Gå til innhold

Hyperloop-selskap i trøbbel – regionale myndigheter krever pengene sine tilbake


Anbefalte innlegg

nessuno skrev (På 11.1.2022 den 13.15):

Youtube > søkefelt > thunderf00t + hyperloop

Opplys dere litt, og forstå at Hyperloop er svada fra ende til annen

Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat.

Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (1 minutt siden):

Så ensidig og sort-hvitt er det nok ikke. Ikke at det ikke er store utfordringer her, men det kan lønne seg å være litt mer ydmyk når man ikke vet hva man snakker om.

 

Ingen ting er sort-hvitt, men hyperloop er ikke så langt i fra. Men bevis gjerne at jeg tar feil. Så langt, etter så mange år, er det fremdeles ingen som faktisk har fått til en funksjonell hyperloop i reell skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nessuno skrev (På 11.1.2022 den 13.26):

Han er en faktisk, ekte vitenskapsmann, med full forståelse om hva han snakker om. Men resten av karakterisering din av vedkommende... er ja, korrekt.

Han er kjemiker. Det betyr ikke at han har kompetanse på alt annet. Dessverre beveger han seg langt utenfor sitt eget kompetanseområde når det gjelder både Hyperloop og raketter.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 minutt siden):

Ingen ting er sort-hvitt, men hyperloop er ikke så langt i fra. Men bevis gjerne at jeg tar feil. Så langt, etter så mange år, er det fremdeles ingen som faktisk har fått til en funksjonell hyperloop i reell skala.

Vel, du kan for eksempel se videoen for en litt mer nyansert og redelig fremstilling av saken?

Lenke til kommentar
sverreb skrev (På 11.1.2022 den 15.12):

Det er kanskje ikke helt tilfeldig at dette hyperloop whitepaperet kom fra noen som drev med å selge bil akkurat rett før delstaten california skulle til å godkjenne finansiering for et stort togprosjekt. Det føyer seg jo fint i amerikansk tradisjon at bilbransjen går inn for å undergrave kolektivtransport.

Nå handler ikke denne artikkelen eller tråden om dette, og jeg ser heller ikke poenget med slike avsporinger av noen konspirasjonsteorier. Skal enda en tråd ødelegges med de typiske avsporingene som kommer når Han Som Ikke Må Nevne blir tema?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (5 minutter siden):

Vel, du kan for eksempel se videoen for en litt mer nyansert og redelig fremstilling av saken?

Får gjøre det etter jobb :)

Men det er ingen ting som tyder på at en Hyperloop, slik som opprinnelig planlagt, noen gang vil være mulig. Men kan godt hende vi får et forenklet vakuumtog en gang, som noen velger å kalle hyperloop.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Rart når man ber folk påpeke faktafeilene hans så hører man bare lyden av sirisser. Ingenting. 

Se på videoen jeg la ut i tråden her. Og så kan vi kanskje holde oss til tema i stedet, og ikke gjøre det til enda en hate-Elon-tråd. Tråden handler ikke om Elon Musk eller noen av hans selskaper.  

debattklovn skrev (1 minutt siden):

Du følger tydeligvis ikke med på hans videoer, da han verken er kvinnehater eller anti-teknologi....

Eh, jo han hadde en periode med kvinnehat. Søk på "feminism" på kanalen hans. Men igjen, han er irrelevant her.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
15 minutes ago, hekomo said:

Se på videoen jeg la ut i tråden her. Og så kan vi kanskje holde oss til tema i stedet, og ikke gjøre det til enda en hate-Elon-tråd. Tråden handler ikke om Elon Musk eller noen av hans selskaper.  

Ja, fint om du klarer å holde deg til temaet. Nei takk,

16 minutes ago, hekomo said:

Eh, jo han hadde en periode med kvinnehat. Søk på "feminism" på kanalen hans. Men igjen, han er irrelevant her.

 Helt feil. Men ja, irrelevant. 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (35 minutter siden):

Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat.

Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn.

Jeg håper du vet at han er en vitenskapsmann av yrke. Til noen av sine videoer bruker han utstyr/datamodellering ingen av oss har tilgang til.

At du ikke liker vedkommende er meget tynn suppe, like mye som like relevant er hva du orker eller ei. Han kom med helt konkrete argumenter og praktiske eksempler - angrip de ikke vedkommende, om du kan.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, hekomo said:

Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat.

Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn.

Oversettelse: "Han var bra helt til han kritiserte guden min, Elon Musk."

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, hekomo said:

Så ensidig og sort-hvitt er det nok ikke. Ikke at det ikke er store utfordringer her, men det kan lønne seg å være litt mer ydmyk når man ikke vet hva man snakker om.

 

Har du selektiv hukommelse eller? Hu sier mye det samme som meg og til og med Thunderf00t har sagt om alle problemene. Hun firer på alle kravene til det kan funke i virkeligheten hun også. Hun sier til slutt at det ikke er umulig at det bygges i fremtiden. Hun om det.

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar
nessuno skrev (1 time siden):

Jeg håper du vet at han er en vitenskapsmann av yrke. Til noen av sine videoer bruker han utstyr/datamodellering ingen av oss har tilgang til.

At du ikke liker vedkommende er meget tynn suppe, like mye som like relevant er hva du orker eller ei. Han kom med helt konkrete argumenter og praktiske eksempler - angrip de ikke vedkommende, om du kan.

Som jeg skrev tidligere, han er kjemiker. Han er ingen god kilde til f.eks. feminisme eller teknologi. At han har kjemikerbakgrunn er ingen god grunn til å anta at han har kunnskap om alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Lynxman skrev (10 minutter siden):

Har du selektiv hukommelse eller? Hu sier mye det samme som meg og til og med Thunderf00t har sagt om alle problemene. Hun firer på alle kravene til det kan funke i virkeligheten hun også. Hun sier til slutt at det ikke er umulig at det bygges i fremtiden. Hun om det.

Poenget er at i motsetning til Thunderf00t, så har hun et nyansert og faktabasert syn på saken. Kan du kutte ut personangrepene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...