Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med ereksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det som omtales av bivirkninger så virker det ikke så veldig sannsynlig, men det en ser der er nok bare overflaten av den globale bivirkningsprofilen. Hvordan folk reagerer på denne belastningen er individuelt og avhengig av status i kroppen. En kan jo få en forbigående generell uvelhetsfølelse som normalt nedsetter lysten mens kroppen normaliserer seg, men at man skal slite med generell ED (erectile dysfunction) etter dette virker noe spesielt i din alder. Det kan jo sånn sett være relatert til endrede hormonelle forhold i kroppen som kan ha med vaksinen å gjøre, men da burde du vel også merket det på flere andre hormonelle ting. Det at dette skjer såpass akutt er det som gjør problemet noe spesielt.

Du får søke litt på dette og se om du finner noe mer inngående om innrapporterte bivirkninger på egenhånd. Ellers kan det jo komme noen flere innlegg i tråden.

Lenke til kommentar

Vel, hvis du ikke opplever noen endringer knyttet til morgenereksjon så kan man antakelig utelukke fysiologiske ting. Så lenge den biten fungerer som den har gjort så er det fysiske på plass.

Du er 24 år, og dermed helt på tampen av ungdoms-prestasjonene på det området. Det er helt normalt at ereksjon og tenning ikke alltid henger sammen, og det blir mer og mer vanlig jo eldre du blir. Greia med det er at det fort blir en mental greie, så hvis du som ungstut har vært vant til å kunne reise flaggstanga på kommando så vil første gang du ikke får det til bli en mental greie som du henger deg opp i, og det vil forsterke problemet.

Mitt råd: slapp av, chill, dette går seg til. Mesteparten av livet ditt kommer den greia der til å ikke alltid ville samarbeide helt, det er bare å venne seg til.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tenker at tidsperspektivet er ganske viktig her, du har ikke skrevet noe om hvor lang tid det er snakk om.

Er det snakk om 2-3 dager, noen uker eller måneder?

Du har aldri hatt problemer før vaksinen ble tatt og problemet oppstod rett etter?

Endret av Avero
Lenke til kommentar

Jeg begynte plutselig å slite i slutten av 30-årene så jeg skjønner at dette kan oppleves svært traumatisk.

Du er 24 år, tar ingen medisiner utenom for allergi, og er ellers i god fysisk form?

De vanligste årsakene til ereksjonssvikt er gjerne ting som kommer med alder. Diabetes, hypertensjon, kardiovaskulære blokkasjer, og andre systemiske årsaker. Ikke hos unge menn dog. Da er det vanligere at det er psykisk eller fysisk traume. Du har ikke hatt noen episoder du har opplevd som smertefulle? Ryggproblemer?

For meg var det nevrologisk, på grunn av et fysisk traume, og jeg opplevde det i tillegg som en sterk psykisk knekk i etterkant. Jeg var nesten helt impotent i flere måneder og det gikk litt frem og tilbake. Imidlertid kom nye kjæresten på besøk fra Japan forleden, og vi hadde oss 71 ganger på 18 dager 😄 Nerd som jeg er, så telte jeg, nettopp fordi jeg de siste årene har vært bekymret for evnen. Det jeg har er egentlig "worst case scenario", altså nevrologisk, fordi det ikke er like lett å reversere. Men jeg har klart å trene opp ryggen til et punkt hvor ting fungerer igjen. Det finnes altså absolutt håp for oss alle, uansett årsak :)

Men som 24 åring med idiopatisk ereksjonssvikt er det på tide å gå til fastlegen. Ikke vær redd eller flau, dette er noe de handskes med hver eneste dag. Ereksjonssvikt er tidvis normalt og forbigående for de fleste. Selv meg som alltid har hatt kraftig libido. Ikke la legen avfeie det uten videre som psykisk dog. Når du er 24 og frisk så vil mange nemlig gjøre det. Lykke til!

Lenke til kommentar

Tar ingen medisiner og holder meg i god form som jeg pleier

On 5/1/2022 at 7:13 PM, Outlier616 said:

Jeg begynte plutselig å slite i slutten av 30-årene så jeg skjønner at dette kan oppleves svært traumatisk.

Du er 24 år, tar ingen medisiner utenom for allergi, og er ellers i god fysisk form?

De vanligste årsakene til ereksjonssvikt er gjerne ting som kommer med alder. Diabetes, hypertensjon, kardiovaskulære blokkasjer, og andre systemiske årsaker. Ikke hos unge menn dog. Da er det vanligere at det er psykisk eller fysisk traume. Du har ikke hatt noen episoder du har opplevd som smertefulle? Ryggproblemer?

For meg var det nevrologisk, på grunn av et fysisk traume, og jeg opplevde det i tillegg som en sterk psykisk knekk i etterkant. Jeg var nesten helt impotent i flere måneder og det gikk litt frem og tilbake. Imidlertid kom nye kjæresten på besøk fra Japan forleden, og vi hadde oss 71 ganger på 18 dager 😄 Nerd som jeg er, så telte jeg, nettopp fordi jeg de siste årene har vært bekymret for evnen. Det jeg har er egentlig "worst case scenario", altså nevrologisk, fordi det ikke er like lett å reversere. Men jeg har klart å trene opp ryggen til et punkt hvor ting fungerer igjen. Det finnes altså absolutt håp for oss alle, uansett årsak :)

Men som 24 åring med idiopatisk ereksjonssvikt er det på tide å gå til fastlegen. Ikke vær redd eller flau, dette er noe de handskes med hver eneste dag. Ereksjonssvikt er tidvis normalt og forbigående for de fleste. Selv meg som alltid har hatt kraftig libido. Ikke la legen avfeie det uten videre som psykisk dog. Når du er 24 og frisk så vil mange nemlig gjøre det. Lykke til!

Trente du deg opp hjemme med øvelser eller?

Lenke til kommentar

Både og. Jeg gikk ned i vekt og trente opp rygg både hjemme og på SATS. Men det virker tvilsomt om det er problemet ditt om du ikke har hatt ryggsmerter. Ereksjonssvikt er gjerne et tegn på noe større, og det kan være katastrofalt for helsen din, så det er viktig at du tar en tur til legen.

Lenke til kommentar

Fikk problemer med snoppen når jeg var like gammel som deg, for min del var det fordi jeg bevegde meg for lite, så testosteron produksjonen gikk ned. Da funka ikke utstyret ordentlig før jeg hadde vært mer aktiv i mange uker.

sjekka nivået hos legen, og selv om jeg var innafor normalen så var utstyret slapt og funka nesten ikke. Sjekka nivået når utstyret begynte å funke som normalt, og da var testo mye høyere enn det var når utstyret var slapt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...