Gå til innhold

Pakke fra utlandet - Forstår ikke Posten.


Anbefalte innlegg

Hei

Lang historie kort;

Venter en pakke fra utlandet, sendt fra nevnt utland for ca. 7 dager siden, altså pakken har forlatt avsenderlandet.

Via sporing, forøvrig på Posten/Bring sine hjemmesider og i App, får jeg følgene beskjed, sitat: «Sendingen er sendt fra avsenderland. Tirsdag 29. Mars 07:37 - OSLO LETTER CENTER»

Der jeg detter av litt i svingen er på Postens formulering av dette. Fordi på meg virker det som at pakken kom før helgen (passer med sendetid fra utlandet) og at pakken er blitt sendt i retur til avsenderland?

Burde det ikke stått at sendingen er ankommet mottakerlandet? Jeg har dobbeltsjekket og pakken ble sendt fra utlandet for ca. 1 uke siden med fly. Jeg forstår det som at pakken da er sendt fra avsenderland (Norge) og til retur.

Erfaringer? Ikke så ofte jeg bestiller 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thatguy83 skrev (7 minutter siden):

Hei

Lang historie kort;

Venter en pakke fra utlandet, sendt fra nevnt utland for ca. 7 dager siden, altså pakken har forlatt avsenderlandet.

Via sporing, forøvrig på Posten/Bring sine hjemmesider og i App, får jeg følgene beskjed, sitat: «Sendingen er sendt fra avsenderland. Tirsdag 29. Mars 07:37 - OSLO LETTER CENTER»

Der jeg detter av litt i svingen er på Postens formulering av dette. Fordi på meg virker det som at pakken kom før helgen (passer med sendetid fra utlandet) og at pakken er blitt sendt i retur til avsenderland?

Burde det ikke stått at sendingen er ankommet mottakerlandet? Jeg har dobbeltsjekket og pakken ble sendt fra utlandet for ca. 1 uke siden med fly. Jeg forstår det som at pakken da er sendt fra avsenderland (Norge) og til retur.

Erfaringer? Ikke så ofte jeg bestiller 🙂

Ser ut for at den er hos tollen (Oslo letter center) går som regel ganske kjapt videre.

Hadde den vært returnert hadde det stått det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pakker fra utlandet er et lotteri.

Jeg bestilte to identiske pakker fra UK. Begge under 300,-. Den eneste forskjellen på pakkene var at den ene ble send med sporing. Jeg glemte å nevne at pakkene ble bestilt (og sendt) samme dag.

Pakken som hadde sporing kunne jeg hente seks dager etter den ble sendt fra UK. Den andre pakken tok nøyaktig en måned og da hadde de plusset på et gebyr på nesten 350 kroner.

Posten kan ta rennefart og …🤬

Endret av ism_InnleggNO
la til informasjon om tidspunkt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (4 timer siden):

Ja, Postnord har jeg svært lite til overs for.

Takker igjen for svar, jeg bare venter å ser her 😊

Har vel sendt og motatt hundrevis av pakker med Posnord og hatt en reklamasjon som tok ca 3-4 mnd å få penger igjen for, ellers fornøyd, mulig jeg bare har vært heldig.

Det er nå ellers ikke rart at det blir sånn som det blir med Postnord når de skal dundre gjennom X antall pakker på kortest mulig tid og med sjåfører på lavest mulig lønn, samt kjøring med overlast stort sett hele tiden.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dragonlove said:

Det er nå ellers ikke rart at det blir sånn som det blir med Postnord når de skal dundre gjennom X antall pakker på kortest mulig tid og med sjåfører på lavest mulig lønn, samt kjøring med overlast stort sett hele tiden.

Ikke glem bortforklaringer og unnskyldninger fra høyere hold til media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å spå når pakker fra utlandet dukker opp. Selv fikk jeg idag endelig siste pakka jeg ventet på, den ble bestilt 13. februar og sendt dagen etterpå, fra Kina:

bilde.thumb.png.a616ed91ddce19673118b58673d6e29f.png

Sporingsinformasjonen er ikke alltid like lett å bli klok på. Selv hos Posten glipper det inniblant hvor pakker ser ut til å forsvinne, før de så dukker opp 1 uke etterpå .. Pakka jeg fikk idag har de somlet med. Det er snart 2 uker siden jeg fikk varsel (fra handelsplattformen i Kina) om at pakka var rett rundt hjørnet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/30/2022 at 2:33 PM, sedsberg said:

Posten er de jeg er desidert mest fornøyd med. Værre med f.eks. Postnord, DHL, UPS og FedEx. Spesielt Postnord. Nevnte jeg Postnord? Håper ikke jeg glemte å nevne Postnord. Etter Totaldistribusjon gikk dukken så er Postnord på toppen bunnen etter min mening.

Postnord er vel i samme konsern som Joker Nord. 😛

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

nNmY389q91SSZJ3YFOk-Dc0kXk1f111B6SAsGrYjZpys_UXVJGlwHIXQAxZwEoBjj1HM8D4TG1L_2QcllIOsU_9akrtWF2RypqfbIa5pXA913yacf0yXRF6eo-vvxoC0-O5UZYaRK3CEOi1dAXxoORFOIv2PaouzUDmS7PEvNLtDPlBNyL5NgDkKvZC1cbJGKdvsyHcvq5p4jh0BIT7wnOoN_RvC1Ex1U39nBcnD7HDXqEERWTT7WZCit3jchVHI4WjrisDuurrEZA_tKHkMCyle4cy_zI4XKc5_PScCEa22KyjmRQUFCPl9BW4zR4kmYz8GA4UYFJil1iT3PQYheZhwRd9Amhhx-FXZcieRdnxBsCtTQVgwE723yZL4a4ae_D8KASJ9pm0aPOBMRDDqqSwpXjBe4e68XfLVNu3tPNI7IZLCXMucb1JLU75-XfLT3mY_Kka9G-qqqbMalZ_qO_7oqJbjO4K41wdVSYAzYjSh9hSit7MirTlulxex2JwfU15xp-OWmsu9cGuOE-CO5zoeiB5a5KTxmd8icGQy2DXDjijmHsPyDdqxLUjs_Fd2fWfpcBfjX3nPYBmN1b4Qt1_Ac00Hm6eQE1TXI4eo6acBqrjzhDxiET-esf_abu05Mc0Ra-3wD3GVm79vpbmvGGLSffVNfzAmElXARQXWy28a-a1wDhHZPNCwX8u0LDVTSe781RXCEyJLsbVrPJG5T1tT7n_K4TVB_H-93Zg3eDhrLdN7ksUbiUA7RG7ax_mq2u9XszJsCEvclBruZJIZK4o88CYCEShKI_Sh3p2z419axaacIXD3iJAmq7WcH1P5cQSC11pp-NNdtREBK9JvizfsjXufcgumAj1mKxhZ8p4=w569-h1263-no?authuser=0

Begge "meldingene" om SMS er FALSKE, jeg fikk aldri noen SMS.  Pakken gikk i retur.

Kontaktet PostNord, og de sa at de ikke hadde tlf nummeret mitt, så de kunne ikke sende SMS.

Denne listen over hendelser er hentet fra sporingen i mailen til leverandøren av varen, ikke fra PostNord.

Så jeg vil tro de tar betalt for SMS varsling, uansett om de har nummer eller ikke. Post Nord er en gjeng med nisser.

 

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...