Gå til innhold

Crysis 4 er under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har troen på kombinasjonen av brukermedvirkning og den moderne maskinkraften som er tilgjengelig for spillutviklere i dag. Crysis 2 og 3 ble jo litt amputert i designet p.g.a at en måtte ta hensyn til konsollene. Med dagens konsoll-miljø blir nok det neppe noe særlig brems. Mer sannsynlig at PC kan fungere som en brems målt opp mot PS5 og XsX.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vel ikke store forventninger.

Snodig nok var det det som gjorde originale Crysis bra borte i de neste spillene.  Store brett med masse valgmuligheter og ikke minst en fysikk som gjorde at man kunne spille på på morsomme og kreative måter. Jeg har ikke behov for et nytt Crysis hvis det bare skal være et lineært spill med god grafikk. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
MrL skrev (4 timer siden):

Har vel ikke store forventninger.

Snodig nok var det det som gjorde originale Crysis bra borte i de neste spillene.  Store brett med masse valgmuligheter og ikke minst en fysikk som gjorde at man kunne spille på på morsomme og kreative måter. Jeg har ikke behov for et nytt Crysis hvis det bare skal være et lineært spill med god grafikk. 

Her treffer du spikeren etter min meining. Crysis med ein åpen og interessant verden, kunne blitt bra. Blir det ein ny grafikk demo, står eg fint over.

Husker eg likte å leike med skumle haier: 

 

Lenke til kommentar
vidor skrev:

Har troen på kombinasjonen av brukermedvirkning og den moderne maskinkraften som er tilgjengelig for spillutviklere i dag. Crysis 2 og 3 ble jo litt amputert i designet p.g.a at en måtte ta hensyn til konsollene. Med dagens konsoll-miljø blir nok det neppe noe særlig brems. Mer sannsynlig at PC kan fungere som en brems målt opp mot PS5 og XsX.

Wat? Crysis 1 tok ikke hensyn til at mange satt med kort svakere enn GT8800, hvorfor skulle Crysis 4 bry seg på at ikke alle sitter med RTX 3080ti/RX 6900? PS5/XsX er ikke toppen på skalaen for HW, selv om det skulle være slik at de er kraftigere enn PCene som mange sitter med idag
Lenke til kommentar
17 minutes ago, MuffinMatt said:

Wat? Crysis 1 tok ikke hensyn til at mange satt med kort svakere enn GT8800, hvorfor skulle Crysis 4 bry seg på at ikke alle sitter med RTX 3080ti/RX 6900? PS5/XsX er ikke toppen på skalaen for HW, selv om det skulle være slik at de er kraftigere enn PCene som mange sitter med idag

Joda, Crysis hadde det absolutt med å kreve sin hardware når det ble sluppet. Tenkte mest på spilldesignet av områdene på nr. 2 og 3 som måtte passe inn i begrensningene til konsollene. Dette hadde en ikke trengt å ta hensyn til om en bare utviklet til PC.

Lenke til kommentar
vidor skrev (19 timer siden):

Har troen på kombinasjonen av brukermedvirkning og den moderne maskinkraften som er tilgjengelig for spillutviklere i dag. Crysis 2 og 3 ble jo litt amputert i designet p.g.a at en måtte ta hensyn til konsollene.

Amen. Crysis 2 var tragisk - det var ALT som var typisk for en konsollport, og jeg nærmest holdt meg for nesen når jeg spilte igjennom det.

Crysis 3 forbedret det meste som var galt med 2'ern, men var fortsatt ikke i nærheten av Crysis 1.

Jeg ser gjerne frem til mer Crysis.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (7 timer siden):

Husker eg likte å leike med skumle haier:

Hva slags grafikkinnstillinger er det vedkommende bruker i den videoen!?  Ser jo helt tragisk ut!

Jeg vet ikke om det er bare en urban myth eller om det er noe i det, men jeg prøvde å "punch it on the snout" i Strength mode for å se om det ville jage den vekk, men...haien vant. ^^

Visste forresten ikke at det var haier i Crysis 1 vanilla, som det ser ut som videoen er ifra (vanskelig å si, så kornete som den er). Jeg har bare funnet dem i den parallelle historien, Crysis: Warhead. Hver gang jeg svømte utover i Crysis vanilla så skjøt krigsskipene raketter etter meg.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
vidor skrev:
17 minutes ago, MuffinMatt said:

Wat? Crysis 1 tok ikke hensyn til at mange satt med kort svakere enn GT8800, hvorfor skulle Crysis 4 bry seg på at ikke alle sitter med RTX 3080ti/RX 6900? PS5/XsX er ikke toppen på skalaen for HW, selv om det skulle være slik at de er kraftigere enn PCene som mange sitter med idag

Joda, Crysis hadde det absolutt med å kreve sin hardware når det ble sluppet. Tenkte mest på spilldesignet av områdene på nr. 2 og 3 som måtte passe inn i begrensningene til konsollene. Dette hadde en ikke trengt å ta hensyn til om en bare utviklet til PC.

Da forstår jeg. Tenkte imot det grafiske, og noe grad innhold(fysikk etc.)
Lenke til kommentar
vidor skrev:

Har troen på kombinasjonen av brukermedvirkning og den moderne maskinkraften som er tilgjengelig for spillutviklere i dag. Crysis 2 og 3 ble jo litt amputert i designet p.g.a at en måtte ta hensyn til konsollene. Med dagens konsoll-miljø blir nok det neppe noe særlig brems. Mer sannsynlig at PC kan fungere som en brems målt opp mot PS5 og XsX.

Jeg digger dem, såååå yes!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...