Gå til innhold

Kvalitets torx T6 bits?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Biltema er greit nok på bits. De er nøyaktige på bitsutformingen. Hardheten er ganske hard, men om du holder bits skjevt i skruehode så vil du nok slite ut det meste.

Jeg har kjøpt bits fra NPC verktøy og må si at det ikke er særlig mer slitesterkt enn Biltema sine. Det kommer an på hvor skjevt du holder bits og hvor mye du driver å overtrekker med batteridrillen.

Når man skrur i mye skruer så er det naturlig at man holder skjevt nå og da. Er ikke helt til å unngå uten å bruke for mye tid. Kjøp bokser med bits fra Biltema til en billig penge så har du noe å slite ut. Har brukt mye av de bitsene fra Biltema som er vedlagt skrueboksene. De er mer enn gode nok de også.

Jeg vil si at Würth tar ågerpris av privatpersoner, som naturligvis ikke har rabattavtaler.

Går mest i T20 og T25 fra Biltema på det jeg bruker av skruer i heimen. Så da er det altså den størrelsen jeg har mest erfaring med om Biltema sine.

Biltema har også en del helt ok håndverktøy. Men visse kutteredskaper som avbiter og sånt kan ha skjevheter i sliping. Virker litt asia-produsert rett og slett. Så på noe av håndverktøyet så kan det være at du finner favoritter fra andre steder. Men, jøsses det er mye veldig ok håndverktøy hos Biltema. Bor kjøper jeg omtrent kun fra Biltema og der er jeg litt kresen når jeg leter. De har en høy nøyaktighet på egg (skjærene) på bor. Det er jo HSS (high speed steel) fra Biltema også. Regner med at det er en litt krevende produksjonsprosess for HSS.

Husker de solgte mange bits på plastikkrukker med skrulokk. Men den tiden er kanskje forbi? Når jeg søker får jeg opp maks 10 bits i en pakke:

https://www.biltema.no/en-no/tools/hand-tools/bits/torx-bits/torx-bits-t20-10-parts-2000047661

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...