Gå til innhold

AMD Zen 4 7000 serie.


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
45 minutes ago, JarleGutt said:

De er nå listet opp hos Komplett, men IKKE på lager

Men er feil info på de, står 8 cores :)

Ikke så feilaktig det når det i stor grad er 8 man kan bruke. :p Kanskje de ønsker å komme sinte kunder i forkjøpet. "Dere påstod 16 kjerner og så får jeg bare bruke 8 uten at ytelsen går i vasken."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Fikk email fra AMD ang x3d lansering. I Norge er det Komplett og https://sharkgaming.no/ som blir listet opp, Proshop feks er ikke med på lista.

https://www.amd.com/en/where-to-buy/ryzen-series-processors?utm_source=pardot&utm_content=&utm_campaign=2023-02-28-gaming-AMD-Ryzen9-7950X3D-available-en-email&utm_medium=email&utm_term=btn

Sharkgaming, har så vidt sett siten deres før, man aner ingen ting om de....

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (1 time siden):

Fikk email fra AMD ang x3d lansering. I Norge er det Komplett og https://sharkgaming.no/ som blir listet opp, Proshop feks er ikke med på lista.

https://www.amd.com/en/where-to-buy/ryzen-series-processors?utm_source=pardot&utm_content=&utm_campaign=2023-02-28-gaming-AMD-Ryzen9-7950X3D-available-en-email&utm_medium=email&utm_term=btn

Sharkgaming, har så vidt sett siten deres før, man aner ingen ting om de....

Ingen Ryzen 7 7800X3D? 

Lenke til kommentar

7900X3D virker meningsløs. 6 kjerner med V-cache faller mellom to stoler når man har et rimeligere og et dyrerer alternativ med 8 kjerner med cahce. Hvor mange betaler ikke de siste 1400 kr for 7950X3D eller venter en drøy måned på rimeligere 7800X3D.

Satser AMD på at folk ikke setter seg inn i saken eller har de defekte CCDs å dumpe?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Satser AMD på at folk ikke setter seg inn i saken eller har de defekte CCDs å dumpe?

Selvfølgelig sistnevnte. Noe må de gjøre med CCDs som ikke har 8 fungerende kjerner. Burde vel heller spart de til en 7600x3D til 299-349 USD i fremtiden, men hvorfor gjøre det når du kan prøve 599 for 7900x3D 😜

Lenke til kommentar

Jeg synes 7900X3D til 7590 kr er tullete og en ledende butikk vil ha hele 7690kr. Da er det ikke lang vei opp. Egentlig er 7950X3D tullete også i alle fall til det blir bekreftet at det fungerer i praksis og ikke bare i teorien elller i praksis i et begrenset testmiljø. Jeg greier å se mening med 7950X3D, så mye at jeg la inn ei bestilling. 7900X3D hinter nesten til at de mener at folk har for mye penger og for lite vett.

Vil du ha en Ferrari med 8 sylindre til 5 millioner eller vil du ha denne hvor 2 sylindre på pussig vis forsvant for 4,2 millioner? Det er sikkert ikke bruk for de to som forsvant altså, bare å kjøpe det. 

Nå kan det tenkes at det viser seg at spill kjører greit på 6-kjerner, men det virker likevel som et underlig produkt. 13700K gir mer mening siden den har like mange  P-kjerner som toppmodellen.

Det jeg har hørt til nå er relativt lik ytelse i en rekke spill mellom 7950X3D og 7900X3D men oppunder 10% forskjell i Assassin's Creeed Valhalla i favør av 7950X3D. Muligens 3-5% forskjell i RDR2 og Watch Dogs Legion. Ta dette med ei klype salt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Jeg synes 7900X3D til 7590 kr er tullete og en ledende butikk vil ha hele 7690kr. Da er det ikke lang vei opp. Egentlig er 7950X3D tullete også i alle fall til det blir bekreftet at det fungerer i praksis og ikke bare i teorien elller i praksis i et begrenset testmiljø. Jeg greier å se mening med 7950X3D, så mye at jeg la inn ei bestilling. 7900X3D hinter nesten til at de mener at folk har for mye penger og for lite vett.

Vil du ha en Ferrari med 8 sylindre til 5 millioner eller vil du ha denne hvor 2 sylindre på pussig vis forsvant for 4,2 millioner? Det er sikkert ikke bruk for de to som forsvant altså, bare å kjøpe det. 

Nå kan det tenkes at det viser seg at spill kjører greit på 6-kjerner, men det virker likevel som et underlig produkt. 13700K gir mer mening siden den har like mange  P-kjerner som toppmodellen.

Det jeg har hørt til nå er relativt lik ytelse i en rekke spill mellom 7950X3D og 7900X3D men oppunder 10% forskjell i Assassin's Creeed Valhalla i favør av 7950X3D. Muligens 3-5% forskjell i RDR2 og Watch Dogs Legion. Ta dette med ei klype salt.

7900X3D får nok trøbbel i spill som utnytter 8 kjerner godt med mindre de får utnytta sekundær ccd på en eller annen måte. 7800X3D blir nok klart bedre til spill pga noe lavere latency og at du slipper valget mellom 2 ccder.

Lenke til kommentar

Som vanlig kjempegod beskrivelse over hva som er forandret, "SOME BUG FIX" 🤣

ROG CROSSHAIR / STRIX / PROART X670E Series Beta Bios 0923

1) AMD AGESA 1005c RC3
2) some bug fix

ROG CROSSHAIR X670E HERO Beta Bios 0923
ROG-CROSSHAIR-X670E-HERO-ASUS-0923.7z

ROG CROSSHAIR X670E GENE Beta Bios 0923
ROG-CROSSHAIR-X670E-GENE-ASUS-0923.7z

ROG CROSSHAIR X670E EXTREME Beta Bios 0923
ROG-CROSSHAIR-X670E-EXTREME-ASUS-0923.7z

ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI Beta Bios 0923
ROG-STRIX-X670E-A-GAMING-WIFI-ASUS-0923.7z

ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI Beta Bios 0923
ROG-STRIX-X670E-E-GAMING-WIFI-ASUS-0923.7z

ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI Beta Bios 0923
ROG-STRIX-X670E-F-GAMING-WIFI-ASUS-0923.7z

ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI Beta Bios 0923


PROART X670E CREATOR WIFI Beta Bios 0923
ProArt-X670E-CREATOR-WIFI-ASUS-0923.7z

Lenke til kommentar
14 hours ago, JarleGutt said:

Jeg har det fortsatt ikke klart for meg, men jeg er nå trøtt, om man kan feks spille på 3D delen, og den normale delen kan brukes til andre ting samtidig....

Dette er viktig å få svar på, for noen mener bestemt at den delen on IKKE har 3d cache blir 'slått av' når man spiller. Om dette stemmer er dette helt uaktuelt å kjøpe. Jeg vil bruke den andre delen til andre ting SAMTIDIG som jeg spiller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...