. De er såpass tynne så om proppene passer høvelig greit i utgangspunktet så blir de ikke så mye større med silikonhylsene. Produktet er i alle fall sånn jeg vurderer det verdt prisen i forhold til nytteverdi. Det kommer tre ulike utgaver i den pakken jeg snakker om så en av de passer vel godt nok.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (20 timer siden):

Silikon er mye mer myk og mindre glatt enn hardplast som lettere sklir ut av øret. Jeg bruker dem på første designet av de medfølgende Apple-proppene som ligner veldig designmessig på Airpods (og som derfor sikkert passer de samme silikonhylsene)

Kan ikke garantere at de vil oppleves mer skånsomt for deg, men de aller fleste opplever det vel som bedre. De er såpass tynne så om proppene passer høvelig greit i utgangspunktet så blir de ikke så mye større med silikonhylsene. Produktet er i alle fall sånn jeg vurderer det verdt prisen i forhold til nytteverdi. Det kommer tre ulike utgaver i den pakken jeg snakker om så en av de passer vel godt nok.

Så disse silikon hylsene passer til disse?

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/apple-airpods-2019-tradlose-hodetelefoner-med-etui/26172?scid=SEM6282&gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnmPAjDmiqEJ7es68yYypq73Kj1sdtzqW7JJPV4SbxWlKJRxjY5_zeEaArEnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

I verste fall kan jeg leve med at de sitter litt løst når jeg trener styrke. ( Hvis de silikonhylsene ikke passer)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...