Jump to content
Sign in to follow this  
Powertrainer

Tråden om fjellturer

Recommended Posts

Powertrainer skrev (6 minutter siden):

Alt om fotturer i fjellet

Et av mine absolutte favorittemaer. Har planlagt turer i Sierra Nevada-fjellene i Spania i mai, Sveits i starten av juli, de norske fjordene resten av sommeren og Gardasjøen i andre halvdel av september.

OlavEH skrev (35 minutter siden):

Et av mine absolutte favorittemaer. Har planlagt turer i Sierra Nevada-fjellene i Spania i mai, Sveits i starten av juli, de norske fjordene resten av sommeren og Gardasjøen i andre halvdel av september.

Oj d var ikke småtterier, jeg har mere lokale mål som Solvågtinden i saltdal og Pollatindan på kommunegrensen Lurøy/Rana🙂

Har planlagt en 6 dagers fra Dividalen (Målselv) til Tårnetrask i Sverige. Blir i vårparten når vårflommen er ferdig og før innsektene kommer for fullt

Mephisto- skrev (15 timer siden):

Har planlagt en 6 dagers fra Dividalen (Målselv) til Tårnetrask i Sverige. Blir i vårparten når vårflommen er ferdig og før innsektene kommer for fullt

Fint område, blir det noen tindebestigninger på turen?🙂

Powertrainer skrev (15 timer siden):

Oj d var ikke småtterier, jeg har mere lokale mål som Solvågtinden i saltdal og Pollatindan på kommunegrensen Lurøy/Rana🙂

Skulle vært nordafor en tur og gått fjellturer, men blir mest Vestlandet i Norge i år. Sunnmøre og kanskje nedover i Nordfjord. Topper som Lauparen, Horningdalsrokken og noen av toppene rundt Hjørundfjorden står på listen. 

OlavEH skrev (3 minutter siden):

Skulle vært nordafor en tur og gått fjellturer, men blir mest Vestlandet i Norge i år. Sunnmøre og kanskje nedover i Nordfjord. Topper som Lauparen, Horningdalsrokken og noen av toppene rundt Hjørundfjorden står på listen. 

Mange fine topper på vestlandet🙂👍. Har for det meste holdt meg her på helgeland. Hadde en fin tur til Oksskolten i Hemnes for noen år tilbake, uforutsette hendelser gjorde at det ble en ekstra utfordrende tur. Blant annet en kalving lengre opp på breen gjorde at vi mistet nesten alt av sikkerhetsutstyr som seler,tau og isøkser. Heldigvis hadde vi stegjernene i sekkene så vi måtte forsere noen flågraster og krysse breearmen lengre ned der den flatet mere ut.

Nå blir det forhåpentligvis noen treningsturer på hauknestinden, nord&sørrobbetinden, esjeklumpen,granliknabben og storfjellet. Så satser jeg på at jeg får gått pollatindan i sommer.

Fikk endelig gått Pollatindan på fredag, har vært en drøm i årevis. Er desidert en av Norges fineste fjellruter bestående av 5 fjelltopper vakkert lokalisert på helgelandskysten. Toppene er Smaltinden 782m, Breitinden 946m, Tortenviktinden 1027m, Mjølkåtinden 973m & Polltinden 1019m. Startet fra Sila og brukte ca.7,5timer på å bestige toppene, tok meg god tid og returnerte til bilen min i Sila så brukte totalt ca.13timer på turen.

Skulle gjerne ha lagt til noen bilder men det fikk jeg ikke til😮

Edited by Powertrainer
  • Like 1

Da var det bare å finne fram hodelykter å fjellbrodder. Sesongen er på hell for fotturer. Blir nok ingen flere topper på over 1000m før til sommeren igjen. Har heldigvis noen lokale treningsstier som er opptråkket stort sett hele vinteren. Hvis jeg får ånden over meg så blir det nok noen treningsturer til Hauknestinden på 799m, der blir nok halve turen på truger tradisjon tro.

Var riktignok i Oslomarka for halvanen uke siden men var på en av de høyeste toppene som ligger på over 700 meter, Var vått og myrete. 

ilpostino skrev (3 timer siden):

Var riktignok i Oslomarka for halvanen uke siden men var på en av de høyeste toppene som ligger på over 700 meter, Var vått og myrete. 

På Oppkuven? Ja det er høy tregrense der i strøket så kan tenke meg at det blir vått ja.