Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating i distriktene


Gjest d7014...1f4

Anbefalte innlegg

Gjest d7014...1f4

Har nå bodd ganske langt utenfor storbyen i litt over 4 år og ser nå det at og møte noen her ute virker nærmest umulig. og lurer derfor på om det er noen andre her som har lignende erfaringer og hvordan de etter hvert klarte og finne en partner.

i min sosiale sirkel er det eksklusivt menn. i jobb sammenheng er dette også tilfellet. så og møte noen på denne måten kan være veldig vanskelig. utelivet her er også ikke eksisterende da vi har 1 utested og det er ingen som bruker siden ingen her ute har noen vane for dra ut for og drikke og fester heller hjemme hos hverandre i privaten innenfor sinne egne vennegjenger.

nett dating som tinder og lignende er helt håpløst da du har 1 profil om dagen og sveipe, og det er som regel de samme 20 profilene som går på gjengang annenhver uke, med mindre jeg drar opp avstanden helt til 100km ca men jeg tviler på at de inne i byen sitter med 100km avstand selv så dette virker ikke overhodet. får kanskje 3-4 likes i året på tinder så det kan ta lang tid via denne måten. har ikke testet ut andre nett dating sider så veldig mye men dette kommer av at de absolutt skal ha betalt for alt og etter min erfaring med tinder tviler jeg på om dette er verdt på tiden og pengene det koster. er steder som match kanskje noe jeg burde prøve mer eller ikke?

kanskje er det noen kloke hoder som har noen gode råd til hva man kan gjøre eller kanskje har vært borti lignende selv, eller er jeg ganske enkelt dømt til et liv som evig singel? kunne jo tenke meg og møte noen mens jeg fortsatt var i mine yngre dager.

og før noen sier flytt så nei det er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: d7014...1f4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en plass der "alle kjenner alle"? 
Tinder, nettdating og ymse fungerer nok dårlig på mindre plasser. Fordi mange faktisk ikke bruker disse tjenestene, og det er vanskeligere "å få napp" enn i virkeligheten. 
Man må bare være litt på offensiven. Spre ordet i omgangskretsen din at du kunne tenkt deg ei/en kjæreste. Delta på fester og tilsetninger. Gå ut på den lokale bygdepuben (om dere har), gjerne alene. Prat med nye folk (begge kjønn), om løst og fast. Tenk først å fremst at du bare vil spre vingene litt.... Uten at du har dette med dating som første tanke. Plutselig treffer du noen du får sans for, da er det enkelt og greit bare å spørre: "Lyst å ta en kopp kaffe en dag?" - og ta det derfra. 
Man må våge litt. Jeg kjenner mange på bøgda som til og med møter opp på trappa, ringer på... for så å invitere ut. Kun fordi man vet at vedkommende er ledig. Hehe. Og det fungerer (ta med blomster :p) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tinder var ikke oppfunnet den gangen jeg bodde på "bøgda", men andre nettsider fantes jo. Jeg kom i snakk med en del folk der, men om du prøver det samme så må du påregne en del bilkjøring. Det er alltid mye lenger å reise fra byen til distriktene enn motsatt vei, rart det der... 

Husker ikke helt hva disse sidene het, det er så lenge siden. Men er det en som heter "Møteplassen", tro? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1f517...07c

Har bodd på slik liten plass med 1500 stk og tinder funket ikke der. Som deg 1 sveip om dagen. Men Badoo traff jeg lettere folk faktisk selv om jeg måtte kjøre litt lengre for å møtes. Så traff jeg nok mer folk da jeg bodde der enn her jeg bor nå med 25000 og en by med 3-400 000, 30 min unna så slik sett så tror jeg ikke hvor en bor betyr så mye. Men man må jo ha litt flaks..andre muligheten er å ta seg en helg på ett større sted og ha en dating weekend og line opp flere som bor der. Det går an så blir det litt mer effektivt. 

Anonymous poster hash: 1f517...07c

Lenke til kommentar
Gjest d7014...1f4 skrev (På 10.4.2022 den 20.38):

kanskje er det noen kloke hoder som har noen gode råd til hva man kan gjøre eller kanskje har vært borti lignende selv, eller er jeg ganske enkelt dømt til et liv som evig singel? kunne jo tenke meg og møte noen mens jeg fortsatt var i mine yngre dager.

Min erfaring er at nettsider ikke er noe bedre enn apper, og det er ofte de samme menneskene der uansett. 

Prøv å skaff deg et nettverk, gjerne blant mennesker av samme kjønn som deg selv. Nettdating og slike former for sjekking fungerer det, men hvis utvalget er lite, så kan det være lurt å utvide arenaen å møte noen på, hvis du ikke ønsker å ha en kjæreste som bor langt unna. 

Har du noen hobbyer, eller interesser der likesinnede også finner på ting på fritiden, så er dette en glimrende måte å komme i kontakt med noen på, og disse hjemmefestene folka i bygda er på, kan være et sted å møte sin utkårede på, men da må du jo få kommet deg på de festene. 

Lenke til kommentar

Om du har mulighet vil jeg anbefale å abonnere på tinder, happn og match. Da vil din profil øke i synbarhet, spesielt greit da gode damer forsvinner fort på de appene, mens de som venter på prinsen som ikke eksisterer er der år ut. 

Det andre er å oppsøke sosiale situasjoner, feks på treningsstudio vil det være tilfeller hvor ei dame gir deg øyekontakt, om det gjentar seg er det bare å starte kontakt.

Lenke til kommentar
Gjest 1f517...07c
Serpentbane skrev (På 11.4.2022 den 22.38):

Greia er vel å ha en omgangskrets, og omgå folk, som omgås folk, og plutselig dukker det opp en singel dame...

Funker sikkert fjell for de som har en omgangskrets. Ikke sikkert ts har det.

Anonymous poster hash: 1f517...07c

Lenke til kommentar
Gjest 8b0db...d99

Det er ikke uten grunn at det er populært å synge i kor i distriktene uansett hvor lite religiøs eller sangfugl du er.. Spesielt komisk å se alle 50+ menn som begynner i kor etter skilsmissen og så melder seg ut så fort de har funnet seg ny frøken..

Anonymous poster hash: 8b0db...d99

Lenke til kommentar
Gjest 1f517...07c skrev (7 timer siden):

Funker sikkert fjell for de som har en omgangskrets. Ikke sikkert ts har det.

Anonymous poster hash: 1f517...07c

Nei, men det kan likevel være nyttig å legge energi i å skaffe seg det, fremfor å legge all energien i å finne en kjæreste. 

 Omgangskretser er en fin måte å finne kjærester i. 

 

Lenke til kommentar
Gjest 8b0db...d99 skrev (11 timer siden):

Det er ikke uten grunn at det er populært å synge i kor i distriktene uansett hvor lite religiøs eller sangfugl du er.. Spesielt komisk å se alle 50+ menn som begynner i kor etter skilsmissen og så melder seg ut så fort de har funnet seg ny frøken..

Anonymous poster hash: 8b0db...d99

Dansekurs og dansefestivaler er også svært populært. 
Ser mange prater om apper og styr her inne. Trist at så mange kun ser på det som "eneste" vei til ny partner.
Noen ganger er det så enkelt som å sette seg på den lokale puben og ta seg en øl - og sette blikket litt utover.

Eller; gjør noe så elegant som å putte en annonse i bygdebladet. ^^ hehe.... 
Eller enda bedre. Lapp i butikken. Med bilde. 😁
 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (18 timer siden):

Dansekurs og dansefestivaler er også svært populært. 

Ja, kan være et reelt problem at det ikke er nok jenter/damer på mange mils avstand. Flere har derfor arrangert ungkarsfestivaler. (litt flaut å se denne videoen på jobb, enkelte steder i videoen kan være uegnede for det).

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...