Gå til innhold

Det er over ti år siden Leaf ble lansert. Hva har Nissan somlet med?


Anbefalte innlegg

6 minutes ago, ACYBN18O said:

Men hvor kommer Frankrike inn i dette med Nissan Leaf..?

Bilen ser og føles veldig fransk ut, og ble bygget i samarbeid med Renault som er ett fransk bilfirma.

Står Renault på 12V batteriet i min faktisk, og kansje flere plasser i den også.

Men det var vel siktet til hovedbatteriet antar jeg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (12 minutter siden):

Bilen ser og føles veldig fransk ut, og ble bygget i samarbeid med Renault som er ett fransk bilfirma.

Står Renault på 12V batteriet i min faktisk, og kansje flere plasser i den også.

Men det var vel siktet til hovedbatteriet antar jeg.

Kan knapt komme på en bil som ser og føles mindre fransk ut enn Leaf, selv om den faktisk delvis deler platform med en Dacia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, AL123 said:

Kan knapt komme på en bil som ser og føles mindre fransk ut enn Leaf, selv om den faktisk delvis deler platform med en Dacia

Haha allright!

Hva minner bilen deg om da? japansk? tysk?9157828.jpg.79e2565de2fd10dc85b23af4b4e303fe.jpg

Jeg får iallefall sinnsykt franske vibber av å kjøre rundt i min.
Ikke at det er noe galt i det altså, men har en følelse av at Renault var ganske så innblanda når de skulle designe Leafen. 

Renault Clio fra samme tid har også nesten samme senterkonsoll.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Haha allright!

Hva minner bilen deg om da? japansk? tysk?9157828.jpg.79e2565de2fd10dc85b23af4b4e303fe.jpg

Jeg får iallefall sinnsykt franske vibber av å kjøre rundt i min.
Ikke at det er noe galt i det altså, men har en følelse av at Renault var ganske så innblanda når de skulle designe Leafen. 

Renault Clio fra samme tid har også nesten samme senterkonsoll.

Den fremstår som særdeles japansk, både i design og materialvalg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (57 minutter siden):

Nissan har sugd på "leaf-karamellen" alt for lenge. Ingen tvil om at den smakte søtt og godt, men nå begynner den å bli gammel og smakløs...

Det er den fjerde mest solgte elbilen i 2021, så det er framleis mange som er interessert i å kjøpe karamellen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nissan er en bil som man ikke bør ha noen forventninger til. Etter 1.5år bak roret på en 2020, så er det ikke en bil som føles som en spesielt bra designet el-bil. Ja, den er god å kjøre, grei kvalitet, billig. Men, i 64kW’s utgave og den prisen, er det for simpel Engineering! 

-ikke kjøling av batteri

-treg hurtiglading 

-elendig app styring

-kan ikke se intern temperatur i app.

-kan ikke fjernstyre on/off lading.

-elendig forbruksdata (kan ikke se hvor langt du har kjørt siden siste lading)

-ikke fast 12v på kontakter

-elendig varmestyring (timer/fjernstyring) skrur seg av ved nådd setpunkt.

- KAN IKKE ANGI Lade stopp ved nådd %

%^}*#### helt utrolig at det er så tafatte ingeniører som har designet denne. Den første generasjonen, hadde lade % begrensning, og har jo hatt et batteri som har vart lenge pga. dette. Den nye generasjonen har ikke det potensialet.

 

Lenke til kommentar

Den er vel utgående, trolig siste året den er i salg. Mye kampanjer på denne nå, rundt 300 tusen ferdig på veien med vinterhjul. Det er en bil som funker bra for mange, men trolig best for de som vet hva de har kjøpt og som også vet begrensningene og at det ikke er den dyreste bilen som finnes. Mer tech-heavy biler har også sine problemer. Konstante SW-updates virker veldig overdrevet, kan være en per uke,

Lenke til kommentar

Nissan er en bil som man ikke bør ha noen forventninger til. Etter 1.5år bak roret på en 2020, så er det ikke en bil som føles som en spesielt bra designet el-bil. Ja, den er god å kjøre, grei kvalitet, billig. Men, i 64kW’s utgave og den prisen, er det for simpel Engineering! 

-ikke kjøling av batteri

-treg hurtiglading 

-elendig app styring

-kan ikke se intern temperatur i app.

-kan ikke fjernstyre on/off lading.

-elendig forbruksdata (kan ikke se hvor langt du har kjørt siden siste lading)

-ikke fast 12v på kontakter

-elendig varmestyring (timer/fjernstyring) skrur seg av ved nådd setpunkt.

- KAN IKKE ANGI Lade stopp ved nådd %

%^}*#### helt utrolig at det er så tafatte ingeniører som har designet denne. Den første generasjonen, hadde lade % begrensning, og har jo hatt et batteri som har vart lenge pga. dette. Den nye generasjonen har ikke det potensialet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...