Gå til innhold

Xbox, Epic, EA, Activision Blizzard og flere stanser spillsalg i Russland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Donkey Kong said:

Noen som vet om Blizzard stenger russiske WoW-servere? Selger de fortsatt subs til Russland?

Nei dei stenger ikkje serverene enda, og nei, det er slutt på salg .. Acti/Blizz har stengt salg av spill, ingame items, tokens og subs. Dei har ikkje stengt tilgang til spillservere i russland, og dei som har ein pågående abb. vil kunne spille fremtil denne går ut.
https://www.wowhead.com/news/activision-blizzard-pledges-support-for-ukraine-and-suspends-sales-of-games-in-326212

Endret av Shaddiz
Lenke til kommentar
Just now, kremt said:

Kan sikkert omgås med VPN.

Per idag kan dette omgåes ja. Men det varer ikkje altfor lenge før putten legger hammer ned for vpn bruk og... enda ein ny lov. Bruk av vpn ilegges 25 års fengsel.... pga ein kan nå falsk propaganda om at Ukraina faktisk har skutt ned fly, skutt soldater, og lager masse trøbbel for stakkars putten...

Lenke til kommentar
Shaddiz skrev (5 timer siden):

Nei dei stenger ikkje serverene enda, og nei, det er slutt på salg .. Acti/Blizz har stengt salg av spill, ingame items, tokens og subs. Dei har ikkje stengt tilgang til spillservere i russland, og dei som har ein pågående abb. vil kunne spille fremtil denne går ut.
https://www.wowhead.com/news/activision-blizzard-pledges-support-for-ukraine-and-suspends-sales-of-games-in-326212

Om de ikke stenger servere og lar russiske spillere forlenge wow-abonnementer, så er dette en ganske mild boikott fra Blizzards ståsted. 

Lenke til kommentar

Da får eg slutte å kjøpe produkter fra disse selskapene. Eg støtter ikke rasister! Hva pokker har den vanlige russer med krigen å gjøre? Og hvorfor er ikke Norge utestengt fra disse selskapene? Norge bombet Libya tilbake til steinalderen.. Jensemann gjorde det via tekstmelding. Fobbeltmoralske folk er stygt!

Lenke til kommentar
5 hours ago, Bjoolz said:

Russere driver jo ikke med piratkopiering av spill så dette svir nok skikkelig.

Jeg var inne på Uplay connect i dag og prøvde å spille, men ble hacket i løpet av kort tid og måtte bytte passord. FULLT av bots og hackere, helt sykt, aldri sett det verre.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (9 timer siden):

Da får eg slutte å kjøpe produkter fra disse selskapene. Eg støtter ikke rasister! Hva pokker har den vanlige russer med krigen å gjøre? Og hvorfor er ikke Norge utestengt fra disse selskapene? Norge bombet Libya tilbake til steinalderen.. Jensemann gjorde det via tekstmelding. Fobbeltmoralske folk er stygt!

Det tøvet med rasisme må du lengre ut på bøgda med. Microsoft, Epic etc har all rett og friheit til å nekte å selge sine varer i Russland. Det er eit privilegium å kunne kjøpe disse produktene. Eit privilegium Putin nå nekter sine borgere via sine idiotiske krigs handlinger.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev:
5 hours ago, Bjoolz said:

Russere driver jo ikke med piratkopiering av spill så dette svir nok skikkelig.

Jeg var inne på Uplay connect i dag og prøvde å spille, men ble hacket i løpet av kort tid og måtte bytte passord. FULLT av bots og hackere, helt sykt, aldri sett det verre.

Koss får du det til? Trykker du på alle linkene botene sender til deg?
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Knetten82x skrev (9 timer siden):

Da får eg slutte å kjøpe produkter fra disse selskapene. Eg støtter ikke rasister! Hva pokker har den vanlige russer med krigen å gjøre? Og hvorfor er ikke Norge utestengt fra disse selskapene? Norge bombet Libya tilbake til steinalderen.. Jensemann gjorde det via tekstmelding. Fobbeltmoralske folk er stygt!

Det tøvet med rasisme må du lengre ut på bøgda med. Microsoft, Epic etc har all rett og friheit til å nekte å selge sine varer i Russland. Det er eit privilegium å kunne kjøpe disse produktene. Eit privilegium Putin nå nekter sine borgere via sine idiotiske krigs handlinger.

Det er det dummeste jeg har lest. Hva har den vanlige mannen i gata i Russland gjort for å fortjene at Microsoft og Epic fjerner tilgangene til sine spill for dem? De egger bare til større forskjellsbehandling, og å kalle det rasisme er ganske nærtliggende virkeligheten. Når du betaler hardt opparbeidede penger på de spillene du bruker, så skal du kunne forvente å fortsette å ha aksess på disse titlene. Det er akkurat her det viser seg at det å kjøpe digitale spill har en bakside, nettopp at du som en uskyldig part kan bli berørt av hvilke valg din leder velger å ta.
Lenke til kommentar
Jallarotta skrev (2 timer siden):

Det er det dummeste jeg har lest. Hva har den vanlige mannen i gata i Russland gjort for å fortjene at Microsoft og Epic fjerner tilgangene til sine spill for dem? De egger bare til større forskjellsbehandling, og å kalle det rasisme er ganske nærtliggende virkeligheten. Når du betaler hardt opparbeidede penger på de spillene du bruker, så skal du kunne forvente å fortsette å ha aksess på disse titlene. Det er akkurat her det viser seg at det å kjøpe digitale spill har en bakside, nettopp at du som en uskyldig part kan bli berørt av hvilke valg din leder velger å ta.

Blir faktisk like dumt som å sutre over at Norge stanser eksport av laks eller spekepølse til Nord Korea. "Kva har Nord Koreanere gjort som fortjener fjernet tilgang til laksen/spekepølsa sin". 

Kalle det rasisme er idioti.

Det at spill selskap stanser salg av sine produkter i eit land, som pr dags dato er i grusomme krigshandlinger, er heilt innafor. Det er landet Russland det ikkje lengre eksporteres til. 

Men slapp heilt av. Om Putin blir meir isolert og meir idiotisk, kan det jo hende han stenger all tilgang innad fra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (På 7.3.2022 den 20.57):

Da får eg slutte å kjøpe produkter fra disse selskapene. Eg støtter ikke rasister! Hva pokker har den vanlige russer med krigen å gjøre? Og hvorfor er ikke Norge utestengt fra disse selskapene? Norge bombet Libya tilbake til steinalderen.. Jensemann gjorde det via tekstmelding. Fobbeltmoralske folk er stygt!

Norge deltok i en krig i Libya der diktatoren som styrte landet beordret militæret om å skyte sivile som protesterte mot regimet.

Russland startet en krig for å avsette presidenten i Ukraina som ble valgt inn med overveldende flertall.

Jeg kan gå med på at Norge fortjener mye kritikk for vår håndtering i Libya, men om du vil sette likhetstegn mellom disse to så virker det en smule urimelig. Videre skal det nevnes at Russland har inngått våpenhvile for å la flyktninger evakuere for så å skyte på dem. Dette er tydeligvis handlinger som du synes er helt greit fordi Norge også har svin på skogen?

Kan du i det minste forklare hvorfor jeg er rasistisk for å mene at det er feil at et diktatur går til krig mot et demokrati fordi demokratiet ikke ønsker å underkaste seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...