Gå til innhold

Kontroversielle Peter Molyneux lager NFT-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev:

Hva er egentlig greia med blockchain spill? why?

Legg merke til at alle som ikke faktisk bryr seg om spill er gira på NFT. Det handler om å tjene penger på at flere og flere blir med på hypen, som liksom øker verdien for de som kjøper tidlig. Det tilfører absolutt ingenting nytt og f.eks ubisoft kommer likevel til å selge deg nytt skin i nytt spil til 200 spenn. Hvorfor skal de gidde lage samme skin som du kan bruke i flere spill når de ikke tjener mer på det? Det er et pyramide scheme og det vil kollapse. Finn frem popkornet gutter og jenter, det blir hylekor fra de som skulle bli rike raskt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (3 timer siden):

Nekter å støtte NFT business. Å sette ut noe som NFT er en sleip måte å lure til seg potensielle kjøpere med "fear of missing out" taktikk.

Det er noe muggent med NFTs ja. Ser bare for meg DLC eller cosmetics til 1000 spenn og dumme forbrukere tror de kan tjene på å selge det videre.. en vakker dag.

Tåpelig.

Endret av atleape
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev:
Theo343 skrev:

Hva er egentlig greia med blockchain spill? why?

Legg merke til at alle som ikke faktisk bryr seg om spill er gira på NFT. Det handler om å tjene penger på at flere og flere blir med på hypen, som liksom øker verdien for de som kjøper tidlig. Det tilfører absolutt ingenting nytt og f.eks ubisoft kommer likevel til å selge deg nytt skin i nytt spil til 200 spenn. Hvorfor skal de gidde lage samme skin som du kan bruke i flere spill når de ikke tjener mer på det? Det er et pyramide scheme og det vil kollapse. Finn frem popkornet gutter og jenter, det blir hylekor fra de som skulle bli rike raskt
“I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse.” "Hype alert: Why cyberspace isn’t, and will never be, nirvana …The truth in no online database will replace your daily newspaper, no CD-ROM can take the place of a competent teacher and no computer network will change the way government works." Bare å finne frem popkornet gutter og jenter, lulz
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 timer siden):

Hva er egentlig greia med blockchain spill? why?

Akkurat nå tror jeg det er 99% folk som ser sitt snitt til å rake inn noen lett-tjente penger på noe som blir spådd å være framtida. Jeg er veldig lite imponert over de største reine block-chain spillene.

Det blir som at de dyreste NFT-ene er dritstygge spør du meg, det er som de viser fingeren til ekte kunst. Men det mener jeg jo forøvrig om moderne kunst også (som er et annet kjært investeringsobjekt). 

Er det framtida? Jeg vil si antakelig, i det minste vil det være en greie. Kapitalismen gjør at penger opphoper seg hos noen få og de er allerede i ferd med å gå tom for for investeringsobjekter, noe som bidrar sterkt til NFT-er som investeringsobjekter, på samme måte som med moderne kunst. Men at mange vil tape mye på NFT-er som stuper i verdi vil jeg nok tro. 

NFT-er og crypto har også mye potensiale i forhold til nytteverdi, antakelig vil det bare gli inn som verktøy i allerede eksisterende bedrifter. Men 90% av de prosjektene som eksploderer i verdi nå vil nok tape seg helt eller delvis i verdi innen få år. De er ikke polert nok og det er for mye rom for forbedring, som vil utnyttes av mer etablerte bedrifter i de ulike bransjene og bedre kunstnere.

Men at NFT-er vil trykkes til brystet av pengepugere som EA tror jeg nok er garantert. De kan appellere til folks samlemani som før, med den forskjellen at spillgjenstander kan vises fram "direkte" utenfor spillet, kanskje mellom ulike spill og "bevises" at de er "unike".

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
karpae skrev:
BakaBerg skrev:
Theo343 skrev:

Hva er egentlig greia med blockchain spill? why?

Legg merke til at alle som ikke faktisk bryr seg om spill er gira på NFT. Det handler om å tjene penger på at flere og flere blir med på hypen, som liksom øker verdien for de som kjøper tidlig. Det tilfører absolutt ingenting nytt og f.eks ubisoft kommer likevel til å selge deg nytt skin i nytt spil til 200 spenn. Hvorfor skal de gidde lage samme skin som du kan bruke i flere spill når de ikke tjener mer på det? Det er et pyramide scheme og det vil kollapse. Finn frem popkornet gutter og jenter, det blir hylekor fra de som skulle bli rike raskt
“I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse.” "Hype alert: Why cyberspace isn’t, and will never be, nirvana …The truth in no online database will replace your daily newspaper, no CD-ROM can take the place of a competent teacher and no computer network will change the way government works." Bare å finne frem popkornet gutter og jenter, lulz
Hiv deg på da vel! Nft for alle penga! 😄 får sende mld når du er rik!
Lenke til kommentar
9 hours ago, BakaBerg said:
17 hours ago, karpae said:

Hiv deg på da vel! Nft for alle penga! 😄 får sende mld når du er rik!

Bryr meg ikke så mye om NFT'er. Mer om blockchain. Men heller NFTer i spill en verdiløse lootboxes som spillselskapet eier, eller? Anbefaler å utforske litt lenger enn main stream media angående NFT og blockchain teknologi.
Skriver til deg nå, så du får tolke det som du vil ;) 

Lenke til kommentar
karpae skrev (3 timer siden):

Bryr meg ikke så mye om NFT'er. Mer om blockchain. Men heller NFTer i spill en verdiløse lootboxes som spillselskapet eier, eller? Anbefaler å utforske litt lenger enn main stream media angående NFT og blockchain teknologi.
Skriver til deg nå, så du får tolke det som du vil ;) 

Ja nfter i spill hovedsakelig jeg tenker på. Jeg syns enhver utvikling (eller forverring, kommer an på hvem som ser..) av microtransactions er ikke spesielt hurrameg rundt for meg. Bare flere måter å utnytte folks penger på. Æsj

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev:
Theo343 skrev:

Hva er egentlig greia med blockchain spill? why?

Legg merke til at alle som ikke faktisk bryr seg om spill er gira på NFT. Det handler om å tjene penger på at flere og flere blir med på hypen, som liksom øker verdien for de som kjøper tidlig. Det tilfører absolutt ingenting nytt og f.eks ubisoft kommer likevel til å selge deg nytt skin i nytt spil til 200 spenn. Hvorfor skal de gidde lage samme skin som du kan bruke i flere spill når de ikke tjener mer på det? Det er et pyramide scheme og det vil kollapse. Finn frem popkornet gutter og jenter, det blir hylekor fra de som skulle bli rike raskt
Nettopp, ja teknisk sett kan du lage noe som kan overføres mellom spill, men dette et temmelig meningsløst siden modellen må finnes i det andre spillet og skin / modell må passe inn der. WOW gjenstander vil ikke virke i CoD eller omvendt. Også dette hindrer spillselskapet fra og selge samme gjenstand på nytt så Fifa vil ikke bruke NFT, og hadde ikke trengt det siden de vet hva du eier og kunne gitt deg det automatisk i Fifa 2022, noe EA ikke gjør siden det ville redusere inntektene deres. Og som du sier de som er interessert er folk som ikke er interessert i spillet men investeringen som de ønsker å hype og selge med en profitt mens det ofte ikke er et spill bak som Earth 2.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
magne.moe skrev (3 timer siden):
BakaBerg skrev (På 15.12.2021 den 14.56):

Nettopp, ja teknisk sett kan du lage noe som kan overføres mellom spill, men dette et temmelig meningsløst siden modellen må finnes i det andre spillet og skin / modell må passe inn der. WOW gjenstander vil ikke virke i CoD eller omvendt. Også dette hindrer spillselskapet fra og selge samme gjenstand på nytt så Fifa vil ikke bruke NFT, og hadde ikke trengt det siden de vet hva du eier og kunne gitt deg det automatisk i Fifa 2022, noe EA ikke gjør siden det ville redusere inntektene deres. Og som du sier de som er interessert er folk som ikke er interessert i spillet men investeringen som de ønsker å hype og selge med en profitt mens det ofte ikke er et spill bak som Earth 2.

Ingenting som hindrer EA i å kjøre Ronaldo Special 2021 edition, special 2022 edition etc. Jeg spår at det vil ta av. Det legger til merverdi til samlekortene, uten å koste bedriftene noe ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...